Ik denk inderdaad dat wat Janosch zegt best een beetje kan bepalen hoe zo'n test uitvalt. Natuurlijk zijn ze erop gericht dat alledaagse dingen, zoals je humeur of lichamelijke gesteldheid op het moment dat je die test maakt, er grotendeels uitgehaald kunnen worden. Ik heb zelf ook een paar jaar geleden een uitgebreid psychologisch onderzoek gehad en ik dacht toen ook 'alle vragen die ik nu zo en zo beantwoord, zou ik over een week misschien wel heel anders invullen'. Maar niettemin zijn die testen natuurlijk wel zodanig goed/nauwkeurig bevonden dat ze er diagnoses over kunnen stellen dus wat dat betreft zal het niet teveel bepalen.
Ook lijkt het me inderdaad dat het om elementen uit die persoonlijkheidsstoornissen gaat (zoals Droomvlucht zegt) een combinatie van die drie stoornissen (met deze heftigheid) komt volgens mij zelden of nooit voor (maar ook ik studeer geen psychologie

).
Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe die test precies ging. Was het een volledig psychologisch onderzoek of een enkele test, duurde het lang/kort enz? Want in principe vallen er volgens mij geen officiele diagnoses te stellen op basis van een enkele test, daar is veel meer voor nodig, onder andere individuele intake-gesprekken.
En of je het nu als ernstig moet zien.. ik denk het niet. Een diagnose is ook maar een labeltje van iets wat je al hebt, of je dat nou weet of niet. Het 'handige' is dat je met deze kennis een behandeling erop kunt aanpassen. Verder verandert er helemaal niets aan wie je bent, hoogstens hoe je er zelf naar kijkt.