Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2009, 11:43
Verwijderd
Hebben jullie dat ook wel eens? Dan krijg je via-via opeens een liedje doorgestuurd, of je koopt op de goeie gok een CD van een artiest van wie je nog nooit hebt gehoord. En dan denk je bij jezelf:

"Hoe is het nou mogelijk dat ik dit nog nooit heb gehoord?!"

Een week geleden kreeg ik een link van iemand:
Emilie Autumn - What if.
Een geweldige zangeres/muzikante en ik had er nog nooit van gehoord. Ook mijn vrienden waren completely oblivious. En dat terwijl ze al jaren muziek blijkt te maken..

Toch vreemd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2009, 11:53
DeadNation
DeadNation is offline
Jeeeeezus.

Heb je enig idee hoevel muzikanten, bands enz enz er zijn die platen uitbrengen, optreden enz enz?

Ik ook niet, maar het zijn er miljoenen gok ik.
Oud 29-05-2009, 13:33
Carn
Carn is offline
Iets wordt pas 'bekend' als het goed verkoopt en exposure heeft. Genoeg niche-muziek/muzikanten/bands die in hun eigen genre misschien toonaangevend zijn maar bij het 'brede publiek' onbekend zijn.
Oud 29-05-2009, 15:28
Verwijderd
'Bekend' worden is in veel gevallen gewoon een kwestie van geluk.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 15:30
Verwijderd
Overigens is Emilie Autumn behoorlijk bekend, al maakt ze aidsmuziek.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 18:30
verfblik
verfblik is offline
Bekend op welke manier?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 23:13
Malfunction
Malfunction is offline
Mega vreemd! Vertel meer!

Wat een bizarre situatie!
Oud 29-05-2009, 23:24
annoniempje
annoniempje is offline
Zoals Deadnation ook al zei.. er zijn zoveel artiesten..

Daarbij komt ook nog dat ze wel goede contacten moeten leggen. De ene heeft een wat ambiteuzere plantenmaatschappij dan de ander en wordt dus meer aangeboden bij o.a. radio waar de bekendheid vaak begint. Dan is het ook nog de vraag of de radio er iets in ziet. Niet alleen uit muzikale overwegingen maar ook op commerciele. Het moet toch luisteraars trekken. Maar je hebt wel gelijk. Er zijn heel veel artiesten die geweldig zijn en nog onbekend zijn. En dat is nou juist leuk! Dat soort artiesten zoeken en dan later als ze miss bekend worden kunnen zeggen dat jij die artiest al zoooooooo lang kent
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 12:01
Hakuna
Hakuna is offline
Maak ik ook soms mee omdat ik al kasten vol met CD's heb staan krijg ik regelmatig CD spul binnen krijg of downloads waarvan ik denk waarom dit nog nooit eerder gemaakt is geworden, vooral onbekendere (Japanse) bands en artiesten kunnen mij vaak aangenaam verrassen.

Van Tjaptjap kreeg ik gisteren deze mail, ben benieuwd.

Hallo Cornel

Ik ben nog bezig om de cd van Timo Vuoppola te bemachtigen, er schijnen er nog een paar van te zijn (de gitarist van de band had er nog een paar liggen). Het is een mini-cd met 4 tracks...erg zeldzame cd.
Mocht je Timo Vuoppola nog niet kennen; moet je hem ff checken op een van de blogs, weet zo niet meer welk blog dat was.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten