Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2009, 15:03
Eend
Eend is offline
Een maand geleden heb ik in het ziekenhuis gelegen (bij elkaar een maand). Ik ben geopereerd, omdat ik "dingen" had ingeslikt. Tenminste, één van m'n stemmen had het gedaan. Ook had ik 40 pillen ingeslikt die ik via een dealer op internet had besteld. (Ik heb die dealer nu aangegeven bij de politie).

Maar nu heb ik dus weer iets scherps ingeslikt... Ik voel het steken in mijn rug, maar durf niet naar de verpleging te gaan. Bang dat ze dan weer de arts erbij halen en ik weer naar het ziekenhuis moet, terwijl ik juist naar die afdeling een brief had gestuurd dat het veel beter ging met me en dat ik ze daarvoor bedankte.

Ik schaam me, omdat ik weer diezelfde fout heb gemaakt. Mijn gedachten zijn ook niet te stoppen. Ook heb ik het gevoel dat ik licht psychotisch begin te worden. Daarom had ik verhoging van de Leponex aan gevraagd, maar die spiegeluitslag is nog niet binnen, dus ze mogen me nog niks extra's geven.

Ik ben bang
Oud 07-07-2009, 15:07
Alyssia
Alyssia is offline
Ik denk dat je toch maar het beste naar de verpleging kunt gaan, want je ziet zelf ook wel in dat je gevaarlijk bezig bent. Trek op tijd aan die bel!
Succes, *knuffel*
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 15:13
Wammus
Wammus is offline
Ik denk ook dat het het beste is dat je naar de verpleging gaat. Je hoeft je nergens voor te schamen omdat het juist goed is dat je inziet dat je verkeerd bezig bent. Het is beter om er op tijd bij te zijn dan er achteraf achter te komen dat je het had moeten doen.
Oud 07-07-2009, 15:16
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Kun je proberen te achterhalen wat je hebt ingeslikt, of weet je wat je hebt ingeslikt? Weet je dan ook op verstand of het nodig is om naar het ziekenhuis of de huisarts(enpost) te gaan? Het klinkt in ieder geval niet goed als je het voelt steken. Is het ook dusdanig dat ze er alsnog achter zouden komen als je er nu niets aan doet? Want dan lijkt het me al helemaal beter als je het zelf aangeeft.

Ik kan me je angst goed voorstellen, maar als dit nu dusdanige beschadigingen aan jou fysiek aan het aanrichten is, lijkt het me toch verstandig om het wel aan te geven. Probeer ook je angst daar aan te geven. Dan weten ze ook waar je mee zit. Het is nooit zo dat als jij zo'n brief hebt geschreven, dat je daar nu ineens niet meer mag komen. Dat is wat je hoofd (en intern denk ik) er nu van maakt.

Ik weet dat het moeilijk voor je is om het op de goede manier overgebracht te krijgen aan de verpleging, maar ik denk dat je het altijd beter zelf aan kunt geven.

Sterkte Eend!
Oud 07-07-2009, 15:21
Verwijderd
Wat alle vorigen ook al hebben gezegd .
Sterkte meisje, het is wel slim dat je weet dat het niet verstandig is geweest, maar ze komen er waarschijnlijk toch achter, dus kun je het beter toch tegen de verpleging zeggen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 18:36
Eend
Eend is offline
Ik ben naar de verpleging gegaan vorige week woensdag en die nacht daarop lag ik al op de operatietafel.
Ik heb een goede tijd gehad in het ziekenhuis, aardige verpleging en zo. Ben sinds gister weer terug én!!! mijn Leponex wordt vanaf nu met een schema iedere keer opgehoogd tot de 200mg! Slik nu 50mg.

Ben er nu ook achter dat ik wel de controle moet leren krijgen over mijn lichaam en niet alles op de stem af moet schuiven. Ik deed het tenslotte zelf met mijn eigen handen. Ik werd niet gevoederd, er was ook geen bezorgservice die die scherpe dingen naar me toe bracht.

Toen ik dat zei tegen mijn psycholoog zei gister, gaf ie me een applaus. Ik had eindelijk de zelfverantwoording door

Ik ben blij dat ik weer terug op de afdeling ben. Kan alleen mijn benen niet wassen omdat mijn buikwond zo groot is en ik dus niet kan bukken en zo Dus zal geholpen moeten worden...
Oud 16-07-2009, 19:28
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Goed gedaan Eendje, veel succes met alles hoor!
Oud 16-07-2009, 19:58
darkfairy
darkfairy is offline
*knuffel* voor eend.
gelukkig is het goed afgelopen .
Oud 16-07-2009, 23:52
Verwijderd
Wat goed dat je naar de verpleging bent gegaan, dat is ook 'je verantwoordelijkheid nemen'!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 17:45
Eend
Eend is offline
thnx
Oud 20-07-2009, 10:13
Verwijderd
Dat niet bukken en sokken aantrekken sla je wel doorheen, je kan ook baas zijn over die stem. Je bent sterker dan die stem in je hoofd!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 15:00
Balance
Balance is offline
Goed inderdaad dat je naar de verpleging bent gegaan.
Uiteindelijk heb je er ook totaal niks aan als je de schijn hoog houdt alsof het beter met je gaat, wat op dat moment niet zo is. De verpleging kan je dan prima voor de gek houden, maar het verandert niks aan jouw gezondheid en mentale staat, die op dat moment dan toch niet oké zijn.
Juist door je probleem te erkennen laat je zien dat je toch al weer een stapje verder bent dan voorheen.
Oud 20-07-2009, 16:44
Verwijderd
Mag ik vragen wat dat 'TRIGGER' betekent?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 07:42
ilse
ilse is offline
Een trigger is dat het een reactie kan opwekken. Als jij probeert te stoppen met roken, en mensen om je heen gaan staan te roken kan dat een trigger zijn. Dat je dan nogweer een sigaret op wilt steken en eerder weer begint.

In deze topic, als jij slecht in je vel zit zou het je mogelijk op ideeen kunnen brengen. Zelfde reden dat topics over automutilatie niet mogen. Het staat er vooral nu bij als waarschuwing.

(Hopelijk is dit duidelijk...)
Oud 21-07-2009, 10:23
Verwijderd
Tnx. Ik had al zo'n vermoeden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten