Hallo allemaal,
Ik ben Maartje en ik heb VWO gedaan met het N&G-profiel.
Momenteel studeer ik Gezondheidswetenschappen in Maastricht. De vakken zijn 'wel leuk' (het houdt niet over dus), maar het toekomstperspectief zie ik niet zo zitten.
Nu ben ik al een paar maanden aan het zoeken naar een andere opleiding, maar ik kan maar geen definitieve keuze maken

. Ik wil vooral een sociale baan, veel contact met mensen dus. Ik dacht zelf aan de volgende studies:
*
Rechten. Ik had de volgende vragen over deze studie:
- Hoe ligt de verhouding theorie - praktijk (casussen uitwerken). Het lijkt mij vooral interessant om casussen uit te werken, de (droge?) theorie lijkt mij wat minder.
- Hoe zijn je kansen op de arbeidsmarkt? Duurt het lang om een passende baan te vinden?
*
Pedagogische wetenschappen. De inhoud van de studie lijkt mij interessant, maar kun je hiermee wel een baan vinden?
*
Communicatiewetenschap. Ik ben geinteresseerd in de media en de invloed hiervan. Ik ben zo benieuwd wat voor werk je hier later mee kunt doen.
Ik hoop dat er studenten rechten, pedagogische wetenschappen en communicatiewetenschap zijn die mij een beetje willen helpen met mijn studiekeuze (ik vind het zoooo moeilijk). Alvast heel erg bedankt!!
Groetjes Maartje