Advertentie | |
|
![]() |
|
Je hoeft niet aan iedereen te vertellen dat je denkt dat je homo bent (dat is trouwens het Nederlandse woord). Het lijkt mij niet erg relevant voor het grootste deel van de mensen die je kent. Je kan het wel gewoon vertellen aan je ouders in de trand van: "Tja, ik heb het idee dat ik meer op jongens val" of zoiets. Uiteindelijk blijft dat heel erg persoonlijk lijkt me (ik ben zelf hetero, dus geen ervaring).
|
Hij vraagt toch ook geen advies voor een blow job of wel? Je geaardheid accepteren en reacties uit je omgeving lijken me nou bij uitstek over L&R gaan.
Verder heb ik er geen ervaring mee, maar in mijn omgeving zie ik erg dat mensen (en specifiek homo's) die zichzelf accepteren weinig problemen hebben. Dus zorg dat je er zelf helemaal ok mee bent, geniet ervan, het gaat om een positief gevoel ![]()
|
Verwijderd
|
Bij de homo's/lesbiennes die ik ken, hebben ze nooit aan iedereen verteld dat dat zo was, 't werd vanzelf duidelijk voor de omgeving... Zou zoiets niet heel snel op school aan je klas gaan vertellen ofzo? Ik neem aan dat je het wel verteld aan je familie/vrienden (als die het niet al doorhebben), en dan lijkt het me gewoon op het moment dat jij je er bij op je gemak voelt. Je kunt vast wel een béétje aanvoelen hoe ze zullen reageren, misschien kun je daar een beetje op inspelen. Maar het lijkt me niet iets wat je per se geheim hoeft te houden, wat Kitten zegt, gewoon als je het eens over relaties hebt ofzo laten vallen dat jij misschien meer in jongens ziet dan in meisjes, het hoeft niet per se zo'n enorm uit-de-kast-komen te zijn lijkt mij... d'r kan ook wel eerst een teentje uit of twee.
|
![]() |
|
![]() |
Je hoeft het niet iedereen te vertellen, maar het heeft mij wel heel erg geholpen om het aan mijn ouders en mijn beste vrienden te vertellen. De rest kwam eigenlijk vanzelf wel op een heel natuurlijke manier, als je het inderdaad over relaties e.d. hebt.
Ik ben er zelf wel heel makkelijk in, zodra het ter sprake komt ben ik er heel open over, het heeft dan ook geen zin om er omheen te draaien. Ik kan me wel voorstellen dat als je nog vrij jong bent, het niet altijd even handig kan zijn om dat op school publiekelijk te maken, dan moet je dat ook vooral niet doen. Het feit dat mensen je 'gay' noemen hoeft nog niet eens te betekenen dat ze dat ook echt denken, misschien is het wel gewoon een pesterij. Trek jezelf er in ieder geval niets van aan. Dus wat je moet doen is het eerst ervoor zorgen dat je er zelf geen problemen meer mee hebt, en dan is het misschien heel prettig om iemand in vertrouwen te nemen (je ouders, je beste vriend/vriendin). Je zal zien dat de rest daarna vanzelf wel volgt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ga hier altijd een beetje van rol-ogen, haha. Alsof iedere hetero aan iedereen vertelt dat-ie hetero is? Waarom zou jij dat dan wel moeten doen omdat je homo bent?
