![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Van andere lichamelijke vraag is overigens geen sprake, ik ben vaak zelfs een stuk wakkerder als ik géén koffie drink. Maar ik drink het toch, want anders krijg ik hoofdpijn. En ik heb geen zin meer om daaraan toe te geven, dus ben ik maar gestopt. Water drinken doe ik al erg veel, er staat standaard een literpul water naast m'n bureau. ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Voila, lichamelijke verslaving. Maar 'wekenlang' is niet lang genoeg om last te krijgen van dergelijke afkickverschijnselen, dan heb je het toch al snel over jaren van koffiegebruik. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik drink echt enorm veel koffie en heb nog nooit last gehad van hoofdpijnen o.i.d. maar ik heb ook nog nooit langer 'droog' gestaan dan een dag of 1/2. het schijnt te maken te hebben met de bloedvaten in je hersenen die door de caffeïne vernauwd zijn en bij een 'tekort' verwijden en hoofdpijn veroorzaken. er wordt zelfs gewaarschuwd niet in één keer te korten, maar gewoon rustig af te bouwen. dus ik weet niet wat jij verstaat onder een 'redelijke' hoeveelheid, maar probeer het eens elke week met een kopje (?) te verminderen... |
![]() |
||||
Citaat:
maar nu drink ik weer koffie dus echt geholpen heeft de poging niet ![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
|
Weken, reken daar maar op. Tijdens het cutten gebruikte ik ook wel spul op cafeïnebasis. Het was fout dat ik het iedere dag gebruikte ipv een weekje wel en een weekje niet, of drie dagen wel en één dag niet. Heeft toch echt wel drie-vier weken geduurd voordat ik van de moeheid af was.
||
Citaat:
|
Heeft op mij niet zo'n groot effect.. Ik kan er ook makkelijk mee slapen. Als ik om 20.00 400mg nam kon ik 3 uur later moeiteloos slapen terwijl cafeine een halfwaardetijd heeft van 5 uur.
Is juist een voordeel lijkt me als je er echt wat van merkt De eerste paar dagen gaf het me wel energie maar daarna niks meer. Daarom ben ik er ook mee gestopt, want ik heb af en toe echt een energieboost nodig met stappen ofzo. Wel waus als je dan 1000mg moet nemen om een beetje wakker te blijven ![]()
|
Hoe noem je het tegenovergestelde van insomnia? Misschien heb je dat wel?
![]() Ik heb ooit 800 mg cafeïne gehad om 10 uur 's ochtends. Die nacht daarop niet geslapen. De volgende dag nog steeds helemaal strak en uiteindelijk aan het eind van de nacht van de volgende dag in slaap gevallen, voor twee uurtjes. 200-300 mg is voor mij meer dan genoeg. Als ik een gabber was zou het echt een uitkomst voor me zijn.
|
Cafeine is 1 van de weinige drugs in de maatschappij die iedereen ontkent, maar ja. 95% van de mensen is verslaafd aan cafeine. De andere 5% drinkt thee enzovoort ( me ) xD
Probeer eens je ouders of andere koffiedrinkers eens 2 weken geen koffie te doen drinken? om het even hoeveel ze ook zagen dat het geen verslaving is, THEY WONT BE ABLE TO DO IT. De meesten proberen het zelf niet en vinden het een belachelijk idee.
||
Citaat:
mischien wel niet zoveel als in koffie maar je kan er nog steeds verslaafd aan raken. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
en echte theeleuten drinken vaak nog meer thee dan echte koffiedrinkers koffie ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Sommige mensen zijn ook gevoeliger voor caffeïneverslaving dan anderen. De meerderheid van de mensen die dagelijks enkele koppen koffie drinken, is daar afhankelijk van, alsin: als ze stoppen voelen ze zich een paar weken 's ochtends niet fit en kunnen ze hoofdpijn krijgen en zich trillerig voelen. Maar dat is niet zo erg, want een paar koppen koffie per dag is niet slecht voor je
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Prima tijd om te minderen, vooral als het warmer begint te worden. Persoonlijk heb ik dan minder zin in warme dranken. Zorg in ieder geval dat je niet 's ochtends jezelf die slappe senseomeuk gunt maar begin met een sapje. Probeer juist dat kopje koffie 's middags te nemen. Ik was namelijk nogal verslaafd aan mijn 'ochtendbakkie' en dat leidde tot slaapproblemen. Zo ben ik uiteindelijk geminderd
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|