Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2009, 21:19
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Ik doe een bbl opleiding en krijg gewoon salaris, maar mijn salaris gaat op naar rijlessen ( 740 euro in de maand, school 243 euro in de maand ) en dan hou ik niks meer over voor wat anders. Dus weet iemand of je bij bbl op studiefinanciering krijgt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2009, 21:23
gew00n_c0rina
gew00n_c0rina is offline
als je bbl doet krijg je geen studiefinanciering en ook geen ov studentenkaart
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 11:21
Verwijderd
Ik denk dat je dan moet kiezen voor minder rijlessen? (740 euro in de maand aan rijles vind ik redelijk veel, dan ben je toch in 2 maanden klaar?) Als het probleem maar van zo'n korte duur is heb je straks weer meer te besteden! De komende twee maanden heb je dan even geen extra's maar daarna heb je wel je rijbewijs en meer geld te besteden.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 13:55
Balance
Balance is offline
Ja wat Evatjuhhhh zegt. Je kan natuurlijk ervoor kiezen om de eerste maand van je bbl opleiding geen rijlessen te volgen. Dan heb je 740 euro over wat je in de paar maanden daarna als zakgeld kan gebruiken, totdat je klaar bent met je rijlessen.
Oud 03-08-2009, 19:50
Ivo
Ivo is offline
Als je BBL doet krijg je salaris, dus waarom zou je dan nog gesponsord worden door de overheid middels studiefinanciering. Studiefinanciering is bedoeld om studies enigszins betaalbaar te maken voor iedereen, niet om jongeren maar van geld te voorzien zodat ze alles kunnen doen wat ze maar willen.
Jij krijgt al ruim meer geld binnen dan je aan je opleiding en aanverwante reiskosten kwijt bent, dus geen enkele reden om jou (en andere BBL-ers) stufi te geven.

Rijles nemen, is een luxe. Ga eerst even sparen of spreid je rijlessen uit over een wat langere periode. Dan kan je tussendoor ook nog geld uitgeven aan andere niet noodzakelijke dingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten