Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2009, 21:39
Verwijderd
Ik kan het topic Hyves Interrail niet openen, dus excuses als hier iets instaat wat aan de orde is voor mijn bericht.

Maar ik ga deze zomer interrailen met mijn vriend. We willen voornamelijk Oost Europa zien (ook Scandinavie, Rome, Istanbul en Athene maar dat is wat teveel van het goede in 22 dagen ) dus als iemand hier tips of ervaringen voor heeft is dat al super leuk om te lezen!

Daarnaast zou ik jullie willen vragen of jullie op mij willen stemmen? Via deze link kan je bovenaan bij mijn gadgets op mij stemmen. Op die manier maak ik kans op een van de gratis interrail passen en dat zou natuurlijk heel mooi zijn omdat ik op die manier veel geld kan besparen op het treinen. Dat geld kan ik dan weer goed besteden tijdens onze trip!

Alvast bedankt (voor een reactie en eventueel een stem)!!
Advertentie
Oud 24-05-2009, 10:38
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Griekenland:
Athene
Thessaloniki
En als je tijd hebt en van wandelen houdt: Litohoro, deze plaats ligt onderaan de Olympos, en van daaruit kun je prachtige wandelingen maken.
Samothraki, klein eilandje, waar je vanuit Alexandroupoli naartoe kan varen, toen ik er 10 jaar geleden was, was een plek waar vooral Grieken komen, en geen andere Europeanen. Het beeld "The Victory of Samothrace", wat in het Louvre staat, komt van dit eiland. Op het eiland zelf staat nu alleen nog maar een gipsen afgietsel.

Bulgarije:
Sofia
Veliko Tarnova (mooi gebied waar je heel mooi kunt wandelen)

Roemenie:
Boekarest
Brasov (dit is in de omgeving waar het kasteel van graaf Dracula staat)

Hongarije:
Boedapest

Dat is waar ik geweest ben in Oost Europa.
Oud 24-05-2009, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Griekenland:
Athene
Thessaloniki
En als je tijd hebt en van wandelen houdt: Litohoro, deze plaats ligt onderaan de Olympos, en van daaruit kun je prachtige wandelingen maken.
Samothraki, klein eilandje, waar je vanuit Alexandroupoli naartoe kan varen, toen ik er 10 jaar geleden was, was een plek waar vooral Grieken komen, en geen andere Europeanen. Het beeld "The Victory of Samothrace", wat in het Louvre staat, komt van dit eiland. Op het eiland zelf staat nu alleen nog maar een gipsen afgietsel.

Bulgarije:
Sofia
Veliko Tarnova (mooi gebied waar je heel mooi kunt wandelen)

Roemenie:
Boekarest
Brasov (dit is in de omgeving waar het kasteel van graaf Dracula staat)

Hongarije:
Boedapest

Dat is waar ik geweest ben in Oost Europa.
Oke bedankt! We hebben helaas niet super veel tijd (ligt nog een beetje aan de planning). Sofia lijkt me echt fantastisch mooi en Boedapest en Boekarest staan ook op de planning! Misschien dat we Griekenland er niet bij pakken omdat daar wel tijd in gaat zitten en je daar met normale vakanties ook nog wel komt, Roemenie ed bijv. minder snel. Maar allemaal de moeite waard dus de steden die ik noem?
Oud 25-05-2009, 20:17
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Oke bedankt! We hebben helaas niet super veel tijd (ligt nog een beetje aan de planning). Sofia lijkt me echt fantastisch mooi en Boedapest en Boekarest staan ook op de planning! Misschien dat we Griekenland er niet bij pakken omdat daar wel tijd in gaat zitten en je daar met normale vakanties ook nog wel komt, Roemenie ed bijv. minder snel. Maar allemaal de moeite waard dus de steden die ik noem?
Ik ben zelf een maand geweest, en eerst in Italie naar Florence, toen Rome, toen via Brindisi naar Patras gevaren en door naar Athene. En daarna alle steden in de volgorde zoals genoemd:-).

De steden die jij noemt zijn zeker de moeite waard! Echt prachtig allemaal. Ik weet niet hoe Roemenië nu is, maar toen ik er 10 jaar geleden was, was het echt nog een heel erg arm land. Je kon ook beter niet kamperen i.v.m. risico op overvallen worden. In Boedapest is het echt een aanrader om een keer naar een van de thermale baden te gaan om even een dagje lekker bij te komen.

Wat ons wel geholpen heeft is om vooraf de treinreizen al een beetje plannen. Zo kom je voorbereid op locatie, en voorkom je dat je ergens te lang blijft hangen, wat zonde is als je nog zoveel mooie andere dingen wil bezoeken.
Oud 25-05-2009, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Ik ben zelf een maand geweest, en eerst in Italie naar Florence, toen Rome, toen via Brindisi naar Patras gevaren en door naar Athene. En daarna alle steden in de volgorde zoals genoemd:-).

De steden die jij noemt zijn zeker de moeite waard! Echt prachtig allemaal. Ik weet niet hoe Roemenië nu is, maar toen ik er 10 jaar geleden was, was het echt nog een heel erg arm land. Je kon ook beter niet kamperen i.v.m. risico op overvallen worden. In Boedapest is het echt een aanrader om een keer naar een van de thermale baden te gaan om even een dagje lekker bij te komen.

Wat ons wel geholpen heeft is om vooraf de treinreizen al een beetje plannen. Zo kom je voorbereid op locatie, en voorkom je dat je ergens te lang blijft hangen, wat zonde is als je nog zoveel mooie andere dingen wil bezoeken.
Oke bedankt! Dat van die treinreizen zijn wij inderdaad ook van plan. We hadden nu een beetje in gedachten 1 dag hostel, 1 dag nachttrein etc. Maar moeten nog maar zien precies .

En ik hoorde over Polen ook dat als je daar een nachttrein pakt en regelmatig slaapgas in je coupe wordt gespoten en ze je dan beroven? Haha leuk verhaal .

Jouw route lijkt me ook heel mooi, vooral divers! Met Sofia, Wenen, Ljubljana etc heb je toch allemaal een beetje dezelfde steden misschien...
Advertentie

Regels voor berichten