Iedereen zegt dat de eerste indruk veel zegt. Nou vind ik al een tijdje iemand leuk, waarvan ik niet weet of hij mij leuk vind. Maar ik heb het gevoel dat ik een slechte eerste indruk bij hem hebt gemaakt. Overal lees je (weet ik overigens ook) dat als je iemand leuk vind je niet als een kip moet praten, wat ik afentoe doe als ik zenuwachtig ben. Hij is zelf niet een jongen die veel zegt dus heb ik wel vaker dan een keer aan een stuk door gepraat. Ik weet niet wat hij ervan vind, maar hij heeft toen niet veel terug gezegd en antwoordde mijn vragen alleen met een ja of nee. Nou is mijn vraag: is dit te herstellen? Is dus die slechte eerste indruk te herstellen??
Ik heb ook mijn momenten waarop ik echt weinig zeg, dan is het erg stil tussen ons en ik voel me erg ongemakkelijk bij zulke stiltes. En nee er is geen tussenweg, althans als ik iemand leuk vind of het is erg stil of ik kan niet stoppen met praten. Ik weet daarom ook niet wat hij van mij denkt en vind.

Wat ik ook vaak heb, is dat ik niet mijzelf kan zijn, wat misschien erg normaal is als je iemand leuk vind, maar wat ik erg frustrerend vind. Normaal gesproken zeg ik alles wat in mij opkomt, maar als ik met hem praat dan hou ik sommige opmerkingen voor mezelf, wat wel tot meer gesprekstof zou kunnen leiden. Maar ik zeg het niet of ik krijg het niet uit mijn mond. Wat ook wel eens gebeurd, het komt niet in mij op, terwijl ik normaal gesproken wel met zo’n opmerking wel zou zijn opgekomen. Komt dit jullie ook bekend voor?? En nog tips daarvoor??