Vertel het wie jij wilt, wanneer jij wilt, hoe je wilt. Daar zijn geen 'regels' voor. Overigens hoef jij het natuurlijk helemaal niet zo letterlijk aan mensen te vertellen, zij komen hier vanzelf wel een keertje achter. Natuurlijk is het misschien wel handig als je het je ouders vertelt, of je beste vrienden, zodat de schok voor hen iets kleiner is wanneer je thuis komt met een eventuele vriend. Maar zelfs dit is up to you. Het is jouw leven, doe wat goed voelt voor jou. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Maar met die laatste zin ben ik het wel volkomen eens ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Persoonlijk zou ik het bijvoorbeeld ook mijn ouders en beste vrienden vertellen, maar alle andere mensen gaat het eigenlijk geen zak aan. Die komen er vanzelf wel een keertje achter. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb je er zelf wel vrede mee? Heb je het geaccepteerd? Want als je dat zelf niet kan, ga je er natuurlijk van uit dat anderen dit ook niet kunnen. Trust me, zodra je je goed gaat voelen met jezelf, en je eigen gevoelens, zul je heel anders denken. Mensen reageren, zoals Vogelvrij al aangaf, meestal een stuk positiever dan je verwacht. Dit komt gewoon door je eigen onzekerheid. En mochten er dan toch een paar idioten tussen zitten die het niet kunnen accepteren, dan zul je daar makkelijker mee om kunnen gaan, wanneer je er zelf geheel vrede mee hebt. |
![]() |
||
Citaat:
En verder, in Nederland is het ook de norm om een voorhuid te hebben, en toch lopen besneden mannen over het algemeen niet iedereen te vertellen over hun naakte eikel. Coming out is echt zó 1950.
||
Citaat:
Pff, dat is toch iets heel anders. Zoveel mensen voelen zich ongelukkig vanwege hun geaardheid, schamen zich ervoor, weten niet wat ze ermee aanmoeten, dat voelt echt wel als een hele opgave als je besluit dat uiteindelijk openbaar te maken, ervoor uit te komen, een relatie te beginnen. Hoe je het ook went of keert, er zullen toch bepaalde gesprekken plaats moeten vinden, dat gaat niet allemaal helemaal vanzelf, zomaar ineens. Wat ik misschien eigenlijk bedoel: ik denk dat veel mensen die zelf homo zijn, dat in eerste instantie zélf raar vonden.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en wat moet je nu? precies wat je zelf wilt, ga wat mensen ontmoeten maar je hoeft niet gelijk alvast vast te stellen bij iedereen dat je het bent |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
En ach, woordkeuzes. Veel mensen ervaren het als een probleem.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo normaal en geaccepteerd als dat mensen denken en willen dat het is is het nou eenmaal nog niet. Citaat:
Ik ben het hier totaal met vogelvrij eens. Als je zeker van je zaak bent en ze staan er positief tegenover, vertel het je ouders. Zo niet, vertel het je beste vriend oid. Zeker als je je nog niet zo zeker voelt over je geaardheid zal het je veel helpen als de mensen waar je om geeft en veel mee omgaat het weten, je steun aan hen kunt ontlenen en je dus merkt dat het helemaal niets veranderd aan wie jij bent. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens denk ik niet dat het een goed idee is om je zelfbeeld te ontlenen aan wat andere mensen van je denken. Je moet zorgen dat je eerst jezelf accepteert en ermee in het reine komt (als je er natuurlijk überhaupt problemen mee hebt) en daarna pas naar buiten zou moeten treden. Je moet niet uit de kast komen in de hoop dat mensen het geweldig vinden zodat je je dan eindelijk fijn kan voelen met wie je bent. Dit neemt namelijk het risico met zich mee dat er iemand negatief reageert en dit zal je dan alleen maar slechter laten voelen, als je jezelf nog niet geheel hebt geaccepteerd. In short: Kom uit de kast wanneer en omdat je helemaal comfortabel met jezelf bent, niet om het te worden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik bekijk het tegenwoordig zeker anders sinds ik bi/homo vrienden heb, maar goed wat wil je als je aan de Letterenfaculteit studeert
![]() Bovendien ben je ook niet aan iedereen tekst en uitleg 'verschuldigd', het niet zichtbaar of verkeerd namelijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik word altijd een beetje misselijk van mensen die homoseksueel of homofiel zeggen
het eerste is gewoon te politiek correct voor woorden en zorgt voor krommende tenen bij mij en homofiel klinkt alsof het een ziekte is. Noem het gewoon lekker homo ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||