Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2009, 18:43
Niels-
Niels- is offline
Bij ons op school is dit een groot onderwerp, want het gebeurt er veel. (Ook in de klas)

Hoe zit het bij jullie?

Ik zelf word tja, misschien gediscrimineerd, weet niet hoe dat zit, want ik draag kisten en bandshirts (Metallica, In Flames, Slipknot, Live, Bullet for my Valentine), en dat vinden hun niet leuk want de rest luistert de "mainstream".

Discuss.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2009, 08:21
Verwijderd
Op mijn middelbare school gebeurde het bijna niet en op de universiteit heb ik er ook geen last van. Ik vind dat op de uni mensen veel meer open staan voor elkaar en elkaar veel sneller en gemakkelijker accepteren. Dat was echt een eye-opener, de middelbare school groepjes waren weg en opeens was er bij ons een 'groep' en iedereen hoorde daar in meer of mindere mate bij.

Discriminatie op achtergrond komt bij ons alleen voor op dat je een Duitser bent, andere allochtone studenten hebben wij hier op de uni niet.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 10:23
T_ID
T_ID is offline
Ja, ik maak deel uit van verscheidene groepen waartegen grote discriminatie bestaat. Ik ben blank, man, autochtoon, VVD'er en atheïst op de koop toe.

Maar mij hoor je niet klagen. Op de middelbare school wist men wel beter dan me mijn kledingkeuze na te dragen (okay, een enkeling moest ik dat eerst leren) en interesseerde de meeste mensen het überhaupt niet zoveel hoe je jezelf uitte. Op de uni is het, enkele gestoorde extreem-linkse studenten daargelaten, al helemaal geen issue.

De meeste discriminatie vind dan ook elders plaats. Ik maak geen kans op een carrière bij de politie vanwege mijn huidskleur en geslacht bijvoorbeeld, en als ik later ambtenaar wil worden zal ik het altijd verliezen als er een allochtoon meedoet aan de sollicitaties als het om hogere posities gaat. Mij raakt het persoonlijk (nog) niet, maar ik kan me best voorstellen dat anderen er behoorlijk mee zitten.
Oud 09-06-2009, 11:25
31337
31337 is offline
Citaat:

Ik zelf word tja, misschien gediscrimineerd, weet niet hoe dat zit, want ik draag kisten en bandshirts (Metallica, In Flames, Slipknot, Live, Bullet for my Valentine), en dat vinden hun niet leuk want de rest luistert de "mainstream".

Discuss.
Dat ken ik. Ik heb een periode gehad dat ik ook in bandshirts liep, skateschoenen aan had en van die wijde Overzeas broeken had. Bij mij op school zaten echt van die simpele mensen die meteen 'gothic' beginnen te schreeuwen.
Wel grappig hoe ze kijken als ik ze nu weer tegen kom. Ze durven weinig meer te zeggen ^^
Reageren

Regels voor berichten