Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2009, 13:49
JeffreyH
JeffreyH is offline
Hoi, mijn opleiding wilt mij verwijderen van de school.

Omdat ik mijn stage niet met succes afgerond hebt.
In deze periode had ik mijn mentor gemailt dat ik het bij Content zwaar kut vond en me niet op me gemak voelde daar.

Een week later kwam er een voortgangsgesprek en werd verteld dat alles goed ging op stage en dat ik helemaal in het team paste.

Week later kreeg ik te horen, dat ik weg moest.

School kwam vervolgens met dat ik moest stoppen met de opleiding. Maar al mijn toetsen zijn wel goed, ik moet echter nog 210 uur stage lopen en een goed stage beoordeling krijgen.

ik zit in me wat zou zijn laatste jaar van mijn studie en zou 10 jaar over mijn opleiding mogen doen volgens het IBG.

Wat kan ik doen? ik weet zo ie zo dat ze me niet kunnen verwijderen tot na 31 juli.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2009, 14:11
Verwijderd
De 10 jaar grens van de IBG is niet de tijd die je over een opleiding zou mogen doen, het is de tijd die je hebt om een (een, dus niet per se deze) opleiding af te ronden zodat je lening een gift wordt. Dit is iets van de IBG en staat los van de hogescholen/universiteiten ed.

Of de opleiding je mag verwijderen ligt er, denk ik, aan wat er in hun 'regels' staat. Veel opleidingen hebben een negatief bindend studieadvies en soortgelijke regels. En als deze stage daar deel vanuit maakt, dan mogen ze je, volgens mij, verplichten je opleiding te stoppen.

Heb je je stagebeoordeling op papier staan? En heb je al geïnformeerd naar mogelijkheden je stage ergens anders te lopen?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 14:13
Verwijderd
Ik vind je topic trouwens beter op Studiezaken of G&R passen...?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 14:20
JeffreyH
JeffreyH is offline
Mijn stage duurde 3 maanden.
Maar in deze periode heb ik nooit een officiële beoordeling gekregen, mijn mentor was de 1ste maand ziek. Dat gesprek dat ik toen had was mijn begin/eind gesprek in een als het ware.

In mijn 2de maand was de oma van mijn vriendin overleden en ben ik daarop aansluitend ziek geworden. Werd ik vervolgens half gestakeld dat ik langs moest komen want ze geloofden het allemaal niet. Maar ik heb daar dus uiteindelijk net zo lang gezetten tot ik helemaal gek werd van iedereen en mijn best niet eens meer deed.

Maar even terug na mijn opleiding....wat ze nu willen doen is mij na een andere opleiding sturen. Maar als ik bijvoorbeeld een andere opleiding zou gaan kiezen die ze ook op die school geven. Dat zou dan weer wel mogen.

Maar omdat ik dus bijna klaar ben hebt ik niet betaald zin om 3 jaar weg te gooien.

en hebt ook het vermoeden dat het ze zo doen omdat de opleiding volgend jaar niet meer gegeven zal worden.
Sociaal Juridische Medewerker

bedankt alvast voor je reactie
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 14:21
JeffreyH
JeffreyH is offline
Citaat:
Ik vind je topic trouwens beter op Studiezaken of G&R passen...?
ah ok, sorry je mag hem verplaatsen als je wilt
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 14:24
JeffreyH
JeffreyH is offline
http://www.iso.nl/lsr/THEMADOSSIER/O...dieadvies.aspx

heb dit even bekeken, maar dat negatief studie advies mag alleen aan het eind van het eerste jaar.
maar ben zo ie zo niet van plan me zomaar te laten verwijderen zo laat in de opleiding
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 11:06
Balance
Balance is offline
Ben je al eens met jouw mentor / stagebegeleider of een studie adviseur in overleg gegaan?
Je hebt immers een tussenbeoordeling die heel positief is. Nota bene een week voordat er besloten werd dat je toch niet goed presteerde. Daarmee kun je aantonen dat dit voor jou erg onverwacht is en dat zij in gebreken zijn gebleven bij het begeleiden van jouw leerproces. Immers, een goede stagebegeleider wijst jou al gedurende de stage op de werkzaamheden waarin je niet voldoet aan de werkeis en geeft jou adviezen over waar je nog in moet verbeteren.
Op deze manier was het voor jou niet te verwachten dat je geen goede stagiair was.

Met een overleg kom je vaak toch weer een stuk verder. Ga ook samen kijken naar andere oplossingen. Bijvoorbeeld een extra stage bij een ander bedrijf.
Reageren

Regels voor berichten