Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2009, 16:02
Missy
Missy is offline
Hoe zou je het liefst begraven worden? Welke muziek? Waar? Gecremeerd of begraven? Welke mensen moeten er aanwezig zijn? Moet het een sobere begravefenis zijn of juist niet? Vertel.
Oud 09-07-2009, 16:22
Severus
Severus is offline
Vroeger wilde ik altijd graag begraven worden, maar nu lijkt het me beter om gecremeerd te worden. Niet alleen is dat goedkoper (je zit niet jaren lang vast aan het betalen en verzorgen van een graf op het kerkhof), het schijnt ook nog milieuvriendelijker te zijn. Ik wil dan uitgestrooid worden op een mooi plekje op ons landgoed (we hebben een boerderij, dus redelijk veel eigen landbouwgrond).

Een besloten dienst voor alléén naaste familie lijkt mij het fijnste, omdat ik niet van die neppe pottenkijkers op mijn rouwplechtigheid wil (i.e. van die mensen die gedurende mijn leven nooit naar me omkeken, maar opeens wel op een ramptoeristachtige manier "belangstelling" hebben na mijn dood). Er zal wat mooie muziek gespeeld worden ("Chasing Cars" van Snow Patrol lijkt me wel wat) en daarna ga ik de oven in. En geen koffietafel, dat vind ik ook maar een hypocriete en prijzige bezigheid.

Lekker no-nonsense allemaal dus.
Oud 09-07-2009, 16:25
Verwijderd
Ik ben er niet bij, dus het kan me uiteraard niets schelen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Ik ben er niet bij, dus het kan me niets schelen.
Zolang er maar geen kerk aan te pas komt.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 16:41
Verwijderd
Het kan mij ook vrij weinig schelen eigenlijk. Ik wil denk ik wel liever gecremeerd worden dan begraven. Het idee van langzaam wