Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2009, 17:32
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Ik moest vandaag naar de huisarts omdat ik al 4 maanden last heb met menstrueren. Eerste 2 maanden niet ongesteld geweest, daarna elke 2 weken dus tijd voor de huisarts. Ik heb haar het verhaal uitgelegd, en ze wou voelen aan mijn buik en toen dacht ze dat ik chlamydia heb. Ik moet een test doen, maar mijn vraag is of iemand daar zelf informatie van heeft. Ik heb dingen op internet gezocht maar kan niks vinden wat er bij mij op lijkt. Of dezelfde klachten heeft en weet wat het is, en vooral; tips hoe ik het mijn vriend moet vertellen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2009, 18:19
Myuki
Myuki is offline
gewoon laten testen... en aan je vriend vertellen is toch geen probleem, waarom zou hij 't je kwalijk nemen? Tenzij jullie elkaars eersten zijn en jij het hebt gekregen toen je vreemdging misschien heb je 't wel van hem, kan ook. Laat je trouwens ook meteen op andere soa's testen als je toch bezig bent en je vriend dan ook natuurlijk.
Oud 31-07-2009, 18:38
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Ik ga het maandag ook doen, moet het naar een lab brengen en die zijn er niet in het weekend lijkt me Maar ben gewoon bang dat mijn vriend boos wordt of denkt dat ik het met een ander heb gedaan want dat is niet zo, en we zijn ook niet de eerste voor elkaar. Heb zo met hem afgesproken maar zit gewoon te huilen omdat i het niet durf te vertellen Als je medicijnen hebt gehad is het weg toch?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2009, 19:48
Verwijderd
Als je medicijnen hebt gehad is het weg, maar als je vriend het ook heeft krijg je het zo weer. Dus als er uit die test zou komen dat je chlamydia hebt (wat nog helemaal niet gezegd is natuurlijk), dan moet hij zich ook laten behandelen.

En chlamydia kan jarenlang geen enkel symptoom geven. Dus je zou het best van een ex kunnen hebben en nooit eerder klachten hebben gehad. Natuurlijk is het niet het prototype van een gezellig gesprek om hem te vertellen dat hij zich moet laten testen, maar als je het niet doet heb je daar jezelf net zo goed mee. Als je niet bent vreemdgegaan is er geen enkele reden waarom je vriend boos zou worden. En het lijkt mij dat er al helemaal geen reden is waarom je het niet zou durven - het is toch niet voor niets je vriend, ik mag hopen dat je je bij hem op je gemak voelt.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2009, 21:59
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Bedankt voor de steun Ik heb het mijn vriend vertelt en die was ook absoluut niet boos gelukkig Ik dacht het is nou niet bepaald een leuk onderwerp om over te praten, maar hij was super lief de hele avond

Een test wilt ook inderdaad niet zeggen dat je het hebt, wat ik overigens niet geloof want heb de klachten die ik op internet gevonden heb niet Ja een paar er van, maar ik ben al vanaf mijn 12de aan de pil en nu 19 en dit is al de 4de pil die ik neem en nog steeds gaat het niet goed, dus ik denk dat het daar weer aan ligt, en de dokter zei ook direct dat als de test negatief was dat ik naar de gynacoloog moet voor een echo, dus ik denk eerder dat het daaraan ligt
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 10:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Natuurlijk was hij niet boos
weet je al wat het probleem was?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 11:41
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Nee ik weet nog niet wat het is Moet maandag urine inleveren bij het lab, en weet niet hoe lang dat duurt 1 van jullie misschien? Als daar niks uit komt dan moet ik naar de gynacoloog voor een echo en misschien een kijkoperatie Maar mijn vriend zegt dat hij het niet heeft dus geloof ik hem
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 07:21
Verwijderd
Chlamydia geeft maar bij de helft van de mannen klachten (en bij maar eenderde van de vrouwen), dus als hij niet getest is kan hij helemaal niet weten of hij het heeft. Ik geloof best dat hij eerlijk is als hij zegt dat hij geen symptomen heeft, maar dat zegt dus niet alles.
De uitslag zou er binnen een paar dagen moeten zijn. Heeft je huisarts niet gezegd wanneer je kon bellen voor de uitslag?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 10:24
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Ik heb het hem verteld door de brief te laten zien voor het onderzoek waarop stond dat ik daarop getest moest worden, en toen vroeg hij: van mij? Toen zei ik ja ( want ik heb 1 keer eerder een vriend gehad, en na hem heb ik me op alles laten testen omdat ik hem niet zo vertrouwde mijn ex he en daar is niks uitgekomen ). Dus als ik het zou hebben zou het van mijn vriend moeten zijn, maar hij zegt dat dat niet kan, hij zei niet dat hij geen symptomen had ofzo. Maar hij heeft eerder wel eens verteld dat hij toen hij seks had met zijn ex-en dat die geen condoom heeft gebruikt, dus beetje dubbel gevoel nou. Aan de ene kant geloof ik hem wel dat die zegt dat het niet van hem kan zijn, maar aan de andere kant heb ik dan zoiets van ja je hebt het wel zonder condoom gedaan.

Maar mijn huisarts heeft niet gezegd hoelang het duurde nee. Ze deed een beetje raar vond ik. Ik vertelde het verhaal, ging ze mijn onderbuik onderzoeken, en toen zei ze dat ik getest moest worden op chlamydia en dat de assistent de spullen klaar ging maken voor het lab ( gewoon urine buisje en die brief waarop staat waar ik op getest moet worden en zo'n zak waar het in moet en die zei verder ook niks )

Maar ik geloof toch nog steeds niet dat ik het heb, aan gezien ik vanaf mijn 12de al aan de pil ben en dit mijn 4de pil al is ( ben nu 19 ) en heb altijd gezeur gehad met de pil dat die de ene keer wel werkt en de andere keer niet
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 14:18
Pluis
Pluis is offline
Hoi Miss-Lauwtje,
Ik heb het topic doorgelezen, en ik wou eerst zeggen dat ik het goed vind dat je het je vriend hebt verteld, en dat hij het zo goed opneemt.
Nu het nuttige dat ik te vertellen had: Of het nou chlamydia is of niet, het is wel belangrijk om dat uit te zoeken. Een onbehandelde chlamydia kan namelijk nare gevolgen hebben (o.a. onvruchtbaarheid door een opstijgende infectie richting je eileiders) dus het is hoe dan ook belangrijk om chlamydia uit te sluiten. Mocht het dat niet zijn, dan wordt het inderdaad tijd om verder te zoeken naar de oorzaak van je vreemde menstruatie patroon.

Ik zou me nog niet te druk proberen te maken over een eventuele kijkoperatie, dat doen ze alleen maar als ze er echt op geen enkele andere manier achter kunnen komen wat er mogelijk aan de hand is. Voor een echo hoef je ook niet bang te zijn, het onderzoek is niet pijnlijk en als je van te voren aangeeft bij de gynaecoloog dat je zenuwachtig bent voor het onderzoek, dan zal die zijn/haar uiterste best doen om je gerust te stellen.
Oud 02-08-2009, 16:16
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Ik probeer me er ook niet druk om te maken, maar het is best raar allemaal. Gelukkig dat mijn vriend het goed opnam ja, ben ik erg blij mee! Maar hij is ook een schatje

En bedankt voor je berichtje, voel me al een stuk beter
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten