Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2009, 09:32
Artemist
Artemist is offline
Goed, ik heb dus leuk appartementjes gekeken om een van te kopen.
Er was er eentje bij waar mijn voorkeur naar uitging, die een goed gevoel gaf tijdens de bezichtiging.
Nu blijkt echter wel dat de jongen die er in heeft gewoond van het balkon naar beneden is gesprongen, hoog van een flat, en dat ie daarom te koop staat. Allemaal vrij recent dus ook.
Nou gaan er natuurlijk altijd mensen dood, en weet je nooit wat er allemaal voorgevallen is in een huis, of het moet nieuwbouw zijn, maar zou dit een reden zijn voor jou om het niet te doen?
Ik vind het moeilijk om in te schatten hoe ik daarop reageer als ik er echt woon. Ik heb nooit alleen gewoond en heb hier heel erg behoefte aan, maar kan me net zo goed voorstellen dat ik straks geen oog dichtdoe.
Aan de andere kant toen ik het nog niet wist had ik er een goed gevoel bij en vond ik het echt een fijn huisje.

Vraag me gewoon af hoe jullie hierover denken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2009, 10:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Oeh, dat lijkt me lastig. Ik zou zeggen: gewoon doen, wat maakt het uit wie er voor je in heeft gewoond en wat die allemaal heeft gedaan, het is nu gewoon jouw huis, maar tegelijkertijd vermoed ik dat ik het toch ergens wel een erg verontrustend idee zou vinden. Dus hm, ik heb niet echt een tip want ik zou net als jij gaan twijfelen, maar rationeel gezien zou ik me er niet door laten weerhouden.
Oud 27-05-2009, 10:52
Flijn
Flijn is offline
Oei, dat is een moeilijke. Ik ben zelf op zoek naar iets nieuws dus ik begrijp hoe graag je wilt verhuizen, en ook hoe graag je iets wilt dat perfect is.
Ik zou er wel even door gaan twijfelen, maar dan rationaliseren. Ik weet niet of je in geesten gelooft oid, dat zou het moeilijker maken, maar dan is nu een uitstekend moment om heel kritisch te zijn op de mogelijkheid dat de beste man nog ergens rondwaart. De problemen van die man hebben (neem ik aan) niets met het huis te maken, en zoals je zelf al zegt: overal kan wel iets naars gebeurd zijn.

Zeker het feit dat je vóór je dit wist een goed gevoel over de zaak hebt lijkt me wel een goede reden om het toch te doen. Als je het zou doen als je het niet geweten had, zou het toch zonde zijn je door zoiets te laten tegenhouden. Bij een verhuizing moet je je nieuwe huis toch 'eigen maken', in het begin is het nieuw en onwennig maar dat wordt beter als je eigen spullen er staan en je gewend raakt. Ik neem aan dat je nog gaat schilderen/vloeren leggen e.d., dat zorgt er ook wel voor dat het meer als 'jouw nieuwe huis' gaat voelen ipv 'zijn oude huis'.
Oud 27-05-2009, 12:25
T_ID
T_ID is offline
Ik zou net doen alsof ik het verschrikkelijk vond, om iets van te prijs af te krijgen.

Maar voor de rest boeit zoiets totaal niet.
Oud 27-05-2009, 12:46
ganralph
ganralph is offline
ik zou me wel voorstellingen gaan maken van die persoon zodra ik over het balkon keek, maar het zou me absoluut niet stoppen in de aankoop.

maar ja, dit is volledig een gevoelskwestie en los van de zelfmoord: het is wel fijn als je je op je gemak voelt in je nieuwe huis. toch denk ik wel dat je gevoel hierover afslijt als je er langer woont. je kende die persoon niet en als je er een maand zit is het helemaal jouw flatje.
Oud 27-05-2009, 17:43
Balance
Balance is offline
Het zou me echt niet uitmaken, denk ik. Als het een goed gevoel gaf bij de bezichtiging, dan zou ik het gewoon doen.
Oud 27-05-2009, 19:58
Nona
Nona is offline
Ik denk dat ik er ook wel even bij stil zou staan. Maar dan zou ik alles in mijn eigen stijl om gaan bouwen: mijn laminaat erin, mijn kleurtjes op de muren, mijn spullen erin, en alles wat toch blijft nog eens grondig schoonmaken. Op die manier zou ik het toch echt mijn plekje gaan maken, in plaats van het huis van een dode. Dat zou gevoelsmatig denk ik heel wat uitmaken. Want dat soort onderbuikgevoelens in de weg laten staan is zonde in mijn ogen.
Oud 28-05-2009, 11:13
Verwijderd
Ik zou het wel een raar idee vinden, maar ik zou het niet laten liggen om die reden. Misschien dat je er de eerste paar nachten mee bezig bent, maar daarna gaat dat wel over. Zodra je het zelf hebt ingericht etc zal 't vanzelf jouw plek worden en hou je je niet meer bezig met de vorige bewoner.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 15:10
AzN
AzN is offline
Ik vrees dat ik continue aan die zelfmoord terug zou denken, daarom zou ik 't zekere voor 't onzekere nemen en 't appartement aan me voorbij laten gaan. Maar goed, dat geldt voor mij natuurlijk .
Oud 28-05-2009, 20:10
sicilion
sicilion is offline
Vaak weet je al wat de juiste beslissing voor je is, zonder dat je het door hebt. Maak dus een beslissing en mocht je na het nemen van die beslissing nog steeds twijfelen dan is het niet de goede keuze! Ik zelf zou er wel gaan wonen, maar dat komt omdat ik van mezelf weet dat als ik er eenmaal woon en wat herinneringen heb opgebouwd, ik er niet aan zal denken.
Oud 28-05-2009, 20:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind het wel lastig. Maar zeker nu de huizen niet voor het oprapen liggen en je het voordat je het wist wel een leuk huis vond zou ik het denk ik wel doen. Ik woon nu sinds een maand in mijn eigen appartementje en het is nu echt al heel anders als toen ik de sleutel kreeg. Voor me heeft er een of andere kunstacademiefiguur ingezeten dus m'n huis had alle kleuren van de regenboog maar juist het klussen, schoonmaken en bezig zijn in je huis zorgt er langzaam maar zeker voor dat het steeds minder vreemd en steeds meer eigen en van jezelf wordt. Ik kan me nauwelijks meer voorstellen hoe m'n huis eerst was dus ik denk dat dat er snel genoeg vanaf is
Oud 28-05-2009, 23:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
Maar zeker nu de huizen niet voor het oprapen liggen
De huizen liggen toch juist wel voor het oprapen?
Als zij wil kopen is er nu juist keuze in overvloed!
Oud 29-05-2009, 10:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had niet begrepen dat het om een koophuis ging Huurhuizen zijn echt lastig te krijgen als je net afgestudeerd ben en nog geen tien jaar ingeschreven staat. Koophuizen zijn wel makkelijker maar als je nog maar net begonnen ben met werken is je budget ook nog niet gigantisch.
Oud 29-05-2009, 12:36
Verwijderd
Ik zou het kopen en daarna overal speakertjes en servo's die dingen bewegen plaatsen. Als er dan vrienden blijven slapen

PROFIT
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 14:30
Anaïs
Anaïs is offline
Als je je er goed bij voelt, dan zou ik me niet laten tegenhouden door wat er gebeurd is... Heel vaak kopen mensen ook 2de handswagens die opgelapt zijn nadat ze in een ongeval zijn terecht gekomen. Tenslotte is het de ex-bewoner die de beslissing heeft genomen om zelfmoord te plegen, en niet het appartement die hem daartoe aanzette.

Zoals al gezegd, wanneer je er je eigen spulletjes inzet, en alles naar je eigen zin inricht, dan wordt het al snel jouw appartement
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 20:43
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik woon zelf in een flat die bekend staat als de zelfmoordflat van utrecht, zijn al heel wat mensen naar beneden gesprongen (gelukkig zelf nog niet meegemaakt). Maar of ik er ooit aan denk, amper..
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 09:18
Dith
Dith is offline
Ik vind de manier van zelfmoord ook wel redelijk 'te doen' om het huis te kopen.
Als hij nou een kogel door zijn hoofd had gejaagd en er vier lagen verf over de muren moest om het bloed te doen verdwijnen dan zou ik het anders vinden. Maar dat is meer omdat ik dat gewoon smerig zou vinden hehe.

Als jij het appartement gewoon echt leuk vindt, kopen.
Oud 30-05-2009, 17:09
Lente
Lente is offline
ik zou er gewoon gaan wonen denk ik. hij heeft zich niet opgehangen in de slaapkamer oid, dat zou ik denk ik wel te naar vinden
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Ik vind de manier van zelfmoord ook wel redelijk 'te doen' om het huis te kopen.
Als hij nou een kogel door zijn hoofd had gejaagd en er vier lagen verf over de muren moest om het bloed te doen verdwijnen dan zou ik het anders vinden. Maar dat is meer omdat ik dat gewoon smerig zou vinden hehe.

Als jij het appartement gewoon echt leuk vindt, kopen.
Idd, als hij echt ín het appartement zelfmoord had gepleegd en er vervolgens dagen heeft gelegen, dan zou ik ook het idee hebben dat je 'het kan ruiken' ofzo, ook al is dat waarschijnlijk onzin. Maar dan komt 't wel echt dichterbij.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 20:40
PV
PV is offline
ik zou er gewoon gaan wonen. na een tijdje denk je daar toch niet meer aan, vermoed ik.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 23:03
Methuselah
Methuselah is offline
Hij is van 't balkon gesprongen dus hij is niet in 't appartement zelf gestorven, dus dan zou ik er niets mee inzitten... Als er ergens nu bvb 'n kogelgat zat ofzo, dan had ik wel wat gezonde twijfel gehad, maar waarschijnlijk uiteindelijk toch niets anders gezocht. *man*
Oud 01-06-2009, 11:46
wup
wup is offline
Citaat:
Idd, als hij echt ín het appartement zelfmoord had gepleegd en er vervolgens dagen heeft gelegen, dan zou ik ook het idee hebben dat je 'het kan ruiken' ofzo, ook al is dat waarschijnlijk onzin. Maar dan komt 't wel echt dichterbij.

Haha, ik denk dat ik dat ook zou hebben, dat ruiken. Vind het wel een lastige kwestie.. Ik zou het denk ik wel kopen en dan de eerste 10 keer op het balkon me raar voelen. Maar dat gaat vast over. Je kende die persoon ook niet en zoals je al zei, in zoveel huizen is wel iemand gestorven...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 18:17
Verwijderd
ik woon nu ook in appartement waarbij iemand is gestorven door een val van het balkon. Dit was dan weliswaar geen zelfmoord maar toch een raar idee. Toen ik het hoorde vond ik het wel naar maar ik denk er nu bijna nooit meer aan. Kortom: gewoon doen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten