Oei, dat is een moeilijke. Ik ben zelf op zoek naar iets nieuws dus ik begrijp hoe graag je wilt verhuizen, en ook hoe graag je iets wilt dat perfect is.
Ik zou er wel even door gaan twijfelen, maar dan rationaliseren. Ik weet niet of je in geesten gelooft oid, dat zou het moeilijker maken, maar dan is nu een uitstekend moment om heel kritisch te zijn op de mogelijkheid dat de beste man nog ergens rondwaart.

De problemen van die man hebben (neem ik aan) niets met het huis te maken, en zoals je zelf al zegt: overal kan wel iets naars gebeurd zijn.
Zeker het feit dat je vóór je dit wist een goed gevoel over de zaak hebt lijkt me wel een goede reden om het toch te doen. Als je het zou doen als je het niet geweten had, zou het toch zonde zijn je door zoiets te laten tegenhouden. Bij een verhuizing moet je je nieuwe huis toch 'eigen maken', in het begin is het nieuw en onwennig maar dat wordt beter als je eigen spullen er staan en je gewend raakt. Ik neem aan dat je nog gaat schilderen/vloeren leggen e.d., dat zorgt er ook wel voor dat het meer als 'jouw nieuwe huis' gaat voelen ipv 'zijn oude huis'.