Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bedenk je overigens wel dat je al een afbetalingsregeling overeen bent gekomen, namelijk die 100 euro per maand. Je kan daar niet eenzijdig van afwijken en je kan dus niet opeens het gehele bedrag opeisen (tenzij, even uitgaande van een schuld van 2000 euro, er al 20 maanden verstreken zijn natuurlijk). Vergeet overigens niet ook wettelijke rente te vorderen, mocht het op een rechtszaak aankomen. Voor de rest sluit ik me bij T_ID aan, met de kanttekening dat iemand stelselmatig lastigvallen strafbaar is. Zeker bij een ex zou ik hier ontzettend mee oppassen. Laatst gewijzigd op 11-06-2009 om 18:18. Reden: Aanvulling |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Voor wat betreft de opeisbaarheid, dit is wel degelijk mogelijk, echter is het wel raadzaam je ex ingebreke te stellen. Je kan het bedrag nl. opeisen omdat je vrij eenvoudig aannemelijk kan maken dat zijn gemiste (niet betaalde )maandelijkse aflossingen vanuit het verleden indicatief zijn voor zijn toekomstige aflosgedrag. Op basis daarvan kan je de aflosregeling volledig opeisbaar maken. Stalken, no go.... Aanschrijven... absoluut! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het lijkt me ook in zijn voordeel gewoon toe te geven dat er een aflossingsregeling is voor 100 euro per maand, anders zou OP het gehele bedrag in een keer op kunnen eisen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of wacht, nog een keer een redelijke termijn stelling doet natuurlijk niks af aan het feit dat je vanaf het moment dat de ander in verzuim is recht hebt op wettelijke rente. naja goed, het zal wel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Fijn dat je ook even uitlegt hoe het dan wel zit met de rechtsgeldigheid. Weet je eigenlijk wel wat het betekent? Mijn stelling heb je nog steeds onbeantwoord gelaten. Hoe zit het met de rechtsgeldigheid als ik jou een mailtje stuur dat jij 1000 euro van mij krijgt? Is dat bindend? Is dat rechtsgeldig? Ga liever op m'n vragen in ipv te stellen dat ik onzin verkoop.
En als je toch bijdehand wil doen: waar zie jij staan dat het om een maandelijkse afbetaling ging? Op het voorbeeld van de TS staat alleen maar dat er geld is afbetaald. Ja als je elke maand afbetaalt is het aannemelijk dat er een afspraak was om elke maand te betalen. Het is aannemelijk, maar geen onomstootbaar bewijs. Laat ik even de advocaat van de duivel spelen en stellen dat TS en schuldige ook hadden afgesproken dat er een "pauze" in de afbetaalregeling zat. Ik kan niet bewijzen dat dat zo is, maar als advocaat van de duivel vind ik het aannemelijk als de schuldige van TS aannemelijk kan maken dat hij krapper bij kas kwam te zitten. Dat werpt een ander licht op de zaak lijkt me. Is het dan echt zo gek dat ik me afvraag wat de bankschriften waard zijn als bewijs? Als de TS weet dat de schuldige dit soort dingen ertegenin zou kunnen brengen is ze daar alleen maar gebaat bij lijkt me en dus voegen mijn reacties heus wel wat toe.
||
![]() |
Citaat:
Voor wat betreft die pauze, daar heb je gelijk in... EXACT de reden waarom je dus een ingebrekestelling dient te versturen om je zaak hard te maken. Je vermeld in de ingebrekestelling dat je binnen (ik noem maar wat) 3 werkdagen de vervallen maandtermijnen (die je vervolgens keurig netjes vermeld en opsomt) alsnog op je rekening gestort wenst te zien. Gebeurt dat niet, dan stel je wederpartij officieel in gebreke en maak je het compleet verschuldigde volledig opeisbaar. Laatst gewijzigd op 12-06-2009 om 15:48. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit klopt wel, al zijn bedrijven er helemaal niet zo happig op om samen te werken met particuliere schuldeisers. Als je weet dat zijn financiële situatie niet rooskleurig is, raad ik je ten zeerste af een procedure te starten. Je haalt weliswaar wellicht vonnis, maar je blijft in dezelfde situatie zitten... Wat je het beste kunt doen is iets wat je waarschijnlijk niet zo leuk gaat vinden... Namelijk het gesprek met hem aangaan en een regeling met hem afspreken die hij wel na kan komen. Die 100 euro per maand is klaarblijkelijk teveel voor hem. Wees je wel bewust van het feit dat hij waarschijnlijk net zijn vakantiegeld heeft ontvangen en dat NU het juiste moment is om hem op zijn verantwoordelijkheden te wijzen. Nu heeft hij immers geld. Datzelfde geldt uiteraard voor een evt. dertiende maand. Anyway maak hem duidelijk dat je het geld graag terugwilt en geef aan dat je ook met hem en zijn situatie wilt meedenken. Mocht zijn financiele positie verbeteren, dan kan je alsnog regeling met hem afspreken waarin een hoger maandbedrag geldt. |
![]() |
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
In civiele zaken is in Nederland sprake van een open bewijssysteem; alles kan als bewijs dienen. E-mails en bankafschriften dus ook. Het is dan aan de rechter om te bepalen hoeveel waarde hij aan de verschillende bewijsmiddelen hecht. Uitzonderingen hierop zijn bepaalde stellingen die alleen met bepaalde bewijsmiddelen bewezen kunnen worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Allemaal ontzettend bedankt voor de reacties.
Ik heb het er ook met anderen over gehad, in mn directe omgeving. En met het inzicht dat ik in zijn persoonlijke situatie heb, heb ik het advies van Jehee opgevolgd en mn ex opgebeld (wat inderdaad niet echt een hobby van me is, nadat we het over de geldkwestie hadden gehad, kwam meneer aanzetten met allemaal andere irritante vragen over mn privéleven... Maargoed, dat terzijde) Hij heeft me verteld nieuwe tancodes te hebben besteld (hij was zn telefoon kwijt) en zou de 20e zijn loon ontvangen en heeft me beloofd dan weer geld over te maken. Ik wacht het dus tot de 22e af en anders ga ik verdere stappen ondernemen, waaronder de hierboven gegeven tips. Nogmaals dank
|
![]() |
|
|