Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2009, 11:01
Roosroos
Roosroos is offline
“Jongeren zijn niet geïnteresseerd in andere mensen behalve zijzelf”, zoals bejaarden of kinderen ofzo. Dat hoor ik best vaak. Wat vinden jullie van vrijwilligerswerk en actief burgerschap enzo, doe je daar weleens aan? En vind je dat iedereen van onze leeftijd dat zou moeten doen? of
Laat je horeh! (incl. leeftijd!)

xxRoos
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2009, 11:26
MimiEsmee
MimiEsmee is offline
ik vind dat we dat wel doen ik tenminste
me oma bijvoorbeeld, die help ik heel vaak met boodschappen bijvoorbeeld of met schoonmaken.
en vrijwilligers werk vinnik wel belangrijk. in een asiel ofzo. die dieren verdienen toch ook gewoon een mooi leven, en dat ze geiaad worden enzo? maar daravoor zijn altijd te weinig mensen, dus als je tijd hebt, moet je dat eigenlijk wel doen! Ik wou het ook wel doen, maar ik heb het vaak best druk. maar als ik weer wat meer tijd heb, wil ik het zkers doen!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 12:08
Kitten
Kitten is offline
Roos, heb je een actief nieuwsbericht of een link naar de actualiteit? Dat zou een mooie extra zijn voor het begin van dit topic.
Oud 21-08-2009, 17:30
Uice
Uice is offline
Bejaarden en kinderen zijn ook niet geïnteresseerd in jongeren.
Oud 21-08-2009, 17:49
Verwijderd
Vrijwilligerswerk is eigenlijk werk waarvoor geen markt is, en wat de overheid ook niet belangrijk genoeg vindt om te subsidiëren. Het is dus prima, maar je maakt je waarschijnlijk nuttiger door gewoon betaald werk te doen. Wel vind ik dat die luie huismoeders wat meer vrijwilligerswerk zouden moeten doen als ze geen baan kunnen vinden.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 19:26
hookee
hookee is offline
Maar alleen de LUIE huismoeders natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 19:29
Verwijderd
Luie huismoeders: moeders met kinderen niet jonger dan 7 die kunnen werken maar daar te lui voor zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 20:06
Kitten
Kitten is offline
Waarop baseer je dat het zijn van huismoeder een luie manier van leven is?
Oud 21-08-2009, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Waarop baseer je dat het zijn van huismoeder een luie manier van leven is?
Op de realiteit.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 20:38
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Op de realiteit.
Ik bedoel: Heb je een overzicht van werklast van werkende mensen en huisvrouwen of iets dergelijks? Een gevoelsargument kan misleidend zijn. Ik denk namelijk dat huisvrouwen veel harder werken dan de meeste 'normaal werkende' mensen. Ze doen het alleen thuis en niet ergens anders.
Oud 21-08-2009, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel: Heb je een overzicht van werklast van werkende mensen en huisvrouwen of iets dergelijks? Een gevoelsargument kan misleidend zijn. Ik denk namelijk dat huisvrouwen veel harder werken dan de meeste 'normaal werkende' mensen. Ze doen het alleen thuis en niet ergens anders.
Het huishouden kost minder dan 40 uur; maximaal 10. Ergo, het huishouden doen kost een stuk minder tijd dan fulltime werken.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 20:57
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Het huishouden kost minder dan 40 uur; maximaal 10. Ergo, het huishouden doen kost een stuk minder tijd dan fulltime werken.
Dat hangt er van af of er ook voltijd zorg voor kinderen bijkomt en eventuele andere verplichtingen die verband houden met het huishouden. Het hangt daarnaast nog samen met hoe vaak je iets doet.

Kleine rekensom om te beginnen:
Koken (per dag) - 1 tot 1.5 uur --> 6 tot 9.5 uur
Afwassen (per dag) - 30 minuten ---> 3.5 uur
Boodschappen (per week) - 2.5-3 uur
Was (per week) - 1 uur sorteren, 2 uur ophangen en 2 uur vouwen
Keuken schoonmaken - 1 uur
Woonkamer schoonmaken - 1.5 - 2 uur
Slaapkamer schoonmaken - 30 minuten
Beddengoed - 1 - 1.5 uur

En dat is alleen wat ik met 1-2-3 heb bedacht en heeft zegt nog niets over zorg voor kinderen.
Oud 21-08-2009, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Dat hangt er van af of er ook voltijd zorg voor kinderen bijkomt en eventuele andere verplichtingen die verband houden met het huishouden. Het hangt daarnaast nog samen met hoe vaak je iets doet.

Beddengoed - 1 - 1.5 uur

En dat is alleen wat ik met 1-2-3 heb bedacht en heeft zegt nog niets over zorg voor kinderen.
Kook je weleens? Het is volkomen onnodig om zo lang aan koken te besteden. Met 30-45 minuten ben je er, tenzij je per se uitgebreid wil koken. Afwassen duurt ook niet zo lang en kun je kinderen ook laten doen (evt. met afwasmachine). Vouwen van de was is niet nodig en kan iedereen zelf ook wel - wassen kost niet meer dan 2 uur per week. En verder als je zo vaak beddengoed verschoont en de keuken en kamers schoonmaakt wordt alles te schoon en kweek je allergieën - hier zou je niet meer dan 1 uur per week aan moeten besteden. Met 10 uur per week kom je er heus wel.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 21:14
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Kook je weleens? Het is volkomen onnodig om zo lang aan koken te besteden. Met 30-45 minuten ben je er, tenzij je per se uitgebreid wil koken. Afwassen duurt ook niet zo lang en kun je kinderen ook laten doen (evt. met afwasmachine). Vouwen van de was is niet nodig en kan iedereen zelf ook wel - wassen kost niet meer dan 2 uur per week. En verder als je zo vaak beddengoed verschoont en de keuken en kamers schoonmaakt wordt alles te schoon en kweek je allergieën - hier zou je niet meer dan 1 uur per week aan moeten besteden. Met 10 uur per week kom je er heus wel.
Volgens mij houden huisvrouwen er een andere standaard op na dan jijzelf. Ik ken genoeg mensen die tijdens hun studententijd moesten bijleren in het huishouden omdat ze het thuis niet hoefden.
Oud 21-08-2009, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij houden huisvrouwen er een andere standaard op na dan jijzelf.
Dat wil niet zeggen dat ze nuttig werk doen door te vaak schoon te maken. Dat is juist slecht voor de gezondheid en dus in feite negatief werk.
Citaat:
Ik ken genoeg mensen die tijdens hun studententijd moesten bijleren in het huishouden omdat ze het thuis niet hoefden.
En?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 21:49
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:

Beddengoed - 1 - 1.5 uur

Toch knap dat mijn moeder dat jaren deed en ook nog 40 uur werkte per week.

Ontopic: ja en andersom ook, weinig mensen zijn oprecht geinteresseerd in andere mensen dan familie en vrienden.
Oud 21-08-2009, 22:11
Sherlock
Sherlock is offline
Oud 22-08-2009, 06:07
hookee
hookee is offline
Niet specifiek jongeren,
Zou het niet gewoon een cultureel fenomeen kunnen zijn? Het valt me op dat het in andere landen (dichter bij de evenaar of rond de Middellandse zee) anders is.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Niet specifiek jongeren,
Zou het niet gewoon een cultureel fenomeen kunnen zijn? Het valt me op dat het in andere landen (dichter bij de evenaar of rond de Middellandse zee) anders is.
Naar mate men rijker wordt, wordt men minder afhankelijk van de brede familie (ooms, opa's en oma's etc.). Het spreekt voor zich dat men dan ook minder betrokken is bij die brede familie en in rijke landen richt men zich voornamelijk op het gezin i.p.v. de hele familie.

In arme landen richt men zich meer op de brede familie, maar heeft men vaak ook minder vertrouwen in mensen die buiten die familie vallen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 11:17
T_ID
T_ID is offline
Nog meer gezanik over 'de jeugd van tegenwoordig' door de oudjes van tegenwoordig, precies wat we nodig hadden...

De samenleving is gewoon veranderd. De halve bevolking zit niet langer verplicht thuis omdat god/allah/jahweh vindt dat ze minderwaardige huishoudslavinnen zijn. 'Armoede' vandaag is om te gieren van de lach als je het vergelijkt met echte armoede 30-40 jaar geleden. Veel dingen zijn sinds die tijden ook beïnvloed door professionalisering van die taken.

Als Kazet nu ook nog eens af en toe zijn eigen kamer zou schoonmaken en zijn eigen sokken zou wassen, zou de sprong naar de moderne realiteit compleet zijn.
Oud 22-08-2009, 12:29
De Veroorzaker
Overigens klagen mijn grootouders eerder over het geklaag van de huidige bejaarde over de jeugd van tegenwoordig, of zoals opa zei: Dat je 70+ bent betekent niet dat iedereen voor je aan de kant moet gaan.
Oud 22-08-2009, 12:39
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
inderdaad. als je puur maar aanzien wilt, had je dat eerder moeten regelen. voor zich spreekt natuurlijk dat mensen rekening houden met je lichamelijk slechtere toestand, maar verder moet je het toch met je persoon doen.

goede manieren gedijen in aangenaam klimaat. ik heb mijn deuren openhouden, mensen met problemen helpen etc in ieder geval nooit geleerd. ik vind het gewoon wel gezellig.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 14:58
PGWR
PGWR is offline
Wellicht zijn jongeren weinig geïnteresseerd in anderen. Maar zijn de oudere generaties dan aanmerkelijk meer geïnteresseerd in de medemens? Ik ben geneigd deze vraag ontkennend te beantwoorden. Waar is immers de interesse, compassie en solidariteit van ouderen bij recente vraagstukken als de AOW, VUT, pre-pensioen, hypotheekrenteaftrek, het ontslagrecht, de betaalbaarheid van de gezondheidszorg en de algehele toegankelijkheid tot hoger onderwijs?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 15:17
BendeBen
BendeBen is offline
ach ja, internet.
daar waar je vroeger het dorp niet uitkwam heb je tegenwoordig contact met de hele wereld. minder tijd en interesse dus te verdelen over de personen die je tegenkomt maar in totaal evenveel natuurlijk als vroegah.
Oud 24-08-2009, 15:17
Rivka
Rivka is offline
Ik vind het wel een vooroordeel, en het is ook gewoon niet aardig gezegd. Ik bedoel, natuurlijk zijn er genoeg luie jongeren, maar er zijn er ook die oppassen of ook gewoon wat helpen in het huishouden. Ik ben 13 en ik doe ook wel eens wat klusjes of pas op m'n zusje En waarom zouden we nou weer echt geïnteresseerd zijn in bejaarden, behalve dan misschien je opa en oma? Bejaarden zijn OUD
Oud 24-08-2009, 19:30
Nona
Nona is offline
Citaat:
Wellicht zijn jongeren weinig geïnteresseerd in anderen. Maar zijn de oudere generaties dan aanmerkelijk meer geïnteresseerd in de medemens? Ik ben geneigd deze vraag ontkennend te beantwoorden. Waar is immers de interesse, compassie en solidariteit van ouderen bij recente vraagstukken als de AOW, VUT, pre-pensioen, hypotheekrenteaftrek, het ontslagrecht, de betaalbaarheid van de gezondheidszorg en de algehele toegankelijkheid tot hoger onderwijs?
Ik weet niet, die generatie heeft zich lam gewerkt om Nederland na de oorlog weer tot een fatsoenlijke levensstandaard te brengen. En dat betekent niet dat alles nu daarom moet draaien hoor, maar ik denk dat wij het toch wel vanuit een ander perspectief zien. Zelf vind ik dat jongeren zich veel te snel zielig vinden (ja, ik ook soms) en dat trekt ook door naar financieel gebied. Vergelijk dat eens met hoe hard je moest werken voor een boterham met pindakaas dertig jaar geleden. Nu mogen die mensen best wat aan de tegenwoordige maatschappij hebben, als je het mij vraagt.
Oud 24-08-2009, 19:54
De Veroorzaker
Citaat:
Ik weet niet, die generatie heeft zich lam gewerkt om Nederland na de oorlog weer tot een fatsoenlijke levensstandaard te brengen. En dat betekent niet dat alles nu daarom moet draaien hoor, maar ik denk dat wij het toch wel vanuit een ander perspectief zien. Zelf vind ik dat jongeren zich veel te snel zielig vinden (ja, ik ook soms) en dat trekt ook door naar financieel gebied.
Juh en de amerikanen hebben ons toen bevrijd dus daar moeten we ook maar geld naar blijven sturen? Ik snap je punt maar die vlieger gaat gewoon niet op, dat hebben ze voor zichzelf gedaan en niet voor ons.

Wat dat tweede, ik vind eigenlijk dat veel mensen zich veel te snel zielig vinden, jong oud, blank zwart als het even tegenzit dan is het boehoe dikke huilie en wijzen naar de overheid (kijk naar dat gehuil nav de DSB bank-hypotheken allemaal mensen die met het volle verstand een contract tekenen dat te mooi is om waar te zijn en dan gaan huilen als het dat ook echt is)
Citaat:
Vergelijk dat eens met hoe hard je moest werken voor een boterham met pindakaas dertig jaar geleden. Nu mogen die mensen best wat aan de tegenwoordige maatschappij hebben, als je het mij vraagt.
Vergelijk dat dan ook eens met hoe blij je toen was met een boterham met pindakaas
Oud 24-08-2009, 23:28
Musicfan1
Musicfan1 is offline
Citaat:
“Jongeren zijn niet geïnteresseerd in andere mensen behalve zijzelf”, zoals bejaarden of kinderen ofzo. Dat hoor ik best vaak. Wat vinden jullie van vrijwilligerswerk en actief burgerschap enzo, doe je daar weleens aan? En vind je dat iedereen van onze leeftijd dat zou moeten doen? of
Laat je horeh! (incl. leeftijd!)

xxRoos
Eigenlijk doe ik eerlijk gezegd niet aan vrijwilligerswerk, maar ik denk dat het ook heel normaal is voor jongeren; dit komt later wel.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 07:24
Verwijderd
Ik ben vooral benieuwd wat Kitten bedoelt met 'beddengoed 1-1.5 uur'. Wat wil je gedurende anderhalf uur met het beddengoed uitspoken?
Daarbij is het natuurlijk idioot om te denken dat iemand die alleen het huishouden doet, harder zou werken dan iemand die een baan heeft én het huishouden doet.

Ontopic. Ik denk inderdaad dat de meeste mensen weinig interesse hebben in het wel en wee van hun medemens, doordat er nu eenmaal zo veel medemensen zijn. Dat is een gevolg van massaliteit van de hedendaagse westerse cultuur. Jongeren zijn nu eenmaal gepreoccupeerd met zichzelf en ik kan me voorstellen dat die daardoor nog minder sociaal geengageerd zijn; dat is binnen elke cultuur zo, voor zo ver ik weet.
Ik heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan maar alleen voor medejongeren. En ik denk dat het goed is als buren een goed contact met elkaar hebben, maar ik denk niet dat dat de verantwoordelijkheid van de tieners is.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 08:31
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik ben vooral benieuwd wat Kitten bedoelt met 'beddengoed 1-1.5 uur'. Wat wil je gedurende anderhalf uur met het beddengoed uitspoken?
je zegt het zelf eigenlijk al:

Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 08:49
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Ik weet niet, die generatie heeft zich lam gewerkt om Nederland na de oorlog weer tot een fatsoenlijke levensstandaard te brengen. En dat betekent niet dat alles nu daarom moet draaien hoor, maar ik denk dat wij het toch wel vanuit een ander perspectief zien. Zelf vind ik dat jongeren zich veel te snel zielig vinden (ja, ik ook soms) en dat trekt ook door naar financieel gebied. Vergelijk dat eens met hoe hard je moest werken voor een boterham met pindakaas dertig jaar geleden. Nu mogen die mensen best wat aan de tegenwoordige maatschappij hebben, als je het mij vraagt.
De solidariteit is nicht in frage. Maar solidariteit betekent niet louter oog hebben voor je eigen belangen, maar dat zie ik bij veel (relatief) ouderen wel te vaak.

En over het vetgedrukte: inderdaad werden in de eerste jaren na de oorlog hard gewerkt. Maar al snel is onze welvaartsgroei voornamelijk het resultaat geweest van een eindeloze kredietschepping en het goedkoop voorhanden zijn van fossiele brandstoffen. Wanneer één van beiden stokt (thans hebben we de kredietcrisis, maar daarvoor merkten we al de effecten van het schaarser worden van fossiele brandstoffen), kan onze welvaart al snel een illusie blijken.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Doe niet zo ridicuul, alsof het arbeidsethos in de jaren '50, '60 en '70 zo veel beter was dan nu.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 15:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik weet niet, die generatie heeft zich lam gewerkt om Nederland na de oorlog weer tot een fatsoenlijke levensstandaard te brengen.
Maar dat is precies wat iedereen buiten hun generatie ook heeft gedaan. Hoe geeft dit ze nog meer voorrechten dan ze al hadden?

Bovendien was hun generatie veel asocialer dan de jongeren van tegenwoordig. Ontslag omdat je een vrouw bent, veel meer discriminatie en vreemdelingenhaat, meer religieuze stupiditeit, dwingend conformisme, verzuiling... Allemaal asociale dingen die met de komst van generaties daarna verdwenen.
Oud 25-08-2009, 17:52
Verwijderd
Verzuiling is niet per definitie iets asociaals.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 17:57
Nona
Nona is offline
Wat ik altijd hoor is dat vlees uitsluitend op vrijdag op tafel kwam omdat het anders te duur werd, terwijl vlees nu in de meeste gezinnen een standaard onderdeel van de maaltijd is. Voor alles moest gespaard worden, van een voetbal voor de kinderen tot een nieuw paar schoenen. Dat is nu niet meer zo. Misschien hoor ik alleen verhalen van een specifieke groep, maar ik vermoed toch echt dat mensen toen wel gruwelijk hard werkten (en dat stopt niet bij veertig uur) voor een heel laag loon (wat de economische positie van Nederland ten opzichte van de rest van de wereld sterkt verbeterd heeft). Zo heb ik het bij geschiedenis geleerd, zo hoor ik het van ouderen.

Mijn punt was dat de oudere generatie dus mee mag delen in de welvaart die zij zelf gebouwd heeft. De relevantie van je argument over vrouwenrechten en religie zie ik niet zo in hierbij, maar ik wil nog wel even aanstippen dat zonder hulp van de nu bejaarde generatie alle veranderingen dertig à veertig jaar terug nooit doorgevoerd zouden zijn. De jongeren demonstreerden ja, en dat was zichtbaar (onze ouders). De veertigers van toen vormden het kabinet dat beleid aanpaste, rechten uitdeelde en wetten veranderde. Niet zo asociaal, naar mijn mening. Zeer sociaal zelfs, als je nagaat dat het indruist tegen alles waar zij mee opgroeiden.
Oud 25-08-2009, 18:00
Verwijderd
Dat klopt niet want katholieken mogen op vrijdag geen vlees eten. Sowieso, dat ligt achter ons.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 18:01
Nona
Nona is offline
Jah, wat ten zuiden van de rivieren gebeurt telt toch niet.
Oud 25-08-2009, 18:14
De Veroorzaker
Citaat:
Mijn punt was dat de oudere generatie dus mee mag delen in de welvaart die zij zelf gebouwd heeft.
je bedoelt die prachtige verzorgingsstaat die bijna niet meer te betalen is?

Je moet die zeikerds eens vragen of ze weten wat een rollator kost, en hoeveel ze er hebben en dan mogen ze zich meestal gaan schamen.
Oud 25-08-2009, 18:28
Verwijderd
Citaat:
je bedoelt die prachtige verzorgingsstaat die bijna niet meer te betalen is?

Je moet die zeikerds eens vragen of ze weten wat een rollator kost, en hoeveel ze er hebben en dan mogen ze zich meestal gaan schamen.
De verzorgingsstaat is prima te betalen, waarom geloof jij in die neocon-propaganda?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 18:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De verzorgingsstaat is prima te betalen, waarom geloof jij in die neocon-propaganda?
Als je uit de hoogte wilt doen, zorg dan eerst dat wat je zegt klopt. Er is sinds de jaren '70 enorm gesneden in excessieve verzorgingsstaat. Nederland was al lang en breed failliet geweest als we dat niet hadden gedaan.

Door kordaat handelen van rechtse regeringen is op deze momentopname in 2009 de verzorgingsstaat nog wel betaalbaar ja. Dat zal niet zo blijven. Om te beginnen gaat het keihard fout als de absurde oververtegenwoordiging van oudere in de politiek niet ten einde komt. Men kan nooit fatsoenlijk de vergrijzing opvangen als de babyboomgeneratie altijd de last doorschuift naar de jongere generatie.
Oud 25-08-2009, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Als je uit de hoogte wilt doen, zorg dan eerst dat wat je zegt klopt. Er is sinds de jaren '70 enorm gesneden in excessieve verzorgingsstaat. Nederland was al lang en breed failliet geweest als we dat niet hadden gedaan.

Door kordaat handelen van rechtse regeringen is op deze momentopname in 2009 de verzorgingsstaat nog wel betaalbaar ja. Dat zal niet zo blijven. Om te beginnen gaat het keihard fout als de absurde oververtegenwoordiging van oudere in de politiek niet ten einde komt. Men kan nooit fatsoenlijk de vergrijzing opvangen als de babyboomgeneratie altijd de last doorschuift naar de jongere generatie.
Op dingen als landbouwsubsidies, defensie en HRA is zo enorm veel geld te besparen dat het nog héél lang zal duren voor de verzorgingsstaat "onbetaalbaar" wordt.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 18:59
Verwijderd
En als er in de zorg eens een keer wat aan de geld-over-de-balk-smijterij wordt gedaan natuurlijk 20% tot 40% besparing moet daar makkelijk mogelijk zijn door het weer uit de private sector te halen en er strikte controle op te houden
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 19:03
De Veroorzaker
Citaat:
Dus wij kunnen met 65 stoppen met werken? Net als al die mensen wat zo hard gewerkt hebben voor ons en nu al in de vut zitten?
Oud 25-08-2009, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Dus wij kunnen met 65 stoppen met werken? Net als al die mensen wat zo hard gewerkt hebben voor ons en nu al in de vut zitten?
Ja natuurlijk kan dat, de vraag is alleen of we dat als samenleving moeten willen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 19:05
De Veroorzaker
Citaat:
En als er in de zorg eens een keer wat aan de geld-over-de-balk-smijterij wordt gedaan natuurlijk 20% tot 40% besparing moet daar makkelijk mogelijk zijn door het weer uit de private sector te halen en er strikte controle op te houden
Nog veel meer, mijn opa heeft de laatste maand DRIE rolstoelen gekregen terwijl hij zelf alleen een scootmobiel wilde en het verder met zijn oude rolstoel wilde doen.

Maar nee dat was allemaal niks, hij moest die oude inleveren en hij kreeg drie nieuwe want die therapeut wist wel wat goed voor mijn opa was! En hij kreeg ook nog een aangepaste stoel want dat was ook zeer noodzakelijk trap die geitewollensokken er toch uit man.

Geschatte kosten 50k. Is niet veel, maar ik heb een vermoeden dat er meer bejaarde rondlopen met middelen die ze niet nodig hebben of niet gebruiken.

Laatst gewijzigd op 25-08-2009 om 19:34. Reden: Stijlfout schmijlfout.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 19:06
De Veroorzaker
Citaat:
Ja natuurlijk kan dat, de vraag is alleen of we dat als samenleving moeten willen.
Dat is een ander punt, maar dat de vorige generatie zo hard gewerkt heeft en het zo geweldig gedaan heeft ben ik het niet echt mee eens.

En ik wil best tot mijn 67e of 70e werken om de verzorgingsstaat te blijven betalen maar kom niet aan met dat gelul van de vorige generatie verdient dat.
Oud 25-08-2009, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Dat is een ander punt, maar dat de vorige generatie zo hard gewerkt heeft en het zo geweldig gedaan heeft ben ik het niet echt mee eens.

En ik wil best tot mijn 67e of 70e werken om de verzorgingsstaat te blijven betalen maar kom niet aan met dat gelul van de vorige generatie verdient dat.
Helemaal mee eens!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 19:33
De Veroorzaker
Citaat:
Helemaal mee eens!
Oud 26-08-2009, 00:21
Verwijderd
Citaat:
JA laatst was dat nog uitgerekend door een krant.
als een vrouw voor alles een normaal loon zou krijgen
dus als chaffeur en huishoudster kok en weet ik wat ze allemaal doet hoort ze een ton per jaar te verdienen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 07:24
Verwijderd
Citaat:
JA laatst was dat nog uitgerekend door een krant.
als een vrouw voor alles een normaal loon zou krijgen
dus als chaffeur en huishoudster kok en weet ik wat ze allemaal doet hoort ze een ton per jaar te verdienen.
Zeker door het Gereformeerd Dagblad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten