Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2009, 11:22
IxLOVExYOU
IxLOVExYOU is offline
Als je seks hebt met de pil, en zonder condoom.. Zou het zo goed als veilig moeten zyn.
Maar gisteren is myn vriendje in my klaargekomen.
en heb ik last van harde plekken op myn borsten.. en soms beetje last van me buik.
Is er een grote kans dat ik zwanger ben? Of is het gewoon omdat myn borsten nog steeds in de groei zyn? ( ik ben 15 )
Oud 30-07-2009, 11:54
Lorelei
Lorelei is offline
Als je de pil gewoon goed gebruikt hebt (iedere dag geslikt ongeveer rond hetzelfde tijdstip) dan mag je er vanuit gaan dat het gewoon toeval is en dat het bijv. inderdaad komt omdat je borsten nog in de groei zijn. Ook is de kans dat je het zo snel al zou merken als je zwanger bent volgens mij vrijwel 0.

Dus, geen zorgen.
Oud 30-07-2009, 12:07
janosch
janosch is offline
idd je borsten kunnen nog groeien, maar ik heb wel eens gehoord dat iemand er heel laat achter kwam dat ze zwanger was omdat ze de pil gebruikte en nog doorbloedingen had, ze wisten maar niet wat er aan de hand was, en toen groeide haar buik dus en was het ook al te laat voor abortus e.d. Dus het is eigenlijk nooit 100% zeker.
Maar dat hoeft bij jou niet zo te zijn, maar je kan voor de zekerheid een zwangerschapstest doen (hoewel die eigenlijk ook niet altijd kloppen xD een vriendin van mij had voor de grap een x 'n zwangerschapstest gedaan terwijl ze nog maagd is en toen bleek ze zwanger volgens die test, terugkeer van Jezus ofzo? )
Maar normaal gesproken kloppen ze wel gewoon
Oud 30-07-2009, 12:12
Lorelei
Lorelei is offline
Ja, maak het kind even lekker bang zeg. Sowieso heeft een zwangerschapstest nu nog geen zin want ze heeft pas gisteren seks gehad en verhalen hoor je altijd maar als ze de pil gewoon goed gebruikt en straks ongesteld wordt, is de kans echt verwaarloosbaar.
Oud 30-07-2009, 12:15
janosch
janosch is offline
Citaat:
Ja, maak het kind even lekker bang zeg. Sowieso heeft een zwangerschapstest nu nog geen zin want ze heeft pas gisteren seks gehad en verhalen hoor je altijd maar als ze de pil gewoon goed gebruikt en straks ongesteld wordt, is de kans echt verwaarloosbaar.
Je moet gewoon altijd voorzichtig zijn en bij twijfel een zwangerschapstest doen. (dus ook als je doorbloedingen hebt, bedoelde ik ermee)
Beter te bang dan te onvoorzichtig.
Ze kan toch zelf ook wel beoordelen hoe erg de situatie is, als ze dat door mij laat bepalen dan is het niet helemaal goed met haar
Oud 30-07-2009, 13:28
Pluis
Pluis is offline
Vragen over de pil kan je kwijt in Het grote piltopic
Ik sluit dit topic, in het grote piltopic helpen we je graag verder, mocht je nog vragen hebben

Regels voor berichten