Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2009, 18:07
Rivka
Rivka is offline
Ik word de laatste tijd gepest op Hyves, en ik vind het echt heel erg kut, want het maakt me zo onzeker. Er zijn de hele tijd van die 'anoniem' mensen die dan comments plaatsen van: 'oooh je bent kk lelijk en dik' en dat soort dingen. Ik heb al een klacht ingediend bij Hyves maar het helpt niks! Ik voel me echt onzekerder en steeds lelijker. Ik heb al 5 dagen niet ontbeten/nauwelijks geluncht omdat ik mezelf dik vind. Ik weet wel dat het heel slecht is maar ik vind steeds dat het moet. Kunnen jullie me helpen?
(Ik heb mijn profiel al afgesloten, misschien helpt dat..)
Oud 08-07-2009, 18:59
indigo
indigo is offline
Tjees, wat rot voor je zeg! Ook echt debiele mensen die dat doen . Allereerst wel goed dat je al naar Hyves een klacht hebt geschreven en dat je doorhebt dat je daardoor nu niet meer ontbijt enzo. (Heb je dat ook naar Hyves geschreven?) Heb je een idee wie het kunnen zijn? Dan zou ik dat er ook bij zetten namelijk!
En de oplossing... tja, allereerst natuurlijk voor die opmerkingen zelf. Ik heb zelf mijn profiel helemaal afgeschermd, waardoor alleen ''vrienden" alles kunnen zijn (foto's, krabbels e.d.). Dat zou ik sowieso doen.
Dan wat betreft het eten: die opmerkingen maken dus echt wel veel indruk op je zeg! Sowieso is niet ontbijten echt NIET goed, of je nou dik of dun bent. Probeer gewoon weer je normale eetpatroon op te pakken. Als je nou denkt dat je echt te dik bent: dan kun je hier je BMI berekenen: klik. Daar kan je ook zien wat een gezond gewicht voor je is. Tips voor afvallen of aankomen kun je vinden in het Grote Voeding- en Gezondheidstopic (op L&G).
Maar allereerst zou ik maar eens zorgen dat dat gepest stopt en kijken of je iets aan je onzekerheid kunt doen!
Veel sterkte .
Oud 08-07-2009, 20:06
Rivka
Rivka is offline
@indigo: Dank je wel!
Mijn bmi is ok, en ik kende die test ook al. Mijn gewicht is gezond
Ik heb mijn profiel nu ook afgeschermd, en ik zal proberen iets beter te eten.

Offtopic: een van mijn beste vriendinnen heet ook Indigo
Oud 08-07-2009, 22:18
*oma*
*oma* is offline
Wat slap van die mensen om je anoniem te pesten. Maar ze hebben je wel waar ze je willen hebben. Niets van aantrekken dus. Die mensen die de berichten hebben gepost zijn sowieso kansloos.
Maar goed, niets van aantrekken is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Oud 08-07-2009, 23:21
Sherlock
Sherlock is offline
zet je hyves pagina zo dat alleen vrienden alles kunnen zien
Oud 09-07-2009, 13:22
Verwijderd
Vaak schelden mensen elkaar juist voor 'vetzak' uit als diegene juist geen overgewicht heeft om zo de ander onzeker te maken. Bij Ma Tokkie hoef je niet te zeggen dat ze dik is want dat is gewoon een feit. Kortom, laat je vooral niet intimideren door zulk idioot commentaar dat bovendien anoniem is geplaatst.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 14:36
Rationeel
Rationeel is offline
pesten is sowieso kansloos, en een uiting van onzekerheid van de pesters zelf. waarschijnlijk zegt iedereen het al; maar gewoon niets van aantrekken van die opmerkingen...

ik ben nooit gepest, maar ik sloeg vroeger op school de pesters altijd in elkaar
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 15:02
Verwijderd
Idd hyves op friends only of geen foto's online plaatsen, of beter nog, allebei. Over het algemeen zijn dat soort opmerkingen helemaal niet gemeend - het is gewoon verdomd makkelijk om onzekere meisjes(/jongens) te vertellen dat ze dik of lelijk zijn, want dat geloven ze altijd. En zo lang zij jou uitschelden, zitten zij in de machtige positie, en worden ze zelf niet gepest! Het is zo gemakkelijk, eigenlijk, die pesters zijn zelf zó onzeker... maar ja, het duurt meestal een tijdje voor je dat als gepeste inziet.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 15:17
Verwijderd
Citaat:
zet je hyves pagina zo dat alleen vrienden alles kunnen zien
En negeren wat mensen die je niet kent van je vinden.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 19:30
Streep
Streep is offline
Idd, net wat Reverend zegt, trek je niets aan van anoniem commentaar. Wat heb je eraan? Als het je beste vriendin nou was, die zei dat je 'te dik' was ofzo, ja logisch.. Maar die anonieme klojo's, laat ze lekker hangen. Ze hebben er alleen maar lol aan als je hun commentaar serieus neemt. Natuurlijk voelt het wel klote als mensen zulke dingen over je zeggen. Kan me ook wel voorstellen dat je het je aantrekt. Maar sla vooral niet door, ga geen maaltijden vermijden enz... Is alleen maar vervelend! Neem jezelf zoals je bent, waarom zou je jezelf willen veranderen? En: wil je iets veranderd zien, doe het dan op een goede manier & vooral niet door jezelf uit te hongeren. Wordt je alleen maar kwetsbaar van... Sterkte igg!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 15:46
MisSunshine
MisSunshine is offline
tip: als je weer hyves aanmaakt, doe het dan zo dat vrienden alleen je profiel kunnen zien.. Enne, dan geen vrienden worden met mensen die je niet kent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten