Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kleine rekensom om te beginnen: Koken (per dag) - 1 tot 1.5 uur --> 6 tot 9.5 uur Afwassen (per dag) - 30 minuten ---> 3.5 uur Boodschappen (per week) - 2.5-3 uur Was (per week) - 1 uur sorteren, 2 uur ophangen en 2 uur vouwen Keuken schoonmaken - 1 uur Woonkamer schoonmaken - 1.5 - 2 uur Slaapkamer schoonmaken - 30 minuten Beddengoed - 1 - 1.5 uur En dat is alleen wat ik met 1-2-3 heb bedacht en heeft zegt nog niets over zorg voor kinderen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ontopic: ja en andersom ook, weinig mensen zijn oprecht geinteresseerd in andere mensen dan familie en vrienden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
In arme landen richt men zich meer op de brede familie, maar heeft men vaak ook minder vertrouwen in mensen die buiten die familie vallen. |
![]() |
|
Nog meer gezanik over 'de jeugd van tegenwoordig' door de oudjes van tegenwoordig, precies wat we nodig hadden...
De samenleving is gewoon veranderd. De halve bevolking zit niet langer verplicht thuis omdat god/allah/jahweh vindt dat ze minderwaardige huishoudslavinnen zijn. 'Armoede' vandaag is om te gieren van de lach als je het vergelijkt met echte armoede 30-40 jaar geleden. Veel dingen zijn sinds die tijden ook beïnvloed door professionalisering van die taken. Als Kazet nu ook nog eens af en toe zijn eigen kamer zou schoonmaken en zijn eigen sokken zou wassen, zou de sprong naar de moderne realiteit compleet zijn. ![]()
|
inderdaad. als je puur maar aanzien wilt, had je dat eerder moeten regelen. voor zich spreekt natuurlijk dat mensen rekening houden met je lichamelijk slechtere toestand, maar verder moet je het toch met je persoon doen.
goede manieren gedijen in aangenaam klimaat. ik heb mijn deuren openhouden, mensen met problemen helpen etc in ieder geval nooit geleerd. ik vind het gewoon wel gezellig. |
![]() |
|
Wellicht zijn jongeren weinig geïnteresseerd in anderen. Maar zijn de oudere generaties dan aanmerkelijk meer geïnteresseerd in de medemens? Ik ben geneigd deze vraag ontkennend te beantwoorden. Waar is immers de interesse, compassie en solidariteit van ouderen bij recente vraagstukken als de AOW, VUT, pre-pensioen, hypotheekrenteaftrek, het ontslagrecht, de betaalbaarheid van de gezondheidszorg en de algehele toegankelijkheid tot hoger onderwijs?
|
![]() |
|
ach ja, internet.
daar waar je vroeger het dorp niet uitkwam heb je tegenwoordig contact met de hele wereld. minder tijd en interesse dus te verdelen over de personen die je tegenkomt maar in totaal evenveel natuurlijk als vroegah.
|
Ik vind het wel een vooroordeel, en het is ook gewoon niet aardig gezegd. Ik bedoel, natuurlijk zijn er genoeg luie jongeren, maar er zijn er ook die oppassen of ook gewoon wat helpen in het huishouden. Ik ben 13 en ik doe ook wel eens wat klusjes of pas op m'n zusje
![]() ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Wat dat tweede, ik vind eigenlijk dat veel mensen zich veel te snel zielig vinden, jong oud, blank zwart als het even tegenzit dan is het boehoe dikke huilie en wijzen naar de overheid (kijk naar dat gehuil nav de DSB bank-hypotheken allemaal mensen die met het volle verstand een contract tekenen dat te mooi is om waar te zijn en dan gaan huilen als het dat ook echt is) Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben vooral benieuwd wat Kitten bedoelt met 'beddengoed 1-1.5 uur'. Wat wil je gedurende anderhalf uur met het beddengoed uitspoken?
Daarbij is het natuurlijk idioot om te denken dat iemand die alleen het huishouden doet, harder zou werken dan iemand die een baan heeft én het huishouden doet. Ontopic. Ik denk inderdaad dat de meeste mensen weinig interesse hebben in het wel en wee van hun medemens, doordat er nu eenmaal zo veel medemensen zijn. Dat is een gevolg van massaliteit van de hedendaagse westerse cultuur. Jongeren zijn nu eenmaal gepreoccupeerd met zichzelf en ik kan me voorstellen dat die daardoor nog minder sociaal geengageerd zijn; dat is binnen elke cultuur zo, voor zo ver ik weet. Ik heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan maar alleen voor medejongeren. En ik denk dat het goed is als buren een goed contact met elkaar hebben, maar ik denk niet dat dat de verantwoordelijkheid van de tieners is. |
![]() |
||
Citaat:
En over het vetgedrukte: inderdaad werden in de eerste jaren na de oorlog hard gewerkt. Maar al snel is onze welvaartsgroei voornamelijk het resultaat geweest van een eindeloze kredietschepping en het goedkoop voorhanden zijn van fossiele brandstoffen. Wanneer één van beiden stokt (thans hebben we de kredietcrisis, maar daarvoor merkten we al de effecten van het schaarser worden van fossiele brandstoffen), kan onze welvaart al snel een illusie blijken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien was hun generatie veel asocialer dan de jongeren van tegenwoordig. Ontslag omdat je een vrouw bent, veel meer discriminatie en vreemdelingenhaat, meer religieuze stupiditeit, dwingend conformisme, verzuiling... Allemaal asociale dingen die met de komst van generaties daarna verdwenen.
|
Wat ik altijd hoor is dat vlees uitsluitend op vrijdag op tafel kwam omdat het anders te duur werd, terwijl vlees nu in de meeste gezinnen een standaard onderdeel van de maaltijd is. Voor alles moest gespaard worden, van een voetbal voor de kinderen tot een nieuw paar schoenen. Dat is nu niet meer zo. Misschien hoor ik alleen verhalen van een specifieke groep, maar ik vermoed toch echt dat mensen toen wel gruwelijk hard werkten (en dat stopt niet bij veertig uur) voor een heel laag loon (wat de economische positie van Nederland ten opzichte van de rest van de wereld sterkt verbeterd heeft). Zo heb ik het bij geschiedenis geleerd, zo hoor ik het van ouderen.
Mijn punt was dat de oudere generatie dus mee mag delen in de welvaart die zij zelf gebouwd heeft. De relevantie van je argument over vrouwenrechten en religie zie ik niet zo in hierbij, maar ik wil nog wel even aanstippen dat zonder hulp van de nu bejaarde generatie alle veranderingen dertig à veertig jaar terug nooit doorgevoerd zouden zijn. De jongeren demonstreerden ja, en dat was zichtbaar (onze ouders). De veertigers van toen vormden het kabinet dat beleid aanpaste, rechten uitdeelde en wetten veranderde. Niet zo asociaal, naar mijn mening. Zeer sociaal zelfs, als je nagaat dat het indruist tegen alles waar zij mee opgroeiden.
||
Citaat:
![]() Je moet die zeikerds eens vragen of ze weten wat een rollator kost, en hoeveel ze er hebben en dan mogen ze zich meestal gaan schamen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Door kordaat handelen van rechtse regeringen is op deze momentopname in 2009 de verzorgingsstaat nog wel betaalbaar ja. Dat zal niet zo blijven. Om te beginnen gaat het keihard fout als de absurde oververtegenwoordiging van oudere in de politiek niet ten einde komt. Men kan nooit fatsoenlijk de vergrijzing opvangen als de babyboomgeneratie altijd de last doorschuift naar de jongere generatie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar nee dat was allemaal niks, hij moest die oude inleveren en hij kreeg drie nieuwe want die therapeut wist wel wat goed voor mijn opa was! En hij kreeg ook nog een aangepaste stoel want dat was ook zeer noodzakelijk ![]() Geschatte kosten 50k. Is niet veel, maar ik heb een vermoeden dat er meer bejaarde rondlopen met middelen die ze niet nodig hebben of niet gebruiken.
Laatst gewijzigd op 25-08-2009 om 19:34. Reden: Stijlfout schmijlfout. |
![]() |
||
Citaat:
En ik wil best tot mijn 67e of 70e werken om de verzorgingsstaat te blijven betalen maar kom niet aan met dat gelul van de vorige generatie verdient dat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
als een vrouw voor alles een normaal loon zou krijgen dus als chaffeur en huishoudster kok en weet ik wat ze allemaal doet hoort ze een ton per jaar te verdienen. |
![]() |
|
|