Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik wil een enkel houten kist, zonder binnenbekleding. In een lichte kleur hout. En mijn vrienden en ouders en vriendje mogen er met benzinestiften hun laatste wens opschrijven. En Broken van Lifehouse moet afgespeeld worden. Het moet geen feestje worden, want dat vind ik stom. Alsof je blij bent dat er iemand dood is?!
![]()
|
ik zou graag dat voor of na de ceremonie mijn lievelingsfilm word gedraaid en dan ook mijn favoriete muziek tijdens de ceremonie en gewoon vrienden/familie die goede dingen van vroeger ophalen maar niet te uitgebreid naja hopen dat het nog lang duurt(maarja ik was vandaag ook bijna geschept door een maniac dus het kan altijd gebeuren)
|
Ik ben altijd een beetje bijgelovig met dit soort dingen. Wil er liever helemaal niet aan denken. Maar zag laatst wel zo'n reclame voor uitvaartzorg, en vroeg me toen af hoe mijn ouders mijn begrafenis/crematie zouden regelen als ik nu zou overlijden. Vond het maar een eng en raar idee.
|
Ik heb eigenlijk maar twee wensen. Sowieso moet Het Dorp van Sonneveld gedraaid worden en ik wil graag gecremeerd en uitgestrooid worden.
Maar ik heb nog niet echt zin in doodgaan dus dat doen we een andere keer.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik wil inderdaad ook gecremeerd worden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Pf m'n nabestaanden kennen me goed genoeg om er iets van te maken, denk ik zo. Ik vind dat mensen moeten huilen, want ik wil gemist worden. Een paar gemeende dramatische verhalen over hoe leuk en typisch mij ik was, enzo. En goeie muziek. Wat nogal een probleem wordt want begrafenismuziek is over het algemeen echt gruwelijk (Chasing Cars
![]() Donker hout voor de kist, als ik er toch zo over nadenk. En ik wilde altijd begraven worden, vind het een mooi idee, maar dat gezeik met graven kopen of huren enzo, brr. Misschien toch maar cremeren dan. As ergens op een van mijn fijne plekken dumpen. Of ze nog wat willen eten naderhand, zoeken ze zelf maar uit. Kan me niet voorstellen dat er uberhaupt pottenkijkers zouden komen naar begrafenissen van ons oninteressante onbekende forumers, dus waarom mensen dát uberhaupt noemen... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Begraven of gecremeerd worden moeten mijn ouders maar beslissen, maar het liefst zou ik in stukjes willen worden gesneden voor de wetenschap.
Muziek die gedraaid moet worden is the Gathering - travel en iets van Ulver ik geloof dat 3 liedjes standaard is dus mijn laatste lied moet worden Coil - The Last Amethyst Deceiver omdat dat lied prachtig is en het me aan de dood doet denken. Verder moet mijn familie maar bepalen wat ze doen verder. Wat absoluut mee de kist in moet is mijn Hummie kussen. edit : IK WIL PERSEE EEN OPEN KIST. Laatst gewijzigd op 18-07-2009 om 23:57. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou echt niet weten welke muziek ik op mn begrafenis zou willen... Al scoort Parabola van Tool wel hoog. Verder heb ik niet zoveel eisen eigenlijk, ik ben er dan toch niet meer. Mijn organen mogen ze hebben, en als de wetenschap mn lichaam niet hoeft dan wil ik gecremeerd worden - in ieder geval niet begraven.
|
![]() |
|
Ik wil begraven worden want ik heb een hekel aan vuur, ook al ben ik dan dood, wil ik nog het vuur niet in. Ik wil dan ook gewoon iets aan wat ik ook daadwerkelijk aan had en leuk vond en niet één of ander raar jurkje wat ik zelf ook niet zo super vond. Verder wil ik graag een diavoorstelling van foto´s van door de jaren heen en daaronder muziek die ik mooi vind en vaak luister. Iig Eva Cassidy - Fields of Gold en Jelka van Houten en Anthonie Kamerling - Heelal van Jouw Hart. Verder ben ik er nog niet over uit.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
eerst mogen de mensen van de organenverzamelclub me leegtrekken. het restantje mag dan in een goedkope kist en daarna lekker de fik erin. mijn familie mag de rest bepalen. hell, als ze besluiten me in een kist van 20.000 euro te proppen en te begraven dan doe ik er weinig aan he
kansas - dust in the wind als ik gecremeerd word jamiroquai - deeper underground als ik begraven word ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik wil tot as worden gemaakt, absoluut niet in een kerk. Sowieso kwa liedjes:
Spinvis - Dagen van Gras, Dagen van Stro verder geen idee nog, maar niemand anders gaat wat voor mij kiezen. Niemand mag ik pak komen, ik wil om eigen reden dat iedereen in hun luie zondagskleding komt. Ik wil een muts op in de kist, en gewoon kleding uit mijn kast. De kist is eigenlijk alleen voor de mensen die nog een laatste blik willen werpen... Geen idee of het kan maar ik wil zonder kist, alleen met kleren aan gecremeerd worden. tot nu toe zo |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ohja en over die hype van dat het een feest moet komen, daar wil ik wel graag in mee gaan. Ligt natuurlijk wel aan de wijze waarop ik zou sterven. Als ik kanker zou hebben gehad en veel pijn zou hebben geleden dan mag je best blij zijn dat ik eindelijk dood ben. Het is echter een ander verhaal als ik op brute wijze zou worden vermoord door één of andere psychokiller. Dan lijkt mij een serieuze cermonie gepast.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ja nee, bijgelovig is niet het goede woord. Maar ik wil liever niet over dat soort dingen praten, omdat het dan reëel lijkt. Het slaat nergens op, ik weet het
![]()
|
Verwijderd
|
Ik wil begraven worden, dat weet ik wel. Ik vind het een mooi idee dat beestjes mij opeten en ik dan zo verder leef in de natuur (misschien een beetje raar, maar zo voel ik dat). Verder heb ik er niet zo'n idee van. Veel muziek wil ik, van klassiek tot pop en rock tot zigeunermuziek. Oh en ik zou het mooi vinden als mijn oom zou willen optreden. Hij heeft een CD gemaakt over de dood.
|
![]() |
|
Ik weet niet of ik begraven of gecremeerd wil worden, dat laat ik aan de wensen van mijn nabestaanden over.
Het liefst heb ik een klassieke dienst. Dus geen feestje ofzo, ik snap mensen die dat roepen nooit zo. Hoe kun je nou feesten als je veel verdriet hebt omdat je dierbare overleden is. Nee, van mij mogen ze huilen, dat betekent dat ze me missen. Een beetje lachen om mooie herinneringen die worden opgehaald is natuurlijk ook goed. De dienst mag voor iedereen toegankelijk zijn. Ik hoop dat er veel mensen komen, waaruit blijkt dat ik geliefd was ![]() Ik wil veel rouwadvertenties. Ik vind het altijd bijzonder als je een halve pagina vol ziet over één persoon. Muziek gewoon wat ik op dat moment mooi vond en waarbij mensen aan mij willen denken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
en ik heb ook hele grauwe, grijze en kille crematies/begravenissen meegemaakt, maar geef mij dan maar gewoon de eerste, precies zoals hij had, dan houden het nog lekker luchtig met hier en daar wat tranen, maar dan zit je niet de hele dag met een kutgevoel. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb het ook een keer meegemaakt hoor, 'zo'n feestje'. Nou, de kindjes snapten er niks van dat er gefeest werd omdat hun papa heen was gegaan en ik vond het zelf ook allemaal maar fake. Voor mijn gevoel werd dat 'feesten' meer een verplichting omdat de overledene het zo wilde. Zit je je tranen in te houden, omdat het niet mag op de begrafenis. Dat klopt gewoon niet.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Gevolgen van zelfmoord Evito | 95 | 15-11-2017 10:43 | |
Muziek |
Grafmuziek Verwijderd | 33 | 16-05-2009 10:31 | |
Verhalen & Gedichten |
[Stukje] Begrafenis in zonneschijn. Orpheus | 13 | 28-07-2006 19:54 | |
Muziek |
gitaren mudvayne-roelt | 41 | 10-06-2003 19:34 | |
Muziek |
Welke lied wil je op je begrafenis? garland | 48 | 14-11-2002 11:57 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 |