Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2009, 18:33
Verwijderd
Ik natuurlijk de 500
Advertentie
Philosophy
Philosophy is offline
We blijven niet met taart rond gaan hoor. Nu is het jouw beurt.
Verwijderd
Titel is voor Kazet.
Verwijderd
Het is jouw feestje.
Oud 14-05-2009, 18:34
Verwijderd
*taart en puppy's geeft *
Verwijderd
Goeie titel man.
Verwijderd
Wie heeft er berichten geplaatst?
Totaal aantal berichten: 502
Gebruikersnaam Berichten
Archont 79
Chick Rock 65
Laisve 40
ecnelis 33
Lisa 32
Kazet Nagorra 30
Philosophy 30
Quis 27
Secret Agent 24
Katje 21
Kunst 16
Dark Phoenix 15
fizzle-fluffy 13
Hanneke 13
Pippeloen 10
Uice 9
Commendatore 6
Lucky Luciano 6
Havock 4
Neko* 4
Missy 3
Paranoide 3
TopDrop 3
Allure 3
Bas 3
Swlabr 2
Jaeger 2
Sarah 2
Dianagerrit 1
Tink* 1
Martiño 1
Stefenootje 1
Verwijderd
Citaat:
Goeie titel man.
Toch wel he
Oud 14-05-2009, 18:35
Swlabr
Swlabr is offline
Voetbal taim.
Laisve
Laisve is offline
Toegevoegde waarde van een lerarenopleiding ten opzichte van wat dan, kazet ?
Verwijderd
Maar ik vroeg iets in het vorige topic. Waarom is er eigenlijk een lerarenopleiding, terwijl iedereen weet dat vakkennis verreweg het meest belangrijk is bij een leraar?
Hanneke
Hanneke is offline
Ik wilde ook een poging doen voor 500, maar ik was het alweer vergeten. ;x
Oud 14-05-2009, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Toegevoegde waarde van een lerarenopleiding ten opzichte van wat dan, kazet ?
Ten opzichte van gewoon de discipline bestuderen, dus.
Verwijderd
Citaat:
*taart en puppy's geeft *
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Maar ik vroeg iets in het vorige topic. Waarom is er eigenlijk een lerarenopleiding, terwijl iedereen weet dat vakkennis verreweg het meest belangrijk is bij een leraar?
Dat verschilt natuurlijk per niveau. Voor VMBO lijkt didactische vaardigheden mij belangrijker. Of tenminste, de kennis is er dan sowieso wel en didactiek is daar belangrijker dan op VWO, denk ik.
Oud 14-05-2009, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk niet. Ik geef graag vmbo les en daar ben je meer aan het opvoeden dan kennis aan het overbrengen.

Dus de didactische en pedagogische kant is minstens zo belangrijk. Dit geldt ook als je 30 puberende vwo'ers in je klas hebt.
Philosophy
Philosophy is offline
Ik heb een echte chocomel beker gekregen! <3
Verwijderd
Citaat:
Dat verschilt natuurlijk per niveau. Voor VMBO lijkt didactische vaardigheden mij belangrijker. Of tenminste, de kennis is er dan sowieso wel en didactiek is daar belangrijker dan op VWO, denk ik.
Ook daar zijn de didactische en pedagogische vaardigheden net zo belangrijk als de vakinhoud.
Oud 14-05-2009, 18:38
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ten opzichte van gewoon de discipline bestuderen, dus.
Je moet met puberventjes en meisjes om kunnen gaan wil je de vakkennis die je zou beheersen goed overbrengen, en dat leer je bij een lerarenopleiding, ben ik nu zo slim of jij nu zo dom ?
Oud 14-05-2009, 18:38
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Oud 14-05-2009, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Je moet met puberventjes en meisjes om kunnen gaan wil je de vakkennis die je zou beheersen goed overbrengen, ben ik nu zo slim of jij nu zo dom ?
Dom in bepaalde opzichten.
Oud 14-05-2009, 18:39
Verwijderd
Nu iets met toegevoegde waarde
Oud 14-05-2009, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Je moet met puberventjes en meisjes om kunnen gaan wil je de vakkennis die je zou beheersen goed overbrengen, en dat leer je bij een lerarenopleiding, ben ik nu zo slim of jij nu zo dom ?
Nou, het lijkt me dat mensen die niet graag met kinderen omgaan sowieso geen leraar worden.
Oud 14-05-2009, 18:40
Verwijderd
Maargoed ik ga trainen (voetballen).

Later!
Oud 14-05-2009, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Nou, het lijkt me dat mensen die niet graag met kinderen omgaan sowieso geen leraar worden.
Dat is geen antwoord? Gewoon een nieuwe stelling?
Advertentie
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
maar graag met kinderen omgaan =/= goed met kinderen om kunnen gaan.
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Nu iets met toegevoegde waarde
Als ik iets zinvols toe te voegen heb doe ik dat wel.
Verwijderd
Citaat:
Dat is geen antwoord? Gewoon een nieuwe stelling?
Dan zijn die pedagogische/didactische vaardigheden er dus sowieso al.
Oud 14-05-2009, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Het zou je verbazen.
Verwijderd
Citaat:
Klopt, is ook een van mijn sterke punten met pubers kunnen gaan, dan ben ik veelal serieuzer dan op een forum
Verwijderd
Citaat:
Daar zit wat in, maar daar gaat een training van didactische/pedagogische vaardigheden niks aan veranderen. Je kan kinderen onder de duim houden of je kan het niet.
Oud 14-05-2009, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Dan zijn die pedagogische/didactische vaardigheden er dus sowieso al.
Oh zo! Maar die moet je ontwikkelen, natuurlijk moet je het wel in je hebben maar je moet het ook ontwikkelen om er competent mee om te kunnen gaan.
Oud 14-05-2009, 18:43
Verwijderd
En ik had trouwens een dikke 8 voor mijn stage , maar ben nu écht weg!
Oud 14-05-2009, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Oh zo! Maar die moet je ontwikkelen, natuurlijk moet je het wel in je hebben maar je moet het ook ontwikkelen om er competent mee om te kunnen gaan.
Dat zou kunnen. Maar wat leer je dan precies? Het lijkt me dat je zoiets gewoon in de praktijk ontwikkelt.
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Daar zit wat in, maar daar gaat een training van didactische/pedagogische vaardigheden niks aan veranderen. Je kan kinderen onder de duim houden of je kan het niet.
Ja, jij hebt er vast verstand van hoe dat werkt :')
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Het zou je verbazen.
En hier moest ik om lachen
Oud 14-05-2009, 18:45
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Ook daar zijn de didactische en pedagogische vaardigheden net zo belangrijk als de vakinhoud.
Minder. VWO'ers doen niet voor niks VWO, die zijn slim genoeg om veel dingen zelf ook te begrijpen. Zeker in de bovenbouw, waar je ook minder met vervelende kutkinderen zit.
Oud 14-05-2009, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Ja, jij hebt er vast verstand van hoe dat werkt :')
Ik denk dat ik meer ervaring met les geven heb dan jij.
Oud 14-05-2009, 18:47
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ik denk dat ik meer ervaring met les geven heb dan jij.
Lesgeven is een woord hoor En tevens heeft jouw opmerking helemaal niets te maken met het feit of je didactische vaardigheden met een training kan verbeteren.
Oud 14-05-2009, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Minder. VWO'ers doen niet voor niks VWO, die zijn slim genoeg om veel dingen zelf ook te begrijpen. Zeker in de bovenbouw, waar je ook minder met vervelende kutkinderen zit.
Alsof vwo doen iets zegt over je intelligentie. Het zegt hoogstens dat je niet zwakzinnig bent, de meeste vmbo'ers zouden ook wel vwo aankunnen. Het is vooral het verwachtingspatroon van hun omgeving dat maakt dat ze vmbo doen. Dertig jaar geleden kreeg men op de mavo sommige dingen bij wiskunde die nu te moeilijk geacht worden voor vwo'ers.
Oud 14-05-2009, 18:49
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Alsof vwo doen iets zegt over je intelligentie.
True, dat doet het niet.

Citaat:
de meeste vmbo'ers zouden ook wel vwo aankunnen. Het is vooral het verwachtingspatroon van hun omgeving dat maakt dat ze vmbo doen.
Dat denk ik niet.
Oud 14-05-2009, 18:50
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Alsof vwo doen iets zegt over je intelligentie. Het zegt hoogstens dat je niet zwakzinnig bent, de meeste vmbo'ers zouden ook wel vwo aankunnen. Het is vooral het verwachtingspatroon van hun omgeving dat maakt dat ze vmbo doen. Dertig jaar geleden kreeg men op de mavo sommige dingen bij wiskunde die nu te moeilijk geacht worden voor vwo'ers.
Dat het niveau vroeger hoger was zegt natuurlijk niet zoveel, eh! Het enige dat ik zeg is dat als je op VWO zit, je meestal slim genoeg bent om de stof die onderwezen wordt voor een groot deel zelf te snappen. Zeker bij de exacte vakken.
Oud 14-05-2009, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Lesgeven is een woord hoor En tevens heeft jouw opmerking helemaal niets te maken met het feit of je didactische vaardigheden met een training kan verbeteren.
Ik denk dat het zwaar overgewaardeerd is. De beste studieboeken die ik heb gelezen zijn geschreven door mensen met veel vakkennis en 0 didactische training. Evenzo zijn de beste docenten die ik gehad heb mensen die hun vak verstonden.
Oud 14-05-2009, 18:51
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ik denk dat het zwaar overgewaardeerd is. De beste studieboeken die ik heb gelezen zijn geschreven door mensen met veel vakkennis en 0 didactische training. Evenzo zijn de beste docenten die ik gehad heb mensen die hun vak verstonden.
Maar niemand zou jou dan ook ooit als maatstaf nemen voor een gemiddelde scholier
Oud 14-05-2009, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Oh oh oh Kazet was het maar waar! Ik had op de middelbare school allemaal mensen waarvan het bedrijfje kapot ging enzo en dan werden ze maar leraar, voor economie. Zo'n chagrijnig stuk vlees voor de klas die helemaal geen zin heeft om het uit te leggen.
Oud 14-05-2009, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Oh oh oh Kazet was het maar waar! Ik had op de middelbare school allemaal mensen waarvan het bedrijfje kapot ging enzo en dan werden ze maar leraar, voor economie. Zo'n chagrijnig stuk vlees voor de klas die helemaal geen zin heeft om het uit te leggen.
Uitzondering die de regel bevestigt.
Oud 14-05-2009, 18:58
jongen1986
jongen1986 is offline
Het probleem is oa ook dat niet iedereen wílt leren op school, zeker bij pubertjes ;p.

En dan is vakkenis leuk, maar dat krijg je echt niet zondermeer in die scholiertjes...

(Maar; daarentegen heb ik altijd docenten met veel vakkenis fijner gevonden... Anders kon ik net zo goed thuis blijven ;p)
Oud 14-05-2009, 18:59
Verwijderd
Hahaha die persvoorlichter die al die telefoontjes oppakt op tv
Oud 14-05-2009, 19:00
Hanneke
Hanneke is offline
Daarom het verschil tussen bovenbouw vwo en andere niveaus. Met niks doen loop je als je niet intelligent bent op z'n laatst in 4 vwo wel vast.
Oud 14-05-2009, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Uitzondering die de regel bevestigt.
ik had alleen maar uitzonderingen dan
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten