Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2009, 21:25
CartmanLand
CartmanLand is offline
Hallo,

Ik ben 17 jaar en wil graag mijn 2500 euro die op mijn spaarrekening van ING tegen 2,5% rente staat veranderen naar een ander bank. Nou heb ik op http://www.vanspaarbankveranderen.nl/ gelezen dat Aegon de hoogste rente aanbiedt zonder minimum inleg en vrij opneembaar.

Maar is dat verstandig om te doen? Want ik wil wel gewoon mijn huidige betaalrekening bij de ING houden. Bij de aanmeld formulier op de AEGON site staat dat ik een tegenrekening inmoet vullen. Is dat dan de rekening waar het geld naartoe gaat als ik het geld opneem?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2009, 21:36
Balance
Balance is offline
Jup, als je geld van je spaarrekening af wil halen kan dat niet rechtstreeks. Dan moet je eerst geld van je spaarrekening overmaken naar je tegenrekening (ING dus bij jou). En dan kan je (soms enkele dagen later) van je ING je geld uit de automaat halen.
Oud 26-07-2009, 21:50
Breg
Breg is offline
Als je vaak geld opneemt van je spaarrekening dan is het een gedoe omdat je elke keer eerst het geld moet overschrijven naar je betaalrekening. Als jij echter je rekeningen gebruikt waarvoor ze bedoelt zijn (dus betaal om te betalen en spaarrekening om te sparen) dan kan het best verstandig zijn. Heb zelf ook een betaalrekening bij de ING en een spaarrekening bij de DSB bank en een paar keer per jaar maak ik het geld over van de ene naar de andere rekening om meer te sparen of om het uit te geven en heb zo toch al heel wat meer rente gekregen dan dat ik gehad zou hebben dan wanneer ik bij de ING gespaard had.
Oud 26-07-2009, 21:56
CartmanLand
CartmanLand is offline
Breg, dus als je geld stort op je spaarrekening, doe je dat gewoon via Mijn ING > Overschrijven en dan de rekening nummer van je spaarrekening invullen...?

En nee ik neem niet zo vaak geld op (nog niet 1 x gedaan bij ING).
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 08:59
Rationeel
Rationeel is offline
ja. en als je beide rekeningen (betaal en spaar) bij één bank hebt, gaat het wel per direct over. je hebt dan dus nooit 'problemen' als je snel over je geld wilt beschikken.

de huidige rentepercentages wisselen bijna per dag. kijk dus naar de voor- en nadelen van de verschillende banken (hierboven staat dus een voordeel om bij één bank te blijven) en vooral de restricties (kun je altijd, waar en wanneer je maar wilt geld opnemen, geen minimale vastzettijd etc.). alleen naar de maximale rentes kijken is nutteloos.

en een verschil van 2 procent rente op een bedrag van 2500 e is niet zo veel he. het wordt pas interessant als je tonnen hebt
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 11:30
Balance
Balance is offline
50 euro is toch 50 euro

De banken zakken momenteel wel rap trouwens. Ik zit bij Moneyou en startte daar met 5%, zit nu op iets van 3,50%
Overigens zijn ze dan nog steeds één van de hoogsten, want alle banken zakken. Maar ga er dus niet vanuit dat de rente bij Aegon ook niet mee doet aan de rentedaling.
Oud 27-07-2009, 11:42
CartmanLand
CartmanLand is offline
Ik blijf sowieso tot october 2009 bij de ING sparen want dan krijg ik uitbetaald, daarna maak ik pas keuze of ik overstap van spaarrekening of niet. Het enige wat mij aansprak bij Aegon was de hoge rente en dat je voor elk spaardoel een eigen spaarpot had.

Maar eh wie denken jullie dat meer klanten heeft de ING of Aegon want ben niet van plan om van betaalrekening te veranderen dat is een en al gedoe.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 16:32
Bloem
Bloem is offline
Bij ING kun je ook een toprekening openen, dat is ook sparen met 3.5% rente en wel direct opneembaar. De enige voorwaarden zijn dat je er minimaal 5000 euro hebt staan, of dat je stufi/loon op de gekoppelde tegenrekening gestort worden.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 18:39
CartmanLand
CartmanLand is offline
Maar dat heb ik (nog) niet.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 16:44
duivelaartje
duivelaartje is offline
Inderdaad wat Bloem zegt. Waarom wacht je niet totdat je studeert?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten