Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2009, 20:14
Kivat
Kivat is offline
Ik wou eens even vragen hoe het bij de rest van de leden gaat, wat betreft laten blijken dat je van je vriendin/vriend houd.
Hoe vaak zeggen jullie dit tegen elkaar, zijn jullie klef of juist niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2009, 20:22
Mark
Mark is offline
Gemiddeld ongeveer 2 keer per dag
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 21:36
Verwijderd
Ik zie het nut niet om dat te zeggen. En wanneer is klef?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 21:53
Kivat
Kivat is offline
Klef is als je zeg maar telkens aan elkaar zit, kussen, knuffelen.

moet ik dat serieus uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 21:55
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Klef is als je zeg maar telkens aan elkaar zit, kussen, knuffelen.

moet ik dat serieus uitleggen?
Ja en in beginnende relatie doe je dat toch ofniet dus iedereen die net een nieuwe relatie heeft is klef? dat vind ik niet echt logisch
Oud 05-07-2009, 21:57
Verwijderd
Heuh, dan ben ik klef
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 22:03
Kivat
Kivat is offline
Waarom vind je dat niet logisch? Als mensen in een beginnende relatie veel zoenen, knuffelen, constant aan elkaars lippen hangen, ect. dan is dat even klef als mensen die al 2 jaar of meer met elkaar hebben?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 22:18
Alyssia
Alyssia is offline
Wat een slechte topicvraag zeg
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 22:54
Dvine
Dvine is offline
Laten blijken dat je van iemand houdt en het zeggen zijn twee totaal verschillende dingen. Zo kan je talloze keren zeggen dat je van iemand houdt, maar diegene onbedoeld wel als een stuk stront behandelen.

Sowieso, dat verschilt ook echt per persoon en relatie hoe vaak je laat blijken dat je van iemand houdt.

Ik heb een relatie gehad waar ik heel veel liefde kreeg en kom net uit een relatie waarin er wel tegen me werd gezegd dat er van me gehouden werd maar dit bleek niet uit zijn acties.
Oud 06-07-2009, 01:43
Changshan
Changshan is offline
Ik ben en blijf klef, vrees ik. Heb ook nogal snel tegen haar gezegd dat ik van haar houd, maar dat probeer ik alleen op speciale momenten te herhalen om de gevoelswaarde te behouden.
Oud 06-07-2009, 08:09
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Heb ook nogal snel tegen haar gezegd dat ik van haar houd, maar dat probeer ik alleen op speciale momenten te herhalen om de gevoelswaarde te behouden.
wij zeggen het tien keer op een dag, en dat maakt het heus niet 'minder' qua 'gevoelswaarde' hoor
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 08:47
Tink*
Tink* is offline
Ik was altijd meer van het kleine dingetjes doen om het te laten merken. Een verliefde lach of even een knuffel. Ik ben wel klef denk ik. Maar ik zei niet heel vaak 'ik hou van je' ofzo.
Oud 06-07-2009, 08:57
Qimm
Qimm is offline
ik zeg het op de momenten dat ik het meest voel. Dat kan 3x per dag zijn maar ook 2x per week.
Oud 06-07-2009, 12:23
Verwijderd
Citaat:
wij zeggen het tien keer op een dag, en dat maakt het heus niet 'minder' qua 'gevoelswaarde' hoor
Same

Wij zijn klef, nouja hij meer dan ik, een beetje minder dan voorheen en wel op een andere manier nu. Maar nog steeds, klef... mja dikke care wij zitten er niet mee. Oh we zijn niet publiekelijk klef trouwens hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 12:36
Volk
Volk is offline
We knuffelen, dansen, aaien, kussen, masseren en zijn lief voor elkaar. En dat echt de hele dag door. Ik denk dat we echt minstens 10 keer per dag tegen elkaar zeggen dat we van elkaar houden. We maken ontbijt op bed voor elkaar, laten de ander lekker met rust als degene daar behoefte aan heeft. We plagen elkaar, we respecteren elkaar. We kletsen uren lang. we schrijven liedjes voor elkaar etc etc.

We zijn trouwens niet in het openbaar klef. Hij wil dan niet eens mijn hand vasthouden. En omdat ik van hem houdt vind ik dat prima. En omdat hij van mij houdt pakt hij soms als er niemand kijkt toch een seconde of 10 mijn hand vast.

Laten blijken dat je van elkaar houdt hoort volgens mij de gehele relatie lang te duren. En niet alleen met klef zijn en zeggen dat je van elkaar houdt. Maar ook door rekening met elkaar te houden, de ander zijn eigen ruimte te gunnen en al dat soort dingen. Als het goed is blijkt uit al je handelingen dat je van elkaar houdt.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 13:04
groovy
groovy is offline
@ Volk: Jullie klinken heel lief samen, en dat hij in het openbaar je hand niet wil vasthouden, oké. Maar ik vond de zin erna een beetje raar, zo van als niemand kijkt dan wil hij toch mijn hand vasthouden? Dus de reden dat hij niet in het openbaar klef is, is omdat anderen dan kunnen zien dat hij je aanraakt of dat jij zijn vriendinnetje bent?

Niet als kritiek bedoeld hoor, maar ik ben gewoon nieuwsgierig . De rest vind ik wel mooi gezegd, want elkaar soms even met rust laten kan juist een teken van houden van zijn.

Eigenlijk wel leuk om dan zelf ook even te reageren:

Wij zijn redelijk klef, het wisselt ook omdat de ene keer hij wil knuffelen en kusjes wil krijgen en de andere keer wil ik juist knuffelen en kusjes krijgen. In het openbaar doen we dat eigenlijk ook gewoon, al gaan we bijv. niet uitgebreid staan zoenen midden in de stad ofzo. Wel lopen we altijd hand in hand of gearmd, en we geven elkaar wel vaker tijdens het lopen gewoon een kus op de mond. Als we op het terras zitten en hij gaat naar de wc, geeft hij vaak al een zoen . Ook als we bij vrienden of familie zijn, geven we elkaar gewoon kusjes of knuffelen we elkaar. Weliswaar minder uitgebreid, maar gewoon een momentje van even aandacht voor elkaar en dat we elkaar een paar seconden lief aankijken met een kusje oid .
Als we op vakantie zijn samen, zijn we helemaal klef. Dan kunnen we niet ophouden met knuffelen en kusjes geven en als we dan op onze kamer zijn en helemaal alleen, is het helemaal leuk .
Hij zegt vaak irl, via telefoon of sms dat hij van me houdt of dat hij me mist en ik doe dat iets minder dan hem.
Het 'gekke' is, dat we, gedurende onze relatie, juist kleffer zijn geworden. Misschien omdat we nu meer durven en elkaar beter kennen?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 13:14
Volk
Volk is offline
@groovy; Nee, zo moet je het niet zien. Maar hij heeft er veel meer moeite mee dan ik om in het openbaar klef te doen. Hij weet dat ik daar een stuk minder moeite mee heb (niet te klef natuurlijk) En hij vindt het jammer dat hij mijn hand niet vast houdt als we over straat lopen omdat hij dan heel erg het gevoel heeft dat je je zo niet hoort te gedragen op straat. Maar als niemand kijkt dan doet hij het toch, want als er niemand kijkt is dat gevoel van hem minder. Een knuffel geven op straat vind hij dan wel weer prima.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 14:20
Luna
Luna is offline
Hij zegt nooit dat ie van me houdt en ik ook heel zelden. We zeggen wel eens: 'ik ben op jou.'
We laten het blijken als we samen zijn, niet zo in het openbaar. Toch zeggen vrienden dat de liefde tussen ons voelbaar is (niet altijd natuurlijk haha) dus het zit wel goed.
Oud 07-07-2009, 20:21
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Ik denk toch dat de situatie bij mij wat anders is, aangezien ik haar eigenlijk nog maar net ken (wtf, dikke twee weken bedenk ik me net) en nog iets kan tegenkomen waardoor de relatie strandt. Sta je daar met je honderden keren 'ik hou van je'.
Oud 08-07-2009, 15:36
blubvisje89
blubvisje89 is offline
Als ik alleen met hem ben ik klef. Het ligt eraan waar we zijn, maar we zeggen toch regelmatig (5 x per dag?) dat we van elkaar houden. Dat is vaak ja. In het openbaar zijn we een stuk minder klef. Ik weet namelijk zelf hoe irritant ik het vind als anderen elkaar aflebberen.. dus daarom doe ik het zelf ook niet. Af en toe een kus of knuffel kan, maar meer ook niet.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2009, 16:50
miekmuis
miekmuis is offline
In al mijn relaties tot nu toe zeiden we dat meerdere keren per dag tegen elkaar, maar in mijn huidige relatie heb ik dat in een jaar tijd nog niet gezegd. Hij uit dat soort dingen niet in woorden en dat weerhoudt mij er ook van om het uit te spreken.
Oud 08-07-2009, 18:11
Verwijderd
Als we met z'n tweeën zijn, zijn we best klef. Hij, met name. Dan slaat hij een arm om me heen, handjes vasthouden, zoenen, blabla. En als we samen ergens lopen (hier door dorp, door zijn stad, op het station) moeten we om de vijf minuten stoppen om 'even te knuffelen want nu kan het!', dus dan staan we midden op straat te knuffelen Als er anderen bij zijn, is het meestal alleen een handje en tussendoor af en toe kusje. Hij houdt er niet zo van om heel klef te zijn in t openbaar.

Oh, we zeggen niet zo heel vaak tegen elkaar dat we van de ander houden. Maar wel hebben we hele gesprekken over waarom de ander zo mooi en lief en leuk en waoh is en nog veel meer van die dingen die eigenlijk te klef zijn, maar wel heel erg laten blijken dat we van elkaar houden.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 07:28
I C U
I C U is offline
Samen zijn we best klef, maar wanneer er anderen bij zijn, eigenlijk niet. Mjah. En houden van, we zeggen dat meestal op de eh, mooie momenten, dat je elkaar ligt aan te kijken en bedenkt van damn, wat is hij leuk. Die momenten.
Oud 09-07-2009, 15:57
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
wij zeggen het tien keer op een dag,

ik zou er kriegel van worden (oh das vast geen goed nederlands ) ik zou er kriebelig op de verkeerde manier van worden, brrr.
Maar de een heeft meer behoefte aan die woordelijke bevestiging dan de ander.
Oud 12-07-2009, 10:43
blauw engeltje
Citaat:
ik zou er kriegel van worden (oh das vast geen goed nederlands ) ik zou er kriebelig op de verkeerde manier van worden, brrr.
Maar de een heeft meer behoefte aan die woordelijke bevestiging dan de ander.
heeft helemaal niks te maken met behoefte aan woordelijke bevestiging, we zéggen het gewoon graag

*echt boos nu*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2009, 11:06
Luna
Luna is offline
ja en waarom zeg je het graag, om de ander bevestiging te geven en om dat zelf terug te krijgen. waarom anders?
Oud 12-07-2009, 15:14
Verwijderd
Ik heb vaak dat ik in een opwelling opeens weer dat gevoel krijg van "O mijn god, wat ben ik toch gelukkig dat ik bij hem ben." en dan moet ik het gewoon even kwijt.

Niet voor bevestiging, want hij weet echt wel dat ik van 'em houd, en ik weet dat ook van hem.. Gewoon uiting geven aan het gevoel, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2009, 16:57
tuttebel
tuttebel is offline
beetje vreemd met mijn relatie, aangezien we elkaar niet zo vaak kunnen zien. en als we elkaar zien is het gelijk een volle week. we zeggen wel heel vaak dat we van elkaar houden en hoe lief we elkaar wel niet vinden, en als we bij elkaar zijn zijn we ook superklef. in het openbaar houden we handjes vast en knuffelen we soms. maar als er vrienden bij zijn, op een feestje of met uitgaan, probeer ik er altijd op te letten dat ik niet te klef ben. k heb er zelf altijd een hekel aan als koppels dan erg klef zijn.
Oud 12-07-2009, 19:20
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
heeft helemaal niks te maken met behoefte aan woordelijke bevestiging, we zéggen het gewoon graag

*echt boos nu*
nou sorry hoor, zo'n rare conclusie is dat toch niet?

maar prima hoor.
Oud 13-07-2009, 08:54
blauw engeltje
Citaat:
Ik heb vaak dat ik in een opwelling opeens weer dat gevoel krijg van "O mijn god, wat ben ik toch gelukkig dat ik bij hem ben." en dan moet ik het gewoon even kwijt.

Niet voor bevestiging, want hij weet echt wel dat ik van 'em houd, en ik weet dat ook van hem.. Gewoon uiting geven aan het gevoel, denk ik.
voilà

'behoefte aan bevestiging' impliceert onzekerheid, en dat is er bij ons niet het geval.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 09:15
Verwijderd
Waarom wordt je dan echt boos over zoiets triviaals op een internetforum? Klein beetje onzekerheid soms hmhm?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 09:29
Qimm
Qimm is offline
nou ja, ik ben dan vast een freak dat ik niet elke dag 10x die opwelling van liefde voel.
Misschien heeft dat ook met de duur van de relatie te maken ofzo?
Oud 13-07-2009, 09:57
blauw engeltje
Citaat:
Waarom wordt je dan echt boos over zoiets triviaals op een internetforum? Klein beetje onzekerheid soms hmhm?
neen, ik heb andere shit aan mijn hoofd waardoor ik snel kwaad word at the moment, maar daar heb je geen fuck mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 10:26
Verwijderd
Alsjeblieft niet nee. Success ermee
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 15:01
Verwijderd
Citaat:
nou ja, ik ben dan vast een freak dat ik niet elke dag 10x die opwelling van liefde voel.
Misschien heeft dat ook met de duur van de relatie te maken ofzo?
Nee natuurlijk niet, haha. Het is ook niet iedere dag; het verschilt. Soms is het wel tien keer op een dag, soms is het een hele dag niet. Het ligt er echt aan.

Maar zoals ik al zei: Het had niets met bevestiging te maken. Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, dus misschien dat het bij andere stelletjes wel iets daarmee te maken heeft?

@blauw engeltje: Aw, wat een vijandigheid.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 15:25
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Nee natuurlijk niet, haha. Het is ook niet iedere dag; het verschilt. Soms is het wel tien keer op een dag, soms is het een hele dag niet. Het ligt er echt aan.
nou ja dat had ik ook al eerder dit topic gezegd, hoewle 10x op een dag nog nooit is voorgekomen
Oud 13-07-2009, 16:36
Verwijderd
Citaat:
nou ja dat had ik ook al eerder dit topic gezegd, hoewle 10x op een dag nog nooit is voorgekomen
Well.. Misschien overdrijf ik een beetje?

Ik heb het overigens nog nooit bijgehouden, haha.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2009, 12:26
Wammus
Wammus is offline
Ik laat bijna elke dag wel even merken dat ik van haar hou. Bijvoorbeeld door het aan het eind van een smsje te zetten of door het te zeggen als ik bij haar ben. Samen klef zijn valt ook best mee. Als we met z'n 2en zijn wel iets meer dan als anderen erbij zijn.
Oud 15-07-2009, 20:06
Verwijderd
Wij zeggen het echt heel vaak, sowieso wel 1x per dag, maar meestal wel een paar keer. En dat is altijd gemeend en het is in betekenis ook niet minder geworden in de afgelopen 9 jaar dat we samen zijn. Daarnaast laten we het elkaar natuurlijk ook merken door niet-verbale dingen. Klef zijn we niet, maar dat waren we in het begin zeker wel. Dat hoort er een beetje bij, vind ik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten