![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
jij ook. dus? juist dan kun je daar wat over zeggen toch @Dark Phoenix: alsof er geen 40jarigen zijn die nog veel beroerder schrijven, moeten die ook nog steeds wachten met seks ![]() ontopic ik vind 13 erg vroeg. hoewel je er lichamelijk helemaal klaar voor kunt zijn denk ik dat het geestelijk zelden het geval is op je dertiende. Ik was het in ieder geval niet.. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Seks op je 13e, hoe volwassen je je ook voelt, hoe lichamelijk ontwikkeld je ook wel niet mag zijn, ik vind het belachelijk en ik word er eigenlijk een beetje verdrietig van.
Kom maar terug als je aan het uitpuberen bent, niet aan het begin of zelfs voor het begin...
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
vind het eerlijk gezegd, kapot vies..
niet dat ik er van schrik ofzo, ken wel meer meisjes die dat doen op die leeftijd.. maar die worden ook uitgescholde, en een meisje die dat al doet, op zo'n jonge leeftijd heeft voor eeen jonge geen waarde meer.. te vaak aangeraakt, wij walgen van je.. en je word alleen maar gebruikt.. als je niet op past.. goodluck ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hoe dan ook, het gaat vooral het overdreven hoofdletteren e.d. terwijl ik vind dat je voor seks beter wat volwassener kunt zijn. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik wil je niet terechtwijzen ofso, maar 13 jaar is echt wel te vroeg..
De manier waarop je zegt 'ja, ik ben 13 jaar en heb al vaker seks' doet me denken dat je trots bent op jezelf om zoiets te kunnen zeggen. Moest ik jou zijn, zou ik beter van mijn jeugd genieten. Ik wil niet schijnheilig doen, ben zelf ook maar 14 bijna 15 jaar. Maar voel me momenteel héeeel anders dan toen ik 13 was. Mijn kijk tegenover seks is ook heel anders dan toen. Mjaa.. je doet maar : ) |
![]() |
|
Op je dertiende vind ik zoiezo veel te vroeg. Mijn zus is dertien en als ik naar haar leven kijk... Zij is zeker nog niet klaar voor seks... Oké, ze weet er veel van. Maar omdat je weet wat Hitler deed, moet je toch ook niet een wereldoorlog opstarten? Op je dertiende moet je gewoon wat kijken, wat omgaan, hand in hand lopen, knuffelen, kussen ja.
Op je veertiende kan je dan wat verder gaan, maar persoonlijk vind ik dat je pas klaar bent voor seks rond je 15de. Ik ervaar ook bij mezelf dat, hoewel ik al van m'n 10e/11e/12e weet wat mijn ouders deden opdat ik hier zou zijn, ik toch pas na een jaar of twee, drie, vier beter alles besef. Je gaat erover nadenken, je fantaseert wat en dan pas na een paar jaar voel je je er klaar voor. Ik ben zelf vijftien, heb nog geen vriendinnetje (komt doordat ik niet zo'n durver en sociaal mens ben, helaas) ook geen zoenen, kussen, knuffelen, moet ik allemaal missen ![]() Dertien is gewoon veel te jong, dan moet je gewoon met vriendinnen praten over welke celeb wel of geen hottie is, en met je vrienden erover praten of grapjes maken, maar niet al op een jongen afstappen en zeggen: Hé, wat ben je mooi, ik wil je kussen *kus* oké, laten we nu seks hebben. Ik kan nu ook wel zeggen, ik ben er nu klaar voor, op m'n dertiende dacht ik dat ik het was, maar nu zie ik dat ik het niet was (het verstand komt met de jaren) enzo. Maar geldt dat dan daarom onmiddellijk voor alle anderen? Nou, als ik op mijn school rondkijk naar wat daar allemaal rondloopt... Tweedejaars, van veertien jaar meestal, die zie ik nog verder gaan dan alleen maar zoenen. Maar als ik naar eerstejaars kijk WIL ik me zelfs niet voorstellen dat die ook maar verder zouden (ge)gaan (zijn) dan kussen. Ze zijn amper anderhalve meter en hun reacties en gedrag is nog zo kinderlijk. Nee, dertien is te jong, vanaf veertien valt dat mee en vijftien à zestien jaar is meestal een goed moment. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ach, wat is vroeg? 13, 16 of 19...Er zijn betere dingen waar iemand zich druk om kan maken dan wanneer iemand begint aan seks. Het enige woord dat in mij opkomt is "whatever". Seks op jonge leeftijd hóeft geen trauma op te leveren, het is ook niet schadelijk en je kan er hooguit later spijt van krijgen. Maar wat dan nog? Er zijn zoveel dingen waarvan iemand spijt kan krijgen, dus zo'n 'big deal' is het ook weer niet. Kortom, ik vind dat men er te zwaar aan tilt.
Als het mijn eigen kind zou zijn, zou ik er een wat fellere mening over hebben, maar bij één of ander willekeurig forumertje niet. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
de vraag moet ook meer luiden: "ik schrijf:"GEEF JE MNEING !!!!!!!!!! ASJEBLIEFT!!!!!!!!" en heb seks, is dat verstandig"
![]()
||
Citaat:
Er zullen vast plenty kansloze rukkers van 16-21 hartstikke blij zijn met zo'n 13-jarig meisje die nog niet weet wat onder en boven is, maar zich wel het bed in laat praten. Vraag 2: waarom zou je jezelf degraderen tot zo'n gebruiksobject?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Edit: Ik zeg uiteraard niet dat het niet kan gebeuren (voordat ik nu opeens boze mensen krijg)
|
![]() |
Ik was ook 13, maar ik was er klaar voor. Dus het is helemaal aan jou wanneer je seks hebt voor het eerst. En dat was met een vaste vriend, die heel erg lief voor me was en waar ik ook echt om gaf, en hij om mij. Maar zoals jij zegt 'vaak' dan komt dat erg sletterig over bij mij eerlijk gezegd. Alsof je ermee te koop loopt.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mavo havo vwo, jonge meiden lieten zich altijd al makkelijk het bed inpraten door oudere jongens, ongeacht of het nou een loverboy is. Alleen al om het feit dat je (hopelijk, mits je niet genetisch inferieur bent) als je ouder bent mensen ook beter kunt inschatten zou ik zeggen wacht er lekker even mee. Al staat daar natuurlijk tegenover dat als je op je 13e wel een verkeerde persoon vertrouwt en iets doet waar je spijt van hebt, je daarvan leert en logischerwijs op jongere leeftijd al beter wordt in het inschatten van mensen. De gemiddelde persoon/forumer, kan mij geen zak schelen wanneer die aan seks begint. Als het om mijn kind zou gaan ben ik met N00dles. Al vertrouw ik erop dat ik m'n kind goed genoeg kan opvoeden om zelf te weten wanneer hij/zij er klaar voor is en de juiste keuze te maken.
||
Citaat:
|
|