Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2009, 21:42
emyh
emyh is offline
Iedereen zegt dat de eerste indruk veel zegt. Nou vind ik al een tijdje iemand leuk, waarvan ik niet weet of hij mij leuk vind. Maar ik heb het gevoel dat ik een slechte eerste indruk bij hem hebt gemaakt. Overal lees je (weet ik overigens ook) dat als je iemand leuk vind je niet als een kip moet praten, wat ik afentoe doe als ik zenuwachtig ben. Hij is zelf niet een jongen die veel zegt dus heb ik wel vaker dan een keer aan een stuk door gepraat. Ik weet niet wat hij ervan vind, maar hij heeft toen niet veel terug gezegd en antwoordde mijn vragen alleen met een ja of nee. Nou is mijn vraag: is dit te herstellen? Is dus die slechte eerste indruk te herstellen??
Ik heb ook mijn momenten waarop ik echt weinig zeg, dan is het erg stil tussen ons en ik voel me erg ongemakkelijk bij zulke stiltes. En nee er is geen tussenweg, althans als ik iemand leuk vind of het is erg stil of ik kan niet stoppen met praten. Ik weet daarom ook niet wat hij van mij denkt en vind.
Wat ik ook vaak heb, is dat ik niet mijzelf kan zijn, wat misschien erg normaal is als je iemand leuk vind, maar wat ik erg frustrerend vind. Normaal gesproken zeg ik alles wat in mij opkomt, maar als ik met hem praat dan hou ik sommige opmerkingen voor mezelf, wat wel tot meer gesprekstof zou kunnen leiden. Maar ik zeg het niet of ik krijg het niet uit mijn mond. Wat ook wel eens gebeurd, het komt niet in mij op, terwijl ik normaal gesproken wel met zo’n opmerking wel zou zijn opgekomen. Komt dit jullie ook bekend voor?? En nog tips daarvoor??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2009, 00:06
MartinV
MartinV is offline
Je gaat er bij voorbaat al van vanuit dat hij een slechte indruk van je heeft, maar waar maak je dit uit op? Hij kan ook gewoon verlegen zijn en daarom niet zoveel zeggen.

Maarja het kan ook wel zo zijn, daar moet je achter zien te komen. Als ie echt kortaf en ongeïnteresseerd doet en als hij van je weg kijkt etc, dan vindt hij je waarschijnlijk niet leuk.
Je zou kunnen vragen of hij het wel leuk vindt om met je te praten, als hij zelf zo weinig zegt.

Een eerste indruk kan zeker wel veranderen denk ik. Al helpt het natuurlijk als die wel goed is.
Oud 26-05-2009, 16:20
emyh
emyh is offline
Nou het is niet dat ik al vanuit ga dat hij een slechte indruk van mij heeft, maar het is meer dat ik erg onzeker ben tegenover een jongen die ik leuk vind. Ik katel aan een stuk door en jah dat is niet bepaald erg charmant. Verder ik weet dat hij mij wel aardig vind en niet erg vind om met mij te "praten". Hij stelt ook weleens normale vragen, maar dan geef ik zelf een kort antwoord op, omdat jah...ik zenuwwachtig ben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten