Hoi iedereen,
om mijn verhaal kort (proberen) te houden: mijn vader heeft al sinds ongeveer 6 jaar een drinkprobleem. Dat is gestaag begonnen met twee drankjes op een avond, tot nu ongeveer 21 pinten en een halve tot hele fles wijn per avond/nacht. (dat aan 4,8% per pint).
Hij is hierdoor op nog geen jaar tijd 20 kilo afgevallen (weegt nu bij mijn weten minder dan 60 kilo voor 1.75 meter), terwijl hij dat altijd weet aan "een gezondere levensstijl".
Kort geleden heeft hij zo'n suikermetertje gekocht, om de suikerwaardes in je bloed te testen, en die lopen soms aardig op. Wat volgens hem (en nadat we het verhaal deden bij de dokter, hij wilt namelijk niet zelf gaan) wijst op diabetes.
De dokter liet doorschemeren dat zo'n levensstijl echt niet meer gezond is. Volgens de dokter neemt mijn vader totaal geen energie meer op uit zijn eten. (hij heeft ook niet anders dan diarree) en is zijn lichaam de eigen reserves aan't opeten, waardoor hij zo mager is geworden.
Mijn vraag is nu eigenlijk: de dokter zegt wel telke malen weer dat dit "echt niet de goede kant op gaat", maar ik vraag mij dan af, hoelang een menselijk lichaam dit gedrag kan volhouden?
Zijn er mensen die zo'n zwaar drinkgedrag écht 10 jaar aan een stuk volhouden, of zijn er al symtomen genoeg (hierboven) opgesomd, waardoor blijkt dat dit echt geen 10 jaar meer te houden is? M.a.w.: weet iemand hoe lang een normaal menselijk lichaam zo'n verloedering kan volhouden?