Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2009, 18:58
anouk1994
anouk1994 is offline
Hoi,

Ik heb/had pfeiffer.
8 weken geleden was ik erg moe en had ik buikpijn en hoofdpijn. Ik heb toen bloed laten prikken en daarkwam uit dat ik pfeiffer had gehad maar mijn lichaam nog aan het herstellen daarvan was. (had een paar dingen die hoger waren als normaal)
2 weken geleden nog een keer bloed laten prikken. Maar hieruit bleek dat alles gewoon weer goed was en niks meer te zien was van de pfeiffer.

maar ik ben nog steeds een beetje moe (wel heeel veel minder als eerst) en niet dat ik meer slaap op een dag ongeveer 8-9 uurtjes. (misschien slaap ik zelfs minder! dan vroeger omdat ik zo weinig doe op een dag)
Ik heb ook helemaal geen conditie meer. Terwijl ik eerst aan 2 x per week Atletiek en 2 keer per week Tennis deed En ik rende 2x in de week 30-45 minuten op ongeveer 13 k.m.p.u.

maar nu houd ik heen/terug fietsen van school nog maar amper vol. En ik woon heel dichtbij. 5-10 minuten fietsen
Ook wandelen gaat best moeilijk en wordt ik snel moe. (verschild wel per dag want de ene dag kan ik wel best 'veel' wandelen en de andere dag heb ik al moeite om naar beneden te gaan en daar wat rond te lopen)

en als ik iets moet dus ik moet fietsen dan lukt het al helemaal niet meer!

Weten jullie misschien wat tips?? om mijn conditie op te bouwen of andere tips

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 21:36
Alyssia
Alyssia is offline
Pfeiffer duurt meestal wel wat langer dan 8 weken hoor! Mijn moeder heeft vroeger een half jaar op bed moeten liggen door die ziekte.
Ik zou eerst wachten tot je lichaam dus weer genoeg uitgerust is, want ondanks dat je niet zo extreem veel slaapt en moe bent, is je lichaam dat dus blijkbaar wel. De ziekte is misschien weg, maar herstel gaat echt niet zo snel hoor!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 18:37
Wammus
Wammus is offline
Pfeiffer moet je goed uitzieken. Dat betekend zo veel mogelijk rust houden en slapen. Ik heb het zelf ook een keer gehad en was er gelukkig met 6 weken weer vanaf. Ik heb me nog nooit zo verveeld.
Oud 18-06-2009, 08:42
31337
31337 is offline
Je moet sowieso veel rust houden met pfeiffer. Ik heb het ook gehad, maar had geluk. Ik had nergens last van. Geen vermoeidheid, of wat dan ook.
Mijn huisarts zei toen ook wel dat als hij willekeurige mensen op straat gaat testen op pfeiffer, dat 8 op 10 ofzo het hebben zonder het te weten of door te hebben.
Oud 18-06-2009, 15:28
Verwijderd
Niet alles te snel willen . Als je zoiets hebt gehad, dan moet je lichaam er tegen vechten. Daar raakt het ook moe van. Wat je lichaam nu aan het doen is, is dat het hersteld. Weerstand opbouwen ofzoiets.. En als je weinig energie hebt, zul je ook niet zo veel kunnen sporten. Ga het nu dan ook niet forceren, hou nog een paar weken rust, en probeer het dan nog eens. Je zou niet moeten gaan proberen om je conditie op te bouwen , want dan heb je kans dat het je veel meer kost.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten