Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2009, 15:52
Wammus
Wammus is offline
Heroïne op recept in Duitsland
Uitgegeven: 28 mei 2009 20:00
Laatst gewijzigd: 28 mei 2009 20:00
BERLIJN - Zwaarverslaafde junkies kunnen in Duitsland voortaan heroïne op recept krijgen. Na een jarenlange politieke strijd heeft het Duitse parlement donderdag ingestemd met het plan.

Aan de verstrekking van het verdovende middel zijn strenge voorwaarden verbonden. Alleen mensen die minstens vijf jaar verslaafd zijn, 23 jaar of ouder zijn en ten minste twee keer tevergeefs hebben geprobeerd af te kicken, ontvangen de middelen.

Bovendien mogen alleen staatsklinieken de heroïne verstrekken.

Heroïne is al op recept verkrijgbaar in Nederland en Groot-Brittannië.
© ANP

bron

Wat vinden jullie ervan dat het nu ook in Duitsland (en natuurlijk ook hier in Nederland) mogelijk is om voor zwaarverslaafden op deze manier aan drugs te komen?

Ik vind het prima. Mensen die tot 2 keer aan toe tevergeefs een poging gedaan hebben om af te kicken en waarbij het niet gelukt is hebben weinig uitzicht meer op herstel. Die kun je dan beter vanuit de staat gecontroleerde drugs verstrekken dan dat ze er via illegale wegen aan komen. Dit omdat het een stuk gevaarlijker is omdat er een groot risico is op slechte drugs en dus een grote kans op bijvoorbeeld overlijden door het gebruik van.
Advertentie
Oud 03-06-2009, 09:20
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Tja, blijft dubbel Aan de ene kant is het wel lame dat wij voor hun moeten betalen. Ik krijg ook geen wied van de staat als mijn geld op is, maja, volgens mij is bijna de helft van de kleine vergrijpen verslavingsrelated, dus scheelt een hele hoop. Maar probleem is wel, dat ze waarschijnlijk eerst die shit van de overheid gaan gebruiken, en daarna toch nog de straat op gaan;p Maja, al met al wel voor
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 09:54
Mephisto
Mephisto is offline
Een hele goede ontwikkeling die ook in Nederland resultaat heeft bewezen. Natuurlijk moeten wij daar voor betalen maar dat betekent ook dat een junk niet meer hoeft te stelen om zijn shot te kunnen betalen en af is van de stress en gedoe om dat dus te regelen. Bij een proef in Heerlen bleek dat ze minder gaan gebruiken en weer bijna normaal kunnen functioneren in de maatschappij.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten