Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2008, 12:11
Robin M
Robin M is offline
Goedenmiddag,

Ik ga na de vakantie aan het 4e jaar van het VMBO (ICT) beginnen. Nu wil ik na de 4e verder gaan met een MBO opleiding, en daarna misschien ook HBO gaan doen. De MBO opleiding wil ik graag in de avond/thuis/weekend gaan doen, alleen waar kan ik zoon opleiding vinden? Moet ik dan naar het LOI/NSOI toe?

Heb veel ervaring in de ICT wereld, heb ook een bijbaantje en een stage periode gedaan. Het bijbaantje is natuurlijk ook bij een ICT bedrijf, en heb het daar erg naar mijn zin!

Waar moet ik wezen? Welke opleiding heb ik nodig?

Alvast bedankt,

Robin.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2008, 18:01
Robin M
Robin M is offline
*bump*
Oud 22-09-2008, 18:22
Lilything
Lilything is offline
Waarom kijk je zelf niet op de websites van www.loi.nl en www.ncoi.nl?

Loi alleen hbo niveau ICT denk ik?

bij ncoi vind ik dit:
http://www.ncoi.nl/cms2008/opleiding...ar_content=873

hier staan nog meer opleidingen:
http://www.ncoi.nl/cms2008/resultaat...oeken_thema=75

Oud 27-09-2008, 08:39
Verwijderd
Het is volgens mij gebruikelijker om HBO ICT als avondopleiding te doen dan MBO ICT. Sowieso krijgt MBO ICT nauwelijks erkenning op de werkvloer van moderne ICT bedrijven.

Als je dus MBO ICT doet, raad ik je ten zeerste aan om ook specifieke certificaten te halen van bijvoorbeeld Microsoft (Windows Server 2008, SQL Server, Exchange, etc), zodat een werkgever iig het idee heeft dat hij iets met je kan beginnen.

Welk gebied van de ICT vind je interessant? Welke rol zou je willen vervullen? Word je bijvoorbeeld liever ontwikkelaar of beheerder?

Sowieso raad ik je aan om naar het EXIN iTracks traject te kijken. Dat is meteen op HBO niveau, maar heeft voor zover ik weet niet zoveel toelatingseisen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 14:29
T_ID
T_ID is offline
Je bent nog leerplichtig, dus los van dat het uitermate slecht is voor je carrière is het niet toegestaan al te gaan werken en een avondopleiding te volgen.

Verder zou het ook niet slim zijn. Ik heb zelf een gelijkwaardig diploma, maar dan tijdens de lagere school in anderhalf jaar gehaald bij een instelling voor hoogbegaafden. Het stelde allemaal niet zoveel voor. Feitelijk een veredelde cursus in het gebruik van sommige programma's. Doe je voltijd, dan krijg je tenminste nog een beetje erkenning. En werken moet je toch wel. De helft van een MBO opleiding informatica bestaat zowat uit werken.
Oud 29-09-2008, 17:21
blablatje
blablatje is offline
Je zou ook een duale opleiding kunnen gaan doen, "BBL". Op www.schoolweb.nl kun je wel opzoeken of die ook voor MBO ICT beschikbaar zijn, maar ik denk het wel. Dan werk je 3 of 4 dagen per week en ga je 1 of 2 dagen naar school. Dan heb jij uitbreiding van je werkervaring en je krijgt een diploma en je voldoet nog aan de leerplicht ook.
Wat je ook kunt doen is proberen te regelen dat je de opleiding in 2 jaar mag doen, als je een goede reden hebt waarom jij denkt dat je dat zou kunnen (en dat kan bewijzen) kan dat vaak wel. Dan kun je sneller aan het HBO beginnen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 14:37
janverburch
janverburch is offline
Je zou ook eens kunnen kijken op www.avondopleiding.com, wellicht vind je daar de juiste avondopleiding?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten