Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2009, 22:07
Lyouknow
Lyouknow is offline
ik ben een meisje van 13 jaar,
en ik ben 1.65,
ik weeg 39 kilo.
en sommige zeggen dat ik echt te dun ben
het is soms best onhandig,
want dan kan ik sommige jurkjes niet aan
die andere meisjes van mijn leeftijd wel aan kunnen..
dat komt omdat ze al wat hebben...
help me hoe ik gezond aan kan komen!
Oud 13-08-2009, 22:23
Verwijderd
Voor jouw leeftijd en lengte ben je inderdaad net wat te licht, minstens 42 kilo zou al beter zijn (als je volwassen zou zijn minstens 50 kilo, maar dat hoeft nu nog niet per se). Bovenaan het lichaam&gezondheidforum staat een topic die 'voeding- en gezondheidstopic' heet, daarin staan wel tips over gezond aankomen en kun je vragen stellen
Oud 13-08-2009, 22:56
Verwijderd
Aan de andere kant ben je pas 13, volop in de groei en eigenlijk nog een kind. Als je gezond en genoeg eet, zul je waarschijnlijk gedurende de puberteit vanzelf een gezond gewicht krijgen
Oud 14-08-2009, 11:14
Lyouknow
Lyouknow is offline
ik eet al genoeg gezond... maar alsik boterhammen eet kan ik er maar 2 per dag op..:/
Oud 14-08-2009, 11:35
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
ik eet al genoeg gezond... maar alsik boterhammen eet kan ik er maar 2 per dag op..:/
2 boterhammen is wel een beetje weinig. Als je wat aan wilt komen is het verstandig wat meer boterhammen te eten. Misschien helpt het als je ouders lekker brood halen (als jullie dat nog niet hebben), want van iets lekkers kun je gemakkelijker meer op. Tenminste, dat vind ik altijd.
Oud 14-08-2009, 16:45
Lyouknow
Lyouknow is offline
wij hebben altijd van dat vieze brood, dat zelfgebakken is...
Oud 14-08-2009, 18:11
Lasagna
Lasagna is offline
haha, nou dat klinkt alsof je het gewoon niet lekker vind... wat bedoel je eigenlijk met zelfgebakken, doet je moeder dat dan ofzo? 39 is trouwens niet heel licht voor jouw leeftijd en lengte.

wat betreft die jurkjes denk ik dat je zelf wel weet dat je aan het begin van de puberteit staat dus dat gaat allemaal nog wel groeien.
Oud 14-08-2009, 20:28
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Je gewicht heeft niet altijd te maken met of je dik bent of niet. Het kan goed zijn dat als je nou ineens 3 kilo aankomt, je in omvang vrijwel niks merkt. Het gaat er vooral om wat je eet, en niet hoeveel je eet. En, ik zou je niet te druk maken als je gewoon gezond bent en geen klachten hebt. Ik denk dat veel meiden jaloers op je zijn
Oud 14-08-2009, 20:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
wij hebben altijd van dat vieze brood, dat zelfgebakken is...
Hm, dan is dat waarschijnlijk wel de redden dat je er na 2 boterhammen wel weer genoeg van hebt. Vraag je ouders of je eens gewoon bruin brood van de bakker mag proberen en dat zij eventueel gewoon hun zelfgebakken brood houden en jij je eigen brood.
Oud 15-08-2009, 10:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
Je zegt dat je gezond genoeg eet, maar 2 boterhammen op een dag is zeker niet gezond. Ik hoop dat je er nog heel veel naast eet, anders weet je veel te weinig. Dat kan de reden zijn dat je zo licht bent.

Wat iemand anders ook al zei, boven aan dit subforum staat een link naar het Voedings & Gezondheidstopic. in dat topic mag je het ook hebben over aankomen.

Regels voor berichten