Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2009, 16:54
Until My End
Until My End is offline
Hoewel t totaal buiten mn muzikale straatje ligt, trek ik dit toch erg goed. http://www.myspace.com/peterfoxxx

Citaat:
Peter Fox (alias Enuff, alias Pete Fox, burgerlijke naam Pierre Baigorry) (Berlijn, 3 september 1971) is een Berlijnse reggae/hiphop-zanger en één van de drie frontmannen van de Duitse reggaedancehallgroep Seeed.

Naast zijn werkzaamheden bij Seeed werkt Peter Fox sinds 2007 aan een solocarrière. Zijn eerste album is op 26 september 2008 uitgekomen en draagt de titel Stadtaffe. Op dit geheel Duitstalige album kreeg hij de hulp van twee drummers (die verantwoordelijk waren voor de beats) en het Duitse filmorkest Babelsberg, dat melodieën, riffs en harmonische klanken aan het album meegaf.

Al op 1 november 2007 werd het nummer Fieber, dat Peter Fox samen met K.I.Z. zong, als voorproef op zijn MySpace-site uitgegeven. De eerste single - Alles neu - verscheen op 15 augustus 2008. De tweede single van het album - Haus am See - werd op 17 oktober van datzelfde jaar uitgebracht. In Duitsland is het album intussen uitgeroepen tot 'Album van het Jaar' editie 2008.

Fox gaf ook enkele gastoptredens bij andere artiesten, zoals in de nummers Marry Me van Miss Platnum en Rodeo van Sido.

Op 29 mei 2009 werd het nummer Haus am See tot Megahit uitgeroepen bij 3FM, een doorbraak in Nederland.
Het 'hitje' van nu:
Advertentie
Oud 29-06-2009, 18:13
Verwijderd
Sowieso, seeed

Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 19:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Haus Am See kende ik al van MTV enzo, maar ik had eerst geen idee dat hij eigenlijk een rapper is, tot ik het clipje van Alles Neu zag. Meteen het album gedownload en ik vind het echt retecool.

Duits klinkt sowieso wel geil.
Reageren

Regels voor berichten