Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
zelf heb ik de tv aanstaan, mn nachtlamp en een kaars. de TV gaat uit met timer, de lamp doe ik uit als ik daadwerkelijk zin heb om mn ogen dicht te doen, en eh...dan gaat de laptop ook uit en aan de kant. Kaarsje blijft branden
![]() maar eh, beter koop je gewoon een lampje of desnoods een zaklamp ofzo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Edit; Als mijn vriend er nog niet in ligt laat ik me gewoon op het bed vallen. Ligt hij er wel in dan spring ik meestal. |
![]() |
|
Ik spring ook altijd mijn bed in omdat ik bang ben voor een man onder het bed die mijn enkels grijpt. Ik slaap altijd met het licht aan als ik alleen ben en ik durf mijn voeten niet buiten de dekens te doen uit angst dat ze gegrepen worden.
Ik zou een nachtlampje nemen als ik jou was.
|
Ik deed vroeger precies hetzelfde, ook door boeken en films e.d. zoals Freyja al vertelde. Je moet je gewoon realiseren dat er toch echt niets is en er toch echt niets gaat gebeuren. Laat dat met nachtlampjes slapen maar achterwege, dan werk je juist mee met je angst en kom je er niet van af.
Vanavond doe je het licht uit en loop je gewoon rustig naar je bed, ga je ernaast staan en echt ervaren dat er gewoon niks gebeurt. Klaar. En nee, dat is niet makkelijker gezegd dan gedaan. Je doet het gewoon. Kom nou, zeg. Nu is het wel weer genoeg zo.
|
ik heb het zelf af en toe. ik neem dan mijn telefoon mee als ik naar de lichtknop loop. stel het nummer van mijn ouders in, houd mijn vinger op de knop klaar om te bellen. en schijn met het licht wat het schermpje afgeeft bij tot ik in bed lig.
heb nog nooit daadwerkelijk gebeld. maar deze op dat moment haast dwangmatige handeling geeft me wel wat rust en ik heb het gelukkig niet elke dag. misschien helpt het jou ook om je telefoon bij de hand te houden. mocht er iets gebeuren kun je altijd bellen. maar neem maar van jaren lange ervaring van mij aan dat die kans heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg klein is. liefs en sterkte boe-1986
|
Verwijderd
|
Ik heb in het donker heel lang ook de neiging gehad om naar mijn bed te sprinten en de dekens over mijn hoofd te trekken. Maar daarna zit je vol adrenaline en word je juist angstig en val je moeilijk in slaap. Je weet natuurlijk wel dat het donker zelf niet eng is en er geen monster onder je bed zit, maar als je donker gaat associeren met bang naar je bed rennen dan roept donker automatisch angst op. En als je weet dat een angst niet reëel is, moet je hem niet gaan voeden.
Dus je zult het jezelf moeten afleren. Door geen nachtlampjes te nemen maar gewoon je best doen om heel beheerst en met rustige ademhaling naar je bed te lopen en rustig te gaan liggen. In het begin is dat echt moeilijk, maar je merkt elke keer dat er niets gebeurt en daardoor wordt het elke keer gemakkelijker. Over een jaar snap je niet meer waar je je nou druk om maakte ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als jochie was ik altijd bang voor koekiemonster en 's nachts als ik in bed lag was de enige manier dat hij niet bij me kon komen als ik volledig onder de dekens lag met elk gaatje dicht.
Op den duur besloot mijn moeder dat het wel een beetje te gek werd en schoot ze hem zogenaamd dood. Uiteraard kwam hij daarna terug als geest en daar helpt helemaal niets tegen, zelfs niet oprollen onder je dekens. Daar schoot ik natuurlijk ook niets mee op en dat was het moment dat ik besloot dat het zo wel mooi was geweest en dat ik maar op moest houden met bang zijn. Probeer dat ook eens, bij mij hielp het. |
![]() |
||
Citaat:
en mischien ligt hij wel onder je matras. ik heb hetzelfde probleem alleen zodra ik in bed lig is het ook weer over. maar meestal zorg ik dat mijn televise of iets anders aanstaat. |
![]() |
|
bij voorkeur spring ik van 2 meter afstand op mijn 2 bij 2, 20 cm dikke pocketveringmatras zodat ik nog even doorstuiter.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Misschien is het een idee om een lamp met dimmer te kopen? Kun je langzaamaan minder fel zetten, waardoor je went aan het donker. Misschien helpt dat om je paniek te voorkomen! Sterkte ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Johan en de Duisterwereld (kort verhaal in delen) Kitten | 1 | 04-06-2009 14:39 | |
Verhalen & Gedichten |
Een decembersprookje in drie delen Verwijderd | 9 | 20-12-2008 18:59 | |
Verhalen & Gedichten |
verloren in een droom Kanya | 2 | 28-06-2005 22:22 | |
Verhalen & Gedichten |
[klein verhaal] Pappa. Soapsie | 46 | 23-02-2005 17:01 | |
Psychologie |
angstaanvallen Harmony | 14 | 30-11-2004 13:19 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 |