Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
in de 3e en het begon pas sinds dit jaar. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Misschien is het goed om op een rustig moment, wanneer je ouders dus niet opgefokt zijn en rare onzin roepen als: dat je helemaal niks waard bent. Hen te vragen, en misschien is een op een beter misschien als ze samen zijn, waarom ze deze dingen zeggen? Wat ze nou werkelijk dwars zit? Wat ze van je verwachten? En wat voor vragen dan ook die jullie helpen te begrijpen wat nou de intenties van iedereen zijn. Ik hoop dat het goed komt. Groetjes, Nomens |
![]() |
|
Als je ouders inderdaad zijn zoals jij ze beschrijft en zo'n lading negativiteit over je uitstorten, dan hebben ze zelf een ernstig gedragsprobleem.
Ik zou je wel aanraden hoe dan ook fatsoenlijk te eten, want te weinig eten leidt tot een enorme rij aan problemen. Je kunt je niet concentreren, en dus kun je dan nooit je best doen op school. Je kunt er onvruchtbaar door worden. Extreem magere mensen worden door iedereen lelijk gevonden, terwijl mensen die aan zichzelf werken en voor zichzelf zorgen sowieso als mooier worden gezien dan anderen. Ook zou je zelfs als je er geen zin in hebt, op de vertrouwenspersoon van school af moeten stappen. Ze kunnen je helpen, al is het maar met een luisterend oor, en weten vaak de weg naar mensen die je beter kunnen helpen.
|
![]() |
Aww..
![]() ![]() Wat school betreft: niet opgeven! Ik ben van de tweede tot nu altijd overgegaan met 5,5en, je moet gewoon op het laatste moment ervoor gaan want het is echt nog wel haalbaar. Gewoon je best doen en als het niet lukt, dan niet. maakt niet uit, maar de druk van je ouders lijkt me wel heel erg vervelend. En ik heb een keer meegemaakt met ene meisje in mijn klas die het al had opgegeven en later bleek dat ze voor een toets een hoog genoeg cijfer om over te gaan als ze voor die andere ook gewoon geleerd had. Dus alles kan nog veranderen. Gewoon proberen! Je mocht niet gaan eten? wat is dat voor bullshit. Klinkt ook bekend voor mij voor iemand die ik ken, kreeg ook nauwelijks eten van zn moeder. Kan je zelf misschien eten kopen? Of via de dokter hulp zoeken want dit kan niet zomaar. Hoe lang ben je en hoe lang heb je al ondergewicht? En niemand vindt je een zeikwijf. maar je zal inderdaad, hoe vervelend ook (ik wilde dat ook nooit zoeken) een vertrouwenspersoon vinden of via de dokter zorgen dat je ergens erover kan praten want je ouders mogen dit niet zomaar. Je moet gewoon goed eten en zeker als je 36 kilo weegt. Ik kan me voorstellen dat je niet echt zin zou hebben om hiernaar te gaan zoeken, maar het is belangrijk om het wel te doen, want er moet gepraat worden met je ouders. Hoe is de band met je zus? Kan zij niet praten met je ouders? Hoeveel ouder is ze? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik kan wel zelf eten gaan kopen maar ik mag vaak niet naar buiten omdat ik dan mijn huiswerk moet gaan doen terwijl hun heel vrolijk domme dingen staan te schreeuwen. ik heb geen idee hoelang dit al gaande is maar in ieder geval heel lang. me zus is 3 jaar ouder en heel vreselijk dus ik kan niet goed met haar opschieten. |
![]() |
|
![]() |
Als je echt niet mag eten van je ouders, kan je niet na school even een voorraad kopen
![]() Heel veel sterkte ermee. Ken je niet iemand die wel goed overweg gaat met je ouders? Misschien kan je het aan diegene uitleggen? Heb je eigenlijk al geprobeerd om er serieus met je ouders over te praten? Zij zullen toch ook wel merken dat je er niet zo gezond aan toe bent? Of houden ze het eten in op voorwaarde dat je je huiswerk goed doet ofzo? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik heb geen idee of ze het wel gemerkt hebben volgens mij denk ik niet dat ze het vanwege huiswerk doen enz |
![]() |
|
![]() |
Dat van je gewicht vind ik echt heel erg. Zoals T_ID al zei, het is slecht voor je gezondheid. Eigenlijk is het gewoon verwaarlozing en zijn je ouders dus strafbaar. Ook al wil je niet naar die vertrouwenspersoon, ik zou toch zeker wel gaan. Je beslist zelf wat je vertelt, dus je hoeft heus niet alles wat je voelt te zeggen. Ik vind in ieder geval dat het zo langer niet kan.
|
![]() |
||
Citaat:
Er kleven een hoop haken en ogen aan die organisatie, en hun incompetentie is legendarisch, maar als de TS weet wat ze er uit wil halen, en de zaakmedewerker in die richting stuurt, dan kan die fungeren als een breekijzer tegenover die onzinnige regels van niet mogen eten. En als de TS zegt dat ze ernstig ondervoed is, wat zo is, dan zal er direct ingegrepen worden. Daarover trouwens, da's vrij ernstig X-Nameless. Ik kon op de BMI meter van een site het gewicht niet eens ver genoeg terugdraaien. Als ik het handmatig bereken, dan heb je een BMI van 14. Het minimale gezonde is 17 is, wat betekend dat je dus minimaal 42 kilo hoort te wegen. Ter vergelijking: voordat je te zwaar zou zijn, mag je 62 kilo wegen, bijna het dubbele van je huidige gewicht. Ook daarin kan een vertrouwenspersoon van school iets betekenen. Als die dit hoort, zal diegene zich realiseren dat er een probleem is. Ouders met een gedragsstoornis gaan een stuk makkelijker aan de kant voor een volwassen deskundige, dan voor hun eigen kind.
|
Het eerste idee dat ik me opkomt: bel de kindertelefoon eens (0800 0432). Je kunt ook met ze chatten. Dat is onderdeel van bureau jeugdzorg, en als ik me niet vergis kun je meteen doorverbonden worden met iemand van de jeugdzorg die stappen kan ondernemen. Onthoud het volgende: niet mogen eten terwijl je al te licht bent is een serieus probleem en serieus genoeg voor hen. Was dit eenmalig? Zo niet, dat is dat al reden genoeg voor hulpverlening.
|
Ik zou zeggen: begin met de Kindertelefoon bellen (0800 0432) en vertel ze alles. Zij kunnen jou en je ouders helpen.
Probeer met je zus te praten, dat zou ook een stuk kunnen helpen.
|
Sowieso valt 5 onvoldoendes wel weg te werken als je maar echt wil. Toen ik in 3 vwo zat ging ik in de laatste toetsweek van 5 tekorten naar 1. In 5 vwo in de laatste toetsweek van 5 naar 3. En in 6 vwo bij de laatste herkansingen van de laatste schoolexamenweek van 4 naar 0.
@T_ID; volgens mij is het minimale gezonde BMI maar liefst 20. 17 valt eerder onder de noemer erg licht.
||
Citaat:
Beetje kort door de bocht, vind je niet?
||
Citaat:
Tenminste, ik reken je kind eten ontzeggen terwijl het al uitgehongerd is niet onder normaal gedrag.
||
Verwijderd
|
Citaat:
TS hoe gaat het nu met je? Heeft het praten met je ouders écht geholpen? Overgigens, het kan nog steeds fijn en goed zijn om hier met een derde (vertrouwenspersoon, mentor, kindertelefoon, tante. vriendin, huisarts) over te praten, je hoeft niet alles op eigen houtje te doen. ![]() Laatst gewijzigd op 23-07-2009 om 13:12. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
slechte relatie tussen ouders en schoonouders Balpen | 33 | 15-01-2012 10:36 | |
Psychologie |
jongeren (15 t/m 17) en (Gedwongen) hulpverlening. Welke mate ouders betrekken? Fantôme | 34 | 13-05-2007 20:43 | |
Psychologie |
mijn ouders maken me gek... evanescence | 4 | 21-10-2004 09:49 | |
Psychologie |
Ouders en hulpverlening ~~dolce~~ | 11 | 03-03-2004 13:42 | |
Liefde & Relatie |
ruzie met vriend vanwege zijn ouders?! groovy | 14 | 29-09-2003 18:06 | |
Lichaam & Gezondheid |
rokende ouders -> rokende kinderen? Verwijderd | 50 | 19-07-2003 20:56 |