Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2009, 17:47
Rivka
Rivka is offline
Ik ben een meisje van 13 jaar, en een meisje uit mijn klas vertelde een keer dat ze de pil slikt om grotere borsten te krijgen (ze heeft nu cup B). Toen ik het hoorde klonk het nogal raar want ze heeft geen seks. Doen mensen hier het ook? Werkt het wel, en is het wel gezond?
Oud 30-06-2009, 18:14
Verwijderd
Van de pil krijg je over het algemeen geen grotere borsten. Meisjes onder de 20 denken dat soms, maar over het algemeen zijn ze gewoon zelf nog in de groei Er zijn allicht mensen bij wie het wel verschil maakt, maar dat zou je pas goed kunnen zien als je ruimschoots uitgegroeid bent.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 18:52
marrel
marrel is offline
Wat Freyja zegt. Als je 13 bent zit je gewoon nog in de groei. Mocht het bij sommige mensen wel iets helpen zal het niet veel zijn lijkt me.
Oud 30-06-2009, 21:34
Lorelei
Lorelei is offline
Bij mij maakte het weldegelijk verschil, maar ik meen me te herinneren dat je daar sowieso alleen gevoelig (of gevoeliger) voor bent als je van jezelf al grotere borsten hebt. Of zeg ik nu iets heel raars?
Oud 30-06-2009, 22:52
Zwoek
Zwoek is offline
Volgens mij klink je wel logisch grl bij mij heeft de pil ook geen verschil gemaakt en ik heb kleine borsten, meisjes die zeiden dat het bij hen wel was, hadden zelf ook grotere borsten.

Als je 13 bent moet je niet de pil gaan slikken om grotere borsten te krijgen joh, die groeien sowieso nog.
Oud 30-06-2009, 23:08
DDM
DDM is offline
Borstgroei door pilgebruik verschilt per vrouw. De een is er wel gevoelig voor en de ander niet. Maar gezien je leeftijd is deze keuze niet gerechtvaardigd. Er valt nu niets te zeggen of de uiteindelijke cupmaat die je zal krijgen. Dus niet doen Daarnaast kan het eventueel op latere leeftijd nadelige effecten hebben.
Oud 01-07-2009, 10:05
Alyssia
Alyssia is offline
Bij mij begonnen mijn borsten pas een groeispurt te krijgen nadat ik met de pil begonnen was en ze groeien nog steeds naar mijn idee. Nu ben ik ook pas 17 en werd ik ongesteld toen ik 14,5 was, maar tot mijn 16e zijn mijn borsten dus amper gegroeid tot ik met de pil begon.

En ik neem aan dat dat meisje in jouw klas die reden niet heeft opgegeven bij de dokter, want daarmee krijg je ze echt niet hoor. Waarschijnlijk heeft ze gewoon heel veel last van haar menstruatie en heeft ze toevallig in de bijsluiter gelezen dat borstgroei een bijeffect kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 20:42
Verwijderd
Het kan zeker wel, je moet er alleen gevoelig voor zijn.
Ik begon op mn 15e met Diane 35 en sprintte binnen 2 maanden van B naar E.
Heb meerdere malen geswitched tussen prikpil (theezakje formaat) en Diane (Ecup) en het effect is duidelijk door de pil. Maarja..als je er niet gevoelig voor bent.. bij mij is dat ook wel overdreven erg hoor.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 22:18
Alyssia
Alyssia is offline
Diane 35 is toch ook een van de zwaardere pillen?

Ik heb ethinylestradiol/levonorgestrel en dat schijnt de lichtste te zijn. Ik ben zelf ook niet erg breed (1.74 met inmiddels 55 kilo, ik woog zo'n 52 toen ik begon met de pil) en de mijne kreeg ik voornamelijk omdat ik een vriendje kreeg en m'n moeder dat graag wilde, maar ook omdat ik toch wel pijn had (niet dat ik er niet mee kon functioneren, maar het was gewoon niet praktisch). Ben er wel tevreden mee Niet dat alle pijn nu weg is, maar het is wel prettiger zo. Ik vind het wel fijn om te weten dat alles nog werkt
Ik was trouwens toen nog niet regelmatig.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 14:16
Verwijderd
Wees blij met wie je bent! :-) Wanneer die gozers alleen vallen op je borsten is er toch wat mis..
Er zijn genoeg mensen die ook niet zo'n grote cup hebben ;-)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten