Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2009, 16:06
Noenne
Noenne is offline
Hoi iedereen,

kort en krachtig: ik heb al heel wat in mijn leven meegemaakt, maar ben nu op 24jarige leeftijd het moe dat mijn wondes van vroeger, mijn doen en laten van nu bepalen. Ik krijg soms paniekaanvallen voor (op het eerste zicht) geen reden, kan zeer onrustig en angstig zijn of zit te piekeren tot ik mijzelf er gek van maak.

Ik wil graag dat dit afneemt, zodat ik er een "normaler leven" op nahou.

Ik wil nu graag een homeopathisch kalmeringsmiddel gebruiken (voordat ik met "zwaardere middelen start") maar ik wou graag weten of er mensen hier ervaring mee hebben, of weten of het effect heeft alsook welke ze aanraden?

Alvast bedankt

En ja, ik ben in behandeling bij een psycholoog, maar in mijn ogen word ik daar niet echt verder geholpen. Telkens mag ik mijn verhaal doen, maar nooit wordt er mij gezegd hoe ik paniekaanvallen en dergelijken onder controle kan houden.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 16:26
Myuki
Myuki is offline
Misschien kan je huisarts je hierbij helpen? (Ik heb zelf een antroposofische huisarts die hier wel verstand van heeft)
Zelf heb ik geen ervaring met kalmeringsmiddelen. Maar het belangrijkste lijkt mij om de oorzaak van het probleem aan te pakken, niet het gevolg.
Oud 10-07-2009, 13:32
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
En ja, ik ben in behandeling bij een psycholoog, maar in mijn ogen word ik daar niet echt verder geholpen. Telkens mag ik mijn verhaal doen, maar nooit wordt er mij gezegd hoe ik paniekaanvallen en dergelijken onder controle kan houden.

Je zou op zoek kunnen gaan naar een therapeut. Die zijn vaak wat praktischer gericht.

Verder weet ik het ook niet dus sluit ik me aan bij Myuki
Oud 10-07-2009, 13:47
Alyssia
Alyssia is offline
Misschien moet je eens kijken naar de middelen van Dr. Bach
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 08:23
Tink*
Tink* is offline
Valeriaan of st. Janskruid helpen wat te ontspannen.
Oud 11-07-2009, 11:01
Balance
Balance is offline
Valeriaandragees hielpen bij mij weinig tegen paniekaanvallen. Middelen van de arts helpen wel, maar moet je van te voren innemen (dus eigenlijk weten wanneer je een paniekaanval kan verwachten) en vallen onder medicatie.

Overigens bestaan er ook cursussen van de GGZ om met paniekaanvallen om te leren gaan. Dat zou je kunnen doen?
Ik zou dat wel blijven combineren met de gesprekken met die psycholoog. Bij jou ligt er toch een heel verleden aan de aanvallen ten grondslag. Wanneer je die goed leert verwerken of er mee om te gaan, helpt dat wellicht ook tegen de paniekaanvallen.
Maar je kan natuurlijk wel eens uitspreken tegen je psycholoog dat je het idee hebt dat het niet werkt.
Oud 11-07-2009, 12:26
Verwijderd
Het effect van valeriaan (dat is niet homeopatisch, maar wel natuurlijk) merk je pas na 1 à 2 uur*, dus bij een paniekaanval heeft dat niet zo veel zin, behalve dan een mogelijk placebo-effect.

*als je effect merkt tenminste, zoals alle middelen werkt het niet bij iedereen.

Heb je een behandelplan opgesteld met je psycholoog? Als dat plan niet bij jou past, moet je dat gewoon zeggen - een psycholoog kan een probleem op meerdere manieren benaderen, en wil zelf ook graag de manier vinden die het best voor iemand werkt. Of als het gewoon niet klikt met de psycholoog kun je ook vragen om een andere.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten