Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2002, 03:31
rockyj
rockyj is offline
welke zal ik kiezen en waarom.
In het leger verdien ik geld en leer ik ook wel wat dingen maar op het HBO leer ik echt een beroep. Ik realiseerde vanacht dat ik dit jaar al moet kiezen en ik twijfel eigenlijk zwaar.
Wat ervaringen van andere mensen zouden leuk zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2002, 05:35
Secreet
Secreet is offline
Hoe groot schat je de kans hier legermensjes tegen te komen?

Njah ik zou voor HBO gaan...Maargoed tis maar waar je intresses liggen...
Oud 02-08-2002, 07:35
Verwijderd
Landmacht, luchtmacht, marine ==> één pot nat. Je wilt toch geen grote kleuter worden.

Ga gewoon een HBO studie doen, kom je veeeeeel verder mee. En als je echt in het leger zou willen zou je dat daarna nog kunnen doen. Je zult echt meer baat hebben bij een hbo studie.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 08:52
@pie
@pie is offline
in het leger betalen ze de HBO voor je als je die wil doen, en tegelijk krijg je praktijkervaring

let dus maar niet op de mensen hierboven
Oud 02-08-2002, 09:52
Verwijderd
Citaat:
@pie schreef:
in het leger betalen ze de HBO voor je als je die wil doen, en tegelijk krijg je praktijkervaring

let dus maar niet op de mensen hierboven
kleuter
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 10:02
miro
miro is offline
----->school & studie
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 10:24
twijfelaarDH18
twijfelaarDH18 is offline
als jij in het leger je diploma haalt ( op kosten van het leger, zal hier goed naar informeren van te voren ) waarom niet ? iemand die in het leger heeft gezeten is aantrekkelijk voor de burgermaatschappij, in het leger heb je bewezen over een dosis doorzettingsvermogen te beschikken en dat ontbreekt vaak aan de hbo-studentjes
Oud 02-08-2002, 12:55
BBEM
BBEM is offline
je kunt wel leuk aan een HBO opleiding in het leger gaan beginnen maar grote kans dat je te weinig tijd zult hebben om hem af te ronden, dit is niet mijn eigen ervaring maar wel die van veel mensen die ik heb gesproken en die er ook aan begonnen waren en uiteindelijk omdat ze de studie niet afmaakten de studiekosten terug moesten betalen. want als je je studie niet afrond dan kun je alles terugbetalen aan defensie.

wat betreft de keus voor het leger of HBO... ik kon ook niet tussen die twee kiezen. maar ik heb gewoon tegen mezelf gezegd je moet doen wat je leuk vind en niet alleen maar om je toekomst denken(alhoewel dat niet slecht zou zijn). Een reden voor mij om bij defensie te gaan werken is omdat je er gewoon zoveel dingen kunt leren die je in het gewone leven nooit zou meemaken. uitzendingen naar het buitenland, survivals in de jungle om maar wat te noemen.
Aan de andere kant heeft school ook weer voordelen: je hebt lekker veel vrije tijd, meer diploma's dus ook een baan die meer verdient(als geld zo belangrijk is..), en je kunt gewoon nog lekker een beetje aanklooien op school en dat kan ook best leuk zijn.
Oud 02-08-2002, 13:08
Verwijderd
Citaat:
BBEM schreef:
Een reden voor mij om bij defensie te gaan werken is omdat je er gewoon zoveel dingen kunt leren die je in het gewone leven nooit zou meemaken. uitzendingen naar het buitenland, survivals in de jungle om maar wat te noemen.

Of je mag varkens gaan hoeden ten tijde van varkenspest. Ik noem maar een dwarsstraatje.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 13:15
twijfelaarDH18
jah halve banaan dat zou kunnen jah, maar omdat te vermijden kun je nog bij lmb of bij commando's gaan tenmisnte als je erg veel van sport houdt en over geld trouwens bij de commando's verdien je aardig wat, dit mede omdat je dan een elite-soldaat bent
Oud 02-08-2002, 13:41
Verwijderd
HBO. Ik heb gewoon geen ambitie om het leger in te gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 14:09
Verwijderd
is bv. soldaat zijn dan geen beroep? Of F16 piloot?

voor mij geldt verder wat DutchECK zegt
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 14:12
twijfelaarDH18
tuurlijk is dat een beroep er zijn alleen maar beroepssoladaten, dit omdat de dienstplicht al wat jaartjes is afgeschaft
Oud 02-08-2002, 14:54
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef:
is bv. soldaat zijn dan geen beroep? Of F16 piloot?

voor mij geldt verder wat DutchECK zegt
F16 piloot, doet me denken aan een wiskundeleraar bij ons op school
*naam* k weet niet of je die kent, maar die is eerst hele tijd bij defensie geweest, werd daa te oud voor, en is als tijdsvulling maa wiskunde gaan geven
Heeft kat nog een heel mooi 'krantenartikeltje' van moet je d'r maar ff mailen als je die wilt (als ze em tenminste nog heeft, maar ze moet em nog hebben want t was examenstof of zoiet...)

maar F16 piloot is dus wel een beroep.
en wa ik zou doen? HBO, want voor landmacht/luchtmacht/marine moet je een goede conditie hebben, en die heb ik niet

Laatst gewijzigd op 02-08-2002 om 16:38.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 15:29
Verwijderd
Citaat:
twijfelaarDH18 schreef:
tuurlijk is dat een beroep er zijn alleen maar beroepssoladaten, dit omdat de dienstplicht al wat jaartjes is afgeschaft
dat dacht ik zelf ook , vandaar mijn vraagtekens als ik dit heb gelezen:

ROCKYJ:
In het leger verdien ik geld en leer ik ook wel wat dingen maar op het HBO leer ik echt een beroep.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 15:33
framboosje
framboosje is offline
ik wil ook in het leger!!
maar euh, als ik jou was zou ik gewoon de ingangsexamens van het leger doen en dan kan je nog altijd beslissen wat je doet... je kan naar de militaire school (waar je dan specifiek kunt leren voor wat je wilt gaan doen), of je gaat naar de gewone universiteit of hoge school (wat het leger dan overigens betaald). je kan namelijk ongeveer ALLE beroepen uitoefenen in het leger!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 15:34
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:

*naam*, k weet niet of je die kent, maar die is eerst hele tijd bij defensie geweest, werd daa te oud voor, en is als tijdsvulling maa wiskunde gaan geven
Heeft kat nog een heel mooi 'krantenartikeltje' van moet je d'r maar ff mailen als je die wilt (als ze em tenminste nog heeft, maar ze moet em nog hebben want t was examenstof of zoiet...)
Ik ken 'm niet..
doet we wel weer denken aan een soortgelijk verhaal van iemand anders wiens wiskunde leraar ook piloot wou worden, maar is afgekeurd omdat ie niet genoeg logisch inzicht zou hebben ofzo, en om zich te bewijzen is ie maar wiskundeleraar geworden

Citaat:
maar F16 piloot is dus wel een beroep.
en wa ik zou doen? HBO, want voor landmacht/luchtmacht/marine moet je een goede conditie hebben, en die heb ik niet [/B]
een goed conditie kun je krijgen als je maar oefent
Dus nu wordt je wel piloot?

Laatst gewijzigd op 02-08-2002 om 16:50.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 15:51
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef:

Ik ken 'm niet..
doet we wel weer denken aan een soortgelijk verhaal van iemand anders wiens wiskunde leraar ook piloot wou worden, maar is afgekeurd omdat ie niet genoeg logisch inzicht zou hebben ofzo, en om zich te bewijzen is ie maar wiskundeleraar geworden

wie was dat dan?

een goed conditie kun je krijgen als je maar oefent
Dus nu wordt je wel piloot?

nee, wordt ik helemaal zo'n 2e *naam*, eerst piloot en darna wiskundeleraar dus dat doe ik maar niet
en piloot, is ook niet echt iets voor mij... moet je ook goede ogen voor hebben, of niet? Die heb ik dus al niet...

Laatst gewijzigd op 02-08-2002 om 16:39.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 16:04
Balance
Balance is offline
je zette erbij dat je 't wel een idee lijkt omdat je d'r geld verdient, maar als het daar om te doen is kan je het beter laten... want wat je met een diploma op zak over 4 jaar verdient, daarmee verdien je het echt wel mee terug hoor!

en zo'n elite-soldaat lijkt me dat je die niet zomaar wordt (al heb ik d'r weinig verstand van)?
kost dan waarschijnlijk ook nog wel wat tijd om dat te worden!

maar het belangrijkste is toch dat je 't leuk vindt? dus gewoon op je gevoel kiezen!
Oud 02-08-2002, 16:10
Kat
Kat is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

Die is eerst hele tijd bij defensie geweest, werd daa te oud voor, en is als tijdsvulling maa wiskunde gaan geven
(Hij was ook nog testpiloot in amerika geweest. )
(vleermuissie waarom ben je niet online???)

Maargoed, als Rockyj echt heel erg graag informatie wil over het leger kan ik wel even vragen of ik je het E-mailadres van die leraar mag geven (pas op, tis wel een leraar he...) die is volgens mij zo'n beetje alles wel geweest wat met de luchtmacht en vliegtuigen of helicopters te maken heeft.
Oud 02-08-2002, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:

Maargoed, als Rockyj echt heel erg graag informatie wil over het leger kan ik wel even vragen of ik je het E-mailadres van die leraar mag geven (pas op, tis wel een leraar he...) die is volgens mij zo'n beetje alles wel geweest wat met de luchtmacht en vliegtuigen of helicopters te maken heeft.
(kom zo online)

maar je moet dan wel oppassen hoor, voor je het weet heeft ie je een mailtje gestuurd die zo groot is dat je geen andere maltjes meer in je mailbox kan krijgen, want die man kan l*llen.... t is echt verschrikkelijk....
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 16:28
Kat
Kat is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

(kom zo online)

maar je moet dan wel oppassen hoor, voor je het weet heeft ie je een mailtje gestuurd die zo groot is dat je geen andere maltjes meer in je mailbox kan krijgen, want die man praat soms wat veel.... t is echt knap....
heh, beetje meer respect voor je leraren hoor!

Laatst gewijzigd op 02-08-2002 om 16:39.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 16:59
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:

wie was dat dan?

Iemand uit Rotterdam
Dus 'k weet niet hoe die heet en dat zal ook niet erg boeiend zijn lijkt me

nee, wordt ik helemaal zo'n 2e *naam*, eerst piloot en darna wiskundeleraar dus dat doe ik maar niet
en piloot, is ook niet echt iets voor mij... moet je ook goede ogen voor hebben, of niet? Die heb ik dus al niet...

En nu weer terugkrabbelen hè
je hoeft geen goede ogen (tot op bepaalde hoogte dan..) te hebben trouwens al heb je wel beperkingen wat betreft je keuze in vliegtuig etc... ofzoiets

[/B]
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 17:09
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef:
*blaat*
nee, helemaal niet terugkrabbelen, piloot zijn lijkt me gewoon niks, maar dit begint te offtopic te raken
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 18:45
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ik zou als ik jou was de landmacht kiezen, want die kant kies ik ook en dah vin ik het mooooiste wat er is.
Oud 03-08-2002, 16:47
twijfelaarDH18
Iemand had het over dat het tijd kost om elite-soldaat te worden, nou en opleiding tot commando duurt een jaar, maar dit is dan wel het zwaarste jaar van je leven, maarja daar krijg je heel veel respect voor terug en een goed salaris, 't is maar wat je wil, een saai kantoorbaantje kan altijd nog commando kan je alleen maar worden als je jong bent, het motto van de commando's is ook, "nu of nooit "
Oud 03-08-2002, 17:20
rockyj
rockyj is offline
Citaat:
Kat schreef:

Hey bedankt, maar dat hoeft niet. Ik had al met wat oudere mensen gepraat die zelf ook in het leger hadden gezeten. Hier wou ik meer weten hoe mensen van mijn leeftijd erover denken.
Reageren

Regels voor berichten