Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2009, 15:53
Verwijderd
Hallo allemaal.

een meisje vind me leuk en vind haar ook leuk, maar durf haar niet te vragen om mijn vriendin te zijn.
zij vroeg via iemand om mijn msn en omdat ik bang ben om slecht te praten of iets, zei ik dat ik erover ga nadenken. hoe kan ik dit het beste doen? via chat beter of face to face? ik wil namelijk dat de eerste gesprek al goed gaat. ik wil haar ook goed leren kennen want dit is de 4de dag zoiets dat ik haar zie.

alvast erg bedankt,
Trojan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2009, 15:55
Lente
Lente is offline
ehh ga eerst gewoon met haar kletsen, voor je haar vraagt of ze je vriendin wil zijn
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 16:07
thingsthat....
thingsthat.... is offline
als ze weet dat jij ook op haar bent moet je er gewoon voor gaan schakel een bemmidelaar in.

maar doe het alleen als je zeker weet dat ze je leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 16:20
zoef de haas
zoef de haas is offline
Of je leert r eerst beter kennen voordat je vraagt of ze je vriendinnetje wil zijn.
En vooral niets met bemiddelaar doen. maar t haar gewoon vragen.
Oud 20-05-2009, 16:52
TheConfidant
TheConfidant is offline
Als je überhaupt al nauwelijks met haar durft te praten, zou ik maar niet aan een relatie beginnen. Of je realiseert je natuurlijk dat je huidige gedachtegang volstrekt belachelijk is en gaat gewoon 'ns met haar praten zonder raar te doen. Makkelijker gezegd dan gedaan, denk je nu. En dat is ook belachelijk.

Hecht je niet al te veel aan één soort uitkomst die precies moet uitpakken zoals jij het je voorstelt. Praat 'ns een paar keer op msn om eraan te wennen. Als je de druk eraf haalt zal het goed gaan. Kun je mij vertellen wat een goed gesprek zou inhouden? Of alleen wat het niet zou inhouden? Vaak is het subjectief en situationeel.
Zodra je wat makkelijker op msn kunt praten ga je een keer wat drinken - ergens rustig. Blijk je haar nog steeds leuk te vinden zeg je haar dat je haar leuk vindt en dat het je leuk zou lijken iets serieuzers te beginnen/een verkering te hebben.

Hoe dan ook, als je dan ook maar iets uit mijn post onthoudt, laat het dan het volgende zijn. Iedereen maakt zich zó enorm druk over het krijgen van een relatie. Maar een relatie beginnen met iemand is de makkelijkste stap in het hele proces. Maak je nou 'ns druk over het behouden van die relatie. Dat zal alles veranderen. Dan realiseer je je dat je nooit een vriendin kunt behouden als je niet eens met haar durft te praten (en andere dingen waar je nu 'bang' voor bent).
Oud 20-05-2009, 16:53
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Hoe dan ook, als je dan ook maar iets uit mijn post onthoudt, laat het dan het volgende zijn. Iedereen maakt zich zó enorm druk over het krijgen van een relatie. Maar een relatie beginnen met iemand is de makkelijkste stap in het hele proces. Maak je nou 'ns druk over het behouden van die relatie. Dat zal alles veranderen. Dan realiseer je je dat je nooit een vriendin kunt behouden als je niet eens met haar durft te praten (en andere dingen waar je nu 'bang' voor bent).
qft
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 17:23
Verwijderd
muah het is niet eng ofzo, maar was wel beetje verlegen en eigenlijk ook onzeker. Ik ben zelf 14 en heb nooit eerder een relatie gehad, wel gewoon met meisjes omgegaan ok, maar nooit eens eerder verliefd geworden of ervaring enzo. de volgende keer als ik haar zie, ga ik dan wel met een gesprekje beginnen, elkaar leren kennen en dan gewoon afwachten wat er daarna gebeurt. klopt wel dat ze misschien heel anders is dan ik in mijn gedachten heb, maar dat hoop ik eigenlijk niet. met vriendin bedoel ik zelf gewoon vrienden dus geen relatie of verkering.

maar een bemiddelaar is niet goed of juist wel? ik denk zelf wel dat ze mij leuk vind want anders zou ze niet zo doen, maar hoe weet ik het zeker?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 19:06
DiepDenker
DiepDenker is offline
als je met vriendin dus gwone vrienden bedoeld, vraag je dat toch meestal niet?? zoiets groeit tch gwoon...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 21:12
Verwijderd
Inderdaad, als je haar gewoon als een van je vrienden wilt hebben, dan is een 'please be my friend'-approach niet echt aan te raden. Dat komt namelijk nogal desperate over en dat wil je natuurlijk niet. Vriendschap moet groeien.

Gevoelens moeten natuurlijk ook groeien, maar wanneer je haar echt als je vriendin wilt, moet je haar wel kunnen aanspreken. Je bent nu bang en onzeker om met haar te praten, maar op die manier zou je nooit een relatie met haar kunnen krijgen, en zou je die zéker niet kunnen behouden.

En helemaal zeker weten of zij jou leuk vindt zul je nooit weten zonder het haar te vragen. Wij kunnen namelijk geen gedachten lezen en jij waarschijnlijk ook niet. Maar je gaf zelf al aan er bijna zeker van te zijn. Dit moet voor jou de drempel toch al ietsje lager maken. Praat met haar op MSN, spreek haar gewoon een paar keer aan, of vraag of ze mee gaat een ijsje eten, van mijn part.

Waar het op neer komt is het volgende: Je schiet niets op met niets-doen en niet geschoten is altijd mis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten