Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik weet niet of het absurdische lang gaat werken. Het concept had veel weg van de film groundhog day, dat hij (Bill Murray) steeds opnieuw de kans krijgt om de dag over te doen. Ik vond er soms te overduidelijk een boodschap inzitten. Al die citaten die interessant zijn, zijn ze ook wel een keertje doorheen en werd ook bijna storend.
Ik ga het wel kijken, maar ik moest wel wat terugdenken aan dingen die ik zelf fout heb gedaan in het verleden en ja, het kan gewoon niet dat je de kans krijgt dat weer goed te doen, ach je zou er haast jaloers op worden. Samenvatting: ging wel/best ok zou die zus ook die therapie hebben gevolgd? Die partner van haar had het erover tijdens het eten en toen tikte die zus hem aan dat hij het niet mocht vertellen, zoiets ![]()
|
Verwijderd
|
Ik vond 't leuk, ik lag helemaal in een deuk toen ze tegen die leraar zei dat ze uit de 'future' kwam
![]() ![]() (Heb inmiddels nog twee eps gekeken en ik vind 't nog steeds leuk ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vond het juist leuker dan de vorige keer. Maar ik vind wel dat het allemaal een beetje gerekt wordt, het duurt net iets te lang allemaal... En als ze zo terug reist in de tijd, verandert ze dan ook echt het verleden? Dat vind ik nog een beetje raar. Eerst wordt ze bijv. niet aangenomen, maar na haar tijdreis opeens wel. (Al is dit vast de achterliggende gedachte van heel de serie
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vond het nu ook leuker dan vorige keer.
Ik dacht dat ze de geschiedenis niet echt veranderde, maar dat ze alleen voor zichzelf er achter komt wat er gebeurd zou zijn als ze andere beslissingen had genomen op die momenten. Alleen hadden Erica en die vriend het op het laatst over vroeger, en toen zei die jongen iets over de dag dat Erica zijn vriendin verraden had. En dat was weer iets wat gebeurde toen ze terug in de tijd was. Dus nu weet ik het niet meer zeker. Dat telefoontje op het laatst kan juist ook het tegenovergestelde betekenen: want ze was niet aangenomen bij de eerste en ze dacht dat het Literati kwam doordat ze nooit bij Literati was. Toen ging ze terug in de tijd, wilde ze toch niet bij Literati blijven, en nu mag ze toch komen solliciteren. Dus haar kans op een baan hebben helemaal niks met Literati te maken. Ofzo ![]() |
![]() |
|
Volgens mij heeft ze wel de toekomst veranderd, door het verleden te veranderen. Ze had namelijk eerst geen baan, nu wel. Volgens mij was ze nog steeds assistent geworden van de afdeling fictie, alleen was de leider van de afdeling nu iemand anders. Niet die Antigone, waarschijnlijk heeft Erica door haar korte lidmaatschap van de Literati club ook daarin iets veranderd? Het kettinkje met dat ding eraan wat ze van haar (later overleden) broer kreeg, had ze eerder ook niet, denk ik. Nu had hij haar dat gegeven omdat hij naar haar moest informeren van hun moeder, omdat ze al zolang niets gehoord van Erica (door korte deelname aan Literati; dat was eerder niet het geval geweest).
Die relatie van Ethan en Claire. Ik weet niet of dat anders is gelopen dan dat het eerder liep? Maar het is wel opvallend dat hij nu single is (denk ik) en dat hij bij haar in de buurt komt wonen. Ik verwacht dat er nog wel afleveringen komen waardoor ineens Judith niet meer zwanger is en misschien haar broer in de toekomst weer gaat leven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe werkt dat veranderen van het verleden eigenlijk voor haar medemens? Heel het leven heeft niemand geweten dat Claire eigenlijk een rijkeluiskindje is, maar sinds Erica terug is gereisd weet wel iedereen het. Dan moet er voor haar medemens toch ook iets veranderen in hun geheugen nadat Erica in de tijd gereisd heeft? Dat is toch raar? ![]() Het is natuurlijk helemaal niet raar dat ze het verleden kan veranderen en waarschijnlijk denk ik nu veel te ver na, waardoor ik het gegeven van de serie alleen maar voor mezelf verperst. Maar evengoed snap ik het niet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En volgens mij was het een ander bedrijf. En ze heeft de baan nog niet, ze had alleen een sollicitatie gesprek ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Nee, zij heeft beide.
Maar het is toch juist heel logisch dat de herinneringen van anderen ook veranderen? Ik vind juist dat er nog vrij weinig veranderd in het heden.
|
Verwijderd
|
Maar door haar andere beslissingen verandert ze het leven van heel veel mensen. Zoals nu, ze verandert het leven van die Alex, maar als Alex ooit tegen iemand verteld heeft dat hij ontmaagd is door Erica op een boot, dan moet dat ook veranderen.
En waarschijnlijk is Alex een ander persoon geworden vanwege de 'nieuwe' gebeurtenissen met Erica, en dat heeft ook andere mensen beďnvloed. Nou ja, ik vind het gewoon een beetje vreemd ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-04-2009 om 09:21. Reden: \ |
![]() |
|
![]() maar die zoen kwam dus doordat die jongen die zij 'doorhad' met de camera (na het overdoen van die herinnering) zei tegen Ethan dat Erica heel bijzonder was etc. Hoe vaak zou ze eigenlijk een herinnering over mogen doen? Misschien kan ze die ontmaagding nog wel een keer overdoen met Ethan? Ik baal altijd wel een beetje als ik deze serie heb gezien. Ik zou ook wel bepaalde dingen over willen doen ![]()
|
Ik snapte het gister allemaal niet zo
![]() heb een aflevering gemist geloof ik Claire en Ethan weer bij elkaar? Erica een vriend? Iemand die 't nog snapt? wel zielig van die bruiloft trouwens ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb het vorige keer ook niet gezien, en toen die vriend van Erica voor het eerst in beeld kwam dacht ik heel even dat het Ethan was (want ze hadden gezoend toch, een paar afleveringen geleden). Maar het was dus iemand anders
![]() En dat Ethan en Claire weer samen zijn is echt iets van deze aflevering denk ik, want Erica was ook helemaal verbaasd. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Haha ik wilde hier al gaan vragen wat er vorige week gebeurd was, want ik snapte er ook niks van. Maar jullie hebben vorige keer dus ook niet gezien
![]() Weer leuke aflevering dinsdag! Beetje zielig van het einde ja, maar wel fijne ontwikkeling dat het ook eens niet goed afloopt. |
![]() |
|
Ik vind het het een ontzettend fijne serie
![]() Vorige week werd wel goed samengevat aan het begin van deze ep. Dus Ethan ging naar Claire om te praten over de scheiding. Dat zag je verder niet, en ook de uitkomst was onduidelijk. Maar blijkbaar hadden ze het dus weer bijgelegd. Wat had die zus trouwens een mooie jurk aan!
|
Ik vind het ook echt vet leuk
![]() Alleen volgens mij zijn die veranderingen in Erica's leven niet zo groot, omdat er elke keer dingen gebeuren nadat ze weer terug is in het heden zeg maar.. Laatst bijv dat ze die zus en josh uit elkaar had gehaald, terug ging, en de volgende dag hadden ze het weer goed gemaakt.. Anders lijkt het vet veel op die film met Ashton Kutcher waarin hij het verleden veranderd, maar daardoor ook de toekomst enorm, dat ie opeens wakker word zonder benen enzo ![]()
|
Misschien is idd de boodschap wel dat je niet veel kunt veraderen ofzo. Want ik vind dat er relatief weinig gebeurt als gevolg van het veranderen van het verleden.
|
Verwijderd
|
Idd, uiteindelijk moet ze 't toch zelf doen, dus of ze 't nu in het verleden probeert te veranderen of nu; ze zal 't moeten doen en dat zal moeite kosten, hoe dan ook. Ik vond ik wel een fijne boodschap, ik denk dat heel veel mensen wel dingen hebben die ze over zouden willen doen, maar als puntje bij paaltje komt doe je het dan juist waarschijnlijk weer precies hetzelfde, als je iets aan je huidige leven wil veranderen dan moet je dan nú doen, niet in het verleden.
(Beetje moralistisch, maar ik vind het heel goed overkomen door die serie, ik heb me er geen moment echt aan gestoord.) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Kort verhaal.] Mirror. mepsteen | 0 | 28-12-2011 16:05 | |
Films, TV & Radio |