Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2011, 14:12
dennislwd
dennislwd is offline
zou dat kunnen? of is dat wat aan de kleine kant?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2011, 15:35
DiegoVelázquez
DiegoVelázquez is offline
te klein
Oud 06-08-2011, 20:51
Verwijderd
Jah dat is inderdaad wat aan de kleine kant dennis
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 23:22
Thomas.
Thomas. is offline
Net genoeg ruimte om een bed neer te zetten en je kont te kunnen keren
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 11:17
flyaway
flyaway is offline
Dit hoort hier niet Wonen & Werken
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 12:07
Verwijderd
Ligt er maar net aan wat je op die 10 m2 moet doen; als je er allebei en grootste deel van de dag moet zitten, dan wordt het wel krap. Als je buiten die 10 m2 bv nog een keuken deelt met anderen en misschien een gemeenschappelijke woonkamer, dan wordt het al makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 13:20
Verwijderd
Met z'n tweeën lijkt me dat wel te klein.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 18:52
Lente
Lente is offline
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 19:25
Balance
Balance is offline
Als jullie allebei willen studeren, wie mag er aan het bureau?
Oud 14-08-2011, 13:44
IcedEarth
IcedEarth is offline
Persoonlijk zou ik gek worden, maar ik ken meerdere mensen (stelletjes) die het een tijd hebben volgehouden. Overigens waren ze wel op zoek naar iets anders, al duurde het soms wel een jaar.
In een aantal studentensteden in Oost-Europa waar ik was, is het echter heel normaal om je kamer met meerdere mensen te delen, bijvoorbeeld met een paar vrienden. En dat was dan het luxere alternatief, veel studiegenoten sliepen op zalen met stapelbedden op de campus. En ik hoorde van een Amerikaanse jongen dat ze daar ook met meerdere op de campus een kamer delen.

Tja. Het is maar net hoe vaak je er bent, wat voor persoonlijke ruimte je gewend bent, hoe tolerant je bent, hoeveel troep je maakt, wat je relatie is tot je kamergenoot, of het noodzakelijk is etcetera.
Oud 14-08-2011, 14:28
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als jullie allebei willen studeren, wie mag er aan het bureau?
Welk bureau? Als je er een tweepersoons bed in krijgt en een kast hou je weinig ruimte over voor iets anders.

Ik denk trouwens ook niet dat de verhuurder dat goed vindt.
Oud 14-08-2011, 14:31
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Persoonlijk zou ik gek worden, maar ik ken meerdere mensen (stelletjes) die het een tijd hebben volgehouden. Overigens waren ze wel op zoek naar iets anders, al duurde het soms wel een jaar.
In een aantal studentensteden in Oost-Europa waar ik was, is het echter heel normaal om je kamer met meerdere mensen te delen, bijvoorbeeld met een paar vrienden. En dat was dan het luxere alternatief, veel studiegenoten sliepen op zalen met stapelbedden op de campus. En ik hoorde van een Amerikaanse jongen dat ze daar ook met meerdere op de campus een kamer delen.

Tja. Het is maar net hoe vaak je er bent, wat voor persoonlijke ruimte je gewend bent, hoe tolerant je bent, hoeveel troep je maakt, wat je relatie is tot je kamergenoot, of het noodzakelijk is etcetera.
Het gaat hier om 10m2 he. Dan moet je wel enorm verdraagzaam zijn.
Oud 14-08-2011, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Het gaat hier om 10m2 he. Dan moet je wel enorm verdraagzaam zijn.
Als je er alleen samen slaapt, hoeft er geen probleem te zijn. Maar idd, als je er ook samen moet kunnen studeren dan past dat gewoon niet en zit je elkaar dus per definitie in de weg
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 15:52
Martiño
Martiño is offline
Dan is het dus gewoon een slaapkamer. Maar ze willen gaan samenwonen op kamers, dan gebruik je die kamer ook voor andere dingen en zit je heel dicht bij elkaar op de lip. Samenwonen is al lastig als je maar één kamer hebt, en dan ook nog maar 10 vierkante meter. Een vriend van me heeft een kamer van 10m2, het is gewoon heel klein. Je kunt wel zeggen dat er dan ook nog gemeenschappelijke ruimtes zijn, maar die deel je ook weer met anderen, als er al iets van een huiskamer is, en je hebt dus nergens een plek voor jezelf en die heb je ook nodig als je samenwoont. Er zitten zoveel mitsen en maren aan, je moet gewoon realistisch zijn.
Oud 14-08-2011, 17:25
Verwijderd
Ik heb een jaar lang samen gewoond op 1 kamer - wel groter dan 10 m2 - zonder dat we dus allebei een eigen plek oid hadden; ging prima, zolang je maar afspraken maakt. Als je naast die 10 m2 genoeg gemeenschappelijke ruimtes hebt en je vindt het prima om bv niet thuis te studeren maar op de uni/bieb, dan kun je je prima redden met alleen slapen en hangen op die 10 m2 zonder dat het problemen geeft. Maar dan moet je idd wel echt rekening met elkaar houden, veel meer dan met allebei een eigen kamer. En 10 m2 is sowieso klein, dus verwacht ook geen bureaus en enorme kasten, want dat past gewoon niet.
Puur praktisch overigens; vaak zijn dat soort kamers ook niet voor twee personen en mág je er dus domweg niet samenwonen.

Een vriendin van me heeft vier jaar in de VS gestudeerd en daar was het volkomen normaal om samen een kamer te delen, dus geen eigen kamer te hebben. Maar daar was het ook heel normaal om in de bieb te studeren, feitelijk sliep ze alleen op die kamer (en dan dus met een roommate, dus niet eens iemand die je zelf uit kan kiezen). Het is aanpassen en wennen, maar echt niet onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 14:32
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Welk bureau? Als je er een tweepersoons bed in krijgt en een kast hou je weinig ruimte over voor iets anders.

Ik denk trouwens ook niet dat de verhuurder dat goed vindt.
Stapelbed?

Tsja, het is klein, maar in principe kan het. Zoals gezegd, het hangt er ook vanaf wat je allemaal in die kamer moet doen, hoe vaak jullie thuis zijn enzovoorts. Wel goed navragen bij je verhuurder of het überhaupt mag, soms zijn er regels dat je bijv. pas in een huis vanaf 20m2 samen mag wonen of zo.
Oud 17-08-2011, 22:16
igfy
igfy is offline
Ik heb drie maanden met een vreemde op een kamer van 11m2 gewoond en dat ging op zich best aardig, maar dat was ook alleen omdat ik wist dat het voor drie maanden was. Geloof me, soms wil je gewoon alleen zijn, je eigen muziek draaien, etc en dat lijkt me dan heel moeilijk. En je hebt gewoon echt heel weinig ruimte voor je eigen spullen en om dingen praktisch te doen...
Reageren

Regels voor berichten