![]() |
|
![]() |
Wellicht ziet het er zo een beetje uit: http://estb.msn.com/i/B5/9CC4CCB8AD6...8A3BD1EB65.jpg
Als dit het geval is, inderdaad een tekenbeet en een afspraak maken voor een antibioticakuur. |
![]() |
|
Ik ben naar de dokter gegaan, en hij kon niet zeker vaststellen of het een tekenbeet was maar uit voorzorg krijg ik wel antibiotica.
Alleen niet zoveel dagen wat ik hier las. Ik heb 14 pillen en die moet ik 2x per dag nemen. Dus 7 dagen. Ik hoef mij in ieder geval geen zorgen meer te maken. |
![]() |
|
Met bloedprikken kan je ook vaststellen of je de ziekte van Lyme hebt maar lang niet elke teek draagt de Lyme (Borrelia) bacterie bij zich.
|
Verwijderd
|
Nee als zo'n teek al het bloed heeft gedronken dat hij op kan (dat is na 24 tot 36 uur meende ik), laat hij los. En het gaat pas jeuken als je huid geirriteerd raakt, dat is dagen na de beet zelf. Als de teek bv. op je rug heeft gezeten, kan het best dat je hem zo lang niet hebt zien zitten (slechts driekwart van alle mensen met Lyme herinnert zich een tekenbeet).
|
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Teken / ziekte van lyme? MaartenNL18 | 30 | 14-08-2016 12:56 | |
Lichaam & Gezondheid |