Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2009, 18:28
Maanuueelaa
Maanuueelaa is offline
Hoi, volgend jaar ga ik naar VWO 6 en moet me nu dus wel bezig gaan houden met mijn vervolgopleiding. Ik wil, denk ik, graag communicatie-informatie wetenschappen gaan studeren in tilburg, met als richting tekst en communicatie, want ik houd van schrijven. Maar ik weet het nog niet 100% zeker, en ook niet of ik dan ook tekst en communicatie als richting zou gaan doen.

Ik wil nog wel een keertje meelopen op de universiteit, maar zijn er hier misschien mensen die meer weten over de studie? Wat je zoal leert, wat je er mee kan.. enz
Oud 03-07-2009, 06:32
nvgr
nvgr is offline
Je gaat heel veel geschreven en gesproken (uitgeschreven) teksten lezen, analyseren, beeldtaal analyseren en ook een boel (saaie) verslagen schrijven.

Je kunt journalist worden bij een kwaliteitskrant, voor een wetenschappelijk blad schrijven, documentaires/tv programma's maken, als hoofd pr/communicatie bij een bedrijf/oid aan de slag, of gewoon dozen in en uitpakken.

Als je helemaal hyper wordt van grammatica, zinsbouw en het tot in den treuren analyseren van tekst, waarbij je er zelfs 's avonds en 's nachts nog wakker van ligt, (Quote UVT) moet je deze studie gaan doen anders niet.

Ook zul je merken dat de meeste mensen die er rondlopen niet echt weten wat ze willen. "Dan maar Tekst en Communicatiewetenschap studeren" Echt motiverend werkt het niet. Ik (want ik heb het kort gestudeerd) had niet echt het gevoel dat we met zijn allen aan een doel (de inhoud van de studie) werkten of dat we met elkaar echt enthousiast van gedachten konden wisselen.

Maar, als je lekker wil aankloten en relaxen. Doen!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 19:55
Allure
Allure is offline
Ik ben een keer naar een voorlichting van de studie communicatie- en informatiewetenschappen in Utrecht geweest. Een paar studenten vertelden over de studie. Ze deden er allemaal een beetje vaag over, wisten niet wat ze nou eigenlijk voor werk wilden gaan doen en gingen dus maar extra masters volgen. Een jongen zei: 'Ja, en wat word je nou eigenlijk. Het wordt me vaak gevraagd. Communicatiewetenschapper, antwoord ik dan maar. Ik weet het zelf ook nog niet precies.'

Mijn enthousiasme over die studie was na die voorlichting helemaal weg.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 10:19
Maanuueelaa
Maanuueelaa is offline
Hmm.. teksten analyseren en verslagen schrijven lijkt me juist leuk. Hoofd pr bij een bedrijf of de journalistiek in ook.. het is in ieder geval niet zo dat ik die studie alleen maar wil kiezen omdat ik het anders ook niet weet. Als ik echt geen idee had, dan had ik waarschijnlijk voor psychologie gekozen (ben een keer wezen proefstuderen in Tilburg maar bij nader inzien leek de studie me wel interessant, maar als beroep andermans problemen aanhoren niet). En volgens mij heb je in Utrecht niet dat je tussen drie richtingen kan kiezen? (tekst en communicatie, interculturele communicatie, bedrijfs en mediacommunicatie) Dat is voor mij namelijk deels een reden om voor Tilburg te kiezen.
Ik denk wel dat ik CIW wil gaan studeren, maar twijfel tussen de richtingen..Interculturele communicatie past misschien ook wel bij mij omdat ik van talen houd.. zat er aan te denken om twee richtingen (bachelors) te combineren, had op de site van UVT gezien dat dat mogelijk was maar weet niet of het te zwaar wordt dan.. Maar je hoeft pas na het eerste semester te kiezen en waarschijnlijk kom ik er in de loop van het eerste semester wel achter welke richting me het leukst lijkt..
Reageren

Regels voor berichten