Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2009, 09:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
GroenLinks overweegt procedure tegen Berlusconi

AMSTERDAM - GroenLinks overweegt een procedure te beginnen tegen Italië wegens de gebrekkige persvrijheid in het land.

Premier Silvio Berlusconi heeft er zowel de publieke als commerciële omroepen in handen en laat sinds kort geen kritische journalisten meer toe bij zijn persconferenties.
Lijsttrekker Judith Sargentini van GroenLinks heeft dat gezegd. ''Het Europees verdrag stelt dat elk EU-land de persvrijheid moet garanderen. Als groene fractie in het Europarlement overwegen we daarom een procedure tegen Italië'', zei Sargentini.

''Als we Bulgarije en Roemenië aanpakken voor dingen die niet lekker lopen, moeten we ook Italië durven aanpakken.''

Meerderheid
Als een meerderheid van het Europarlement tot zo'n rechtszaak zou besluiten, dient de procedure bij het Europees Hof van Justitie.
Sargentini zei eerder al dat lijsttrekker Wim van de Camp (CDA) Berlusconi moet aanspreken op diens gedrag, zoals ook op het terugsturen van asielzoekers naar Libië. Het CDA en de partij van Berlusconi zijn lid van dezelfde fractie in het Europees Parlement.
http://www.nu.nl/verkiezingen-eu---n...erlusconi.html
Ik kan dit alleen maar toejuichen .
Oud 01-06-2009, 09:11
Joostje
Joostje is offline
Toppie!
Oud 01-06-2009, 10:24
Verwijderd
Nutteloos als alleen de Groenen erover klagen, maar toch een goed signaal.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 11:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Eigenlijk zou het CDA hier wat aan moeten doen. Het is "rot" in eigen gelederen en dat zou je moeten proberen aan te pakken.
Oud 01-06-2009, 11:43
Mobius
Mobius is offline
Doe eerder wat aan de persvrijheid in Nederland.
Oud 01-06-2009, 11:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Eigenlijk zou het CDA hier wat aan moeten doen. Het is "rot" in eigen gelederen en dat zou je moeten proberen aan te pakken.
Maar dan ga je er van uit dat zaken als grondrechten of vrije pers het CDA iets interesseren. Dat betwijfel ik.

Het lijkt me trouwens dat de liberale fractie een dergelijk initiatief zal steunen. Verder is Berlusconi niet echt populair, dus meer steun zal dan vast wel volgen.
Oud 01-06-2009, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Doe eerder wat aan de persvrijheid in Nederland.
Want die is natuurlijk kleiner dan in Italië!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 14:26
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Want die is natuurlijk kleiner dan in Italië!
Dat zeg ik niet. Maar eigen land eerst. Alsof een lullig Nederlands partijtje iets kan uithalen in Italië. Linksen zijn dwazen.
Oud 01-06-2009, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Dat zeg ik niet. Maar eigen land eerst. Alsof een lullig Nederlands partijtje iets kan uithalen in Italië. Linksen zijn dwazen.
Waarom zouden GL-Europarlementariërs klagen over Nederlandse persvrijheid? Dan kunnen ze dat net zo goed in het landelijke parlement doen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 15:33
arPos
arPos is offline
Ach italië is toch al zo'n beetje het politieke gedrocht van europa dus dit kan er ook wel bij.
Oud 03-06-2009, 12:20
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ach zoals die mevrouw van groenlinks gisteren zei: Wat maakt het uit wat de italianen vinden?

En inderdaad, wat maakt het uit dat die mensen wel blij zijn met hun democratisch gekozen premier? Wij weten veel beter wat goed voor ze is, laten we ze gaan redden!
Oud 03-06-2009, 17:52
Joostje
Joostje is offline
Tja, absurd natuurlijk. Hoe kunnen wij nou beter beslissen dan de italianen wat goed voor ze is. Net alsof hun media door een persoon wordt beheerst, die het inzet om zijn politieke carriere te bevorderen, en alsof het daarom voor de italianen moeilijker is om een afgewogen keuze te maken. Net alsof ze in Italie geen kritische journalisten meer toelaten bij persconferenties, en daardoor niet meer een evenwichtig beeld krijgen van het doen en laten van de regering. Net alsof de Italianen Berlusconi niet juist gekozen hebben om zijn standpunten mbt de vrije pers!
Oud 03-06-2009, 19:06
De Veroorzaker
Dus jij denkt dat die italianen dat niet weten en door staatspropaganda gehersenspoeld zijn?

Dat in nederland iedereen denkt dat alles wat op tv komt De Enige Echte Grote Waarheid is betekent niet dat ze overla zo stom zijn.

En dat gelul over persvrijheid, is het verboden een onafhankelijke zender op te richten in italie?
Oud 03-06-2009, 19:11
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dus jij denkt dat die italianen dat niet weten en door staatspropaganda gehersenspoeld zijn?

Dat in nederland iedereen denkt dat alles wat op tv komt De Enige Echte Grote Waarheid is betekent niet dat ze overla zo stom zijn.
Er is een verschil tussen gehersenspoeld worden en niet alles te weten komen. En ja, ik weet dat het zeer discutabel is, maar ik denk zeker dat reclame effect heeft.

Laatst gewijzigd op 04-06-2009 om 07:29.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 01:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik zie niet waarom 'het volk' bij de Italianen enorm veel kritischer en intelligenter zou zijn dan hier, dus ik ga voor ja.

NB: Wat Berlusconi doet is precies dezelfde manier hoe Chavez aan zijn positie van dictator-voor-het-leven is gekomen. Macht over de media en staatsgeld uitgeven voor vergroten van zijn invloed.
Oud 05-06-2009, 14:21
De Veroorzaker
Citaat:
Ik zie niet waarom 'het volk' bij de Italianen enorm veel kritischer en intelligenter zou zijn dan hier, dus ik ga voor ja.
Omdat Italianen ervan uitgaan dat de regering een grote corrupte boevenbende is en dat als ze iets willen ze dat zelf moeten regelen, dat maakt ze van nature erg wantrouwig tov de overheid.

Citaat:
A recent survey reported that 75.3 per cent have little or no (28.7 per cent) trust in parliament. Only 14.1 per cent of Italians have any trust in political parties.
http://www.redpepper.org.uk/A-red-gu...alian-politics
Oud 05-06-2009, 14:23
De Veroorzaker
Citaat:
Er is een verschil tussen gehersenspoeld worden en niet alles te weten komen.
En er is ook een verschil tussen niet alles te weten komen en niet alles te weten KUNNEN komen, dat eerste is een gevolg van luiheid, dat tweede is een gevolg van onderdrukking maar volgens mij kan elke italiaan toegang tot internet krijgen en daar alles opzoeken wat ie wil weten.
Oud 05-06-2009, 15:34
Verwijderd
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8084694.stm

Citaat:
When asked by Italian state-run Rai radio why there had been several naked women at his villa, he replied: "Do you take a shower dressed?"
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Omdat Italianen ervan uitgaan dat de regering een grote corrupte boevenbende is en dat als ze iets willen ze dat zelf moeten regelen, dat maakt ze van nature erg wantrouwig tov de overheid.
Ivm die cijfers zou je eens moeten opzoeken hoeveel dat in België is, ook een absoluut dieptepunt geloof ik

Citaat:
En er is ook een verschil tussen niet alles te weten komen en niet alles te weten KUNNEN komen, dat eerste is een gevolg van luiheid, dat tweede is een gevolg van onderdrukking maar volgens mij kan elke italiaan toegang tot internet krijgen en daar alles opzoeken wat ie wil weten.
Kan wel zo zijn maar ten eerste heeft niet iedereen toegang tot internet (minder in Italië dan hier bovendien) of zin/tijd/talenkennis om de actualiteit te gaan opzoeken. En ten tweede, het blijft wel na te streven om nationale objectieve kranten te hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 13:04
De Veroorzaker
Citaat:
Kan wel zo zijn maar ten eerste heeft niet iedereen toegang tot internet (minder in Italië dan hier bovendien) of zin/tijd/talenkennis om de actualiteit te gaan opzoeken. En ten tweede, het blijft wel na te streven om nationale objectieve kranten te hebben.
Hebben wij objectieve kranten dan? Bestaan die? Volgens mij moet vooral het aanbod gevarieerd zijn, in de volkskrant staan heel andere opiniestukken dan in het ad om maar wat te noemen.

In italie heb je de door berlusconi gecontroleerde media en (s)linkse media als la repubblica (die ook die fotos publiceren waar el pais voor aangeklaagd is) die fervent tegenstander van berlusconi zijn.
Oud 08-06-2009, 14:22
Zaina
Zaina is offline
Ik vind Berlusconi een fenomeen. Hij heeft allure, klasse en vele ideeen. Mensen kunnen het met hem eens zijn of niet, Berlusconi is duidelijk in wat hij zegt en doet.

Toch moet je ook hem kritisch benaderen, hij is niet onsterfelijk, heeft niet altijd gelijk. Het beste zou zijn als Italie zelf eens hem op de vingers tikt. Als iemand Berlusconi een lul vindt moet diegene dat mogen vinden. Jammer dat hij nog al van de censuur is. Het zou hem nog meer prijzen als hij zich voortaan meer opwindt door al het vrouwelijk schoon wat zich om hem heen beweegt
Oud 08-06-2009, 14:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik vind Berlusconi een fenomeen. Hij heeft allure, klasse en vele ideeen. Mensen kunnen het met hem eens zijn of niet, Berlusconi is duidelijk in wat hij zegt en doet.
Ah, vandaar dat hij censuur, laster en misbruik van de rechterlijke macht toepast om zijn corruptie en bijna pedofiele seksuele neigingen en overspel te verhullen.
Oud 08-06-2009, 14:31
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Ah, vandaar dat hij censuur, laster en misbruik van de rechterlijke macht toepast om zijn corruptie en bijna pedofiele seksuele neigingen en overspel te verhullen.
Wat moet ik me nou weer in helemaals naam voorstellen bij bijna pedofilie lol. Jij jij jij bijna pedofiel!

Censuur had ik het ook al over, ondanks dat je me wel quote heb je dat stukje blijkbaar over het hoofd gezien. Ik zou zeggen, lees het nog een rustig na.

Er zijn ook goede dingen over Berlusconi te melden. Zijn gevoel voor humor is nogal ehh apart, soms aso maar wel met voldoende kwinkslagen AC Milan is dankzij hem een geweldige mooie voetbalclub geworden. Hij zit er soms wat teveel met zijn neus in, maar hij heeft de meeste dingen goed voor elkaar daar. Hij valt op mooie vrouwen en kan ze nog krijgen ook. (waarvan ik het idee heb dat jij daar jaloers op bent?) Italie is bepaald niet armer onder hem geworden, hij heeft echt wel hele aardige ideeen soms.

Het nadeel van veel ideeen hebben is dat er ook veel mindere tussen zitten. Als je een sterke man naast hem zou neerzetten, heb je een goudmijn in huis
Oud 08-06-2009, 17:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat moet ik me nou weer in helemaals naam voorstellen bij bijna pedofilie lol. Jij jij jij bijna pedofiel!
Nou ja, als een bejaarde seks heeft met minderjarigen of nauwelijks meerderjarigen is dat fout, maar strikt gezien ben je pas pedo als je het doet met kinderen die nog geen secundaire geslachtskenmerken vertonen.
Oud 08-06-2009, 17:35
De Veroorzaker
Dus je bedoelt eigenlijk dat hij niks aantoonbaar fout heeft gedaan met dat prachtige meisje maar je hem met het gebruik van die term al vies eng mannetje weg wilde zetten?
Oud 08-06-2009, 17:38
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Nou ja, als een bejaarde seks heeft met minderjarigen of nauwelijks meerderjarigen is dat fout, maar strikt gezien ben je pas pedo als je het doet met kinderen die nog geen secundaire geslachtskenmerken vertonen.
Waar heb je het allemaal over? Hij is geen pedofiel, een bijna pedofiel bestaat niet, voor de rest brabbel je maar wat.
Oud 08-06-2009, 17:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waar heb je het allemaal over? Hij is geen pedofiel, een bijna pedofiel bestaat niet, voor de rest brabbel je maar wat.
Okay, jij vind jezelf de expert... Hoe heet het dan als een 72-jarige seks heeft met meisjes van 16-21 jaar?
Oud 08-06-2009, 17:48
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Okay, jij vind jezelf de expert... Hoe heet het dan als een 72-jarige seks heeft met meisjes van 16-21 jaar?
Ehh een bijna pedofiel?

Is dit uberhaupt niet een prive leven dingetje. Zou jij eigenlijk niet hetzelfde doen?
Oud 08-06-2009, 17:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Zou jij eigenlijk niet hetzelfde doen?
Daar kan ik over een jaar of zestig pas antwoord over gegeven. Ik hoop wel dat als ik om wat voor reden dan ook dat soort dingen doe, dat iemand me dan afschiet.
Oud 08-06-2009, 18:00
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Daar kan ik over een jaar of zestig pas antwoord over gegeven. Ik hoop wel dat als ik om wat voor reden dan ook dat soort dingen doe, dat iemand me dan afschiet.

Vind je het gek dat we zoveel hierover van mening verschillen, hallo, je bent 72 jaar en je kan seks hebben met jonge vrouwen!
Oud 08-06-2009, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Een normale man en meisjes die geilen op macht?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 18:57
De Veroorzaker
Citaat:
job well done, net als bij meneer hefner.
Oud 08-06-2009, 19:25
Verwijderd
Het zou pas gek zijn als de man dat -niet- zou doen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 19:36
Mobius
Mobius is offline
Berlusconi is een heerscher, hadden wij maar zo'n gladiool, dan floreerde de boel hier pas echt.
Oud 08-06-2009, 22:53
arPos
arPos is offline
Citaat:
Een normale man en meisjes die geilen op macht?
Dus een normale man én normale meisjes
Reageren

Regels voor berichten