Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2009, 11:49
Dirk Gielen
Hoi,

Ik ben op dit moment bezig met een werkstuk over het Circus Maximus en ik kom steeds 2 verschillende aantallen toeschouwers tegen:
150.000 en 250.000, welke is de juiste?
Groeten,
Dirk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2009, 11:20
Tim_Riswick
Tim_Riswick is offline
Aangezien het gehele complex is vernietigd kun je dat niet meer precies zeggen, ik zou het houden op tussen de 150.000 en 250.000 i.p.v. concreet een getal te noemen. Beide getallen zijn namelijk op verschillende berekeningen gebaseerd. Daarbij komt dan natuurlijk ook nog de tijd waarin je het Circus Maximus plaatst, het is namelijk steeds verder uitgebreid waardoor er steeds meer mensen inkonden.

Citaat:
Pas in de tijd van Caesar heeft het Circus Maximus de grootse vorm gekregen zoals wij het ons voorstellen. In die tijd was er plaats voor ruim 150.000 toeschouwers. De latere keizers hebben het verder verfraaid. Onder hen werd het Circus 600 meter lang, 200 meter breed en bood het plaats aan ongeveer 300.000 toeschouwers.
http://rome.nl/rome/informatie/bezie...circus_maximus
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 11:00
Ben Leek
.

Laatst gewijzigd op 28-05-2009 om 11:16. Reden: hier stond echt een hele goede grap
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 14:59
Carss
Carss is offline
Je kunt het of verwoorden met: Er worden verschillende berekeningen gehandhaafd de een zegt dat het 150 000 plaatsen waren, de andere zegt dat er 250 000 waren..

of je kunt het zeggen zoals Tim al zei
Reageren

Regels voor berichten