Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Dan is het dus gewoon een slaapkamer. Maar ze willen gaan samenwonen op kamers, dan gebruik je die kamer ook voor andere dingen en zit je heel dicht bij elkaar op de lip. Samenwonen is al lastig als je maar één kamer hebt, en dan ook nog maar 10 vierkante meter. Een vriend van me heeft een kamer van 10m2, het is gewoon heel klein. Je kunt wel zeggen dat er dan ook nog gemeenschappelijke ruimtes zijn, maar die deel je ook weer met anderen, als er al iets van een huiskamer is, en je hebt dus nergens een plek voor jezelf en die heb je ook nodig als je samenwoont. Er zitten zoveel mitsen en maren aan, je moet gewoon realistisch zijn.
|
Verwijderd
|
Ik heb een jaar lang samen gewoond op 1 kamer - wel groter dan 10 m2
![]() Puur praktisch overigens; vaak zijn dat soort kamers ook niet voor twee personen en mág je er dus domweg niet samenwonen. Een vriendin van me heeft vier jaar in de VS gestudeerd en daar was het volkomen normaal om samen een kamer te delen, dus geen eigen kamer te hebben. Maar daar was het ook heel normaal om in de bieb te studeren, feitelijk sliep ze alleen op die kamer (en dan dus met een roommate, dus niet eens iemand die je zelf uit kan kiezen). Het is aanpassen en wennen, maar echt niet onmogelijk. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Tsja, het is klein, maar in principe kan het. Zoals gezegd, het hangt er ook vanaf wat je allemaal in die kamer moet doen, hoe vaak jullie thuis zijn enzovoorts. Wel goed navragen bij je verhuurder of het überhaupt mag, soms zijn er regels dat je bijv. pas in een huis vanaf 20m2 samen mag wonen of zo.
|
Ik heb drie maanden met een vreemde op een kamer van 11m2 gewoond en dat ging op zich best aardig, maar dat was ook alleen omdat ik wist dat het voor drie maanden was. Geloof me, soms wil je gewoon alleen zijn, je eigen muziek draaien, etc en dat lijkt me dan heel moeilijk. En je hebt gewoon echt heel weinig ruimte voor je eigen spullen en om dingen praktisch te doen...
|
![]() |
|
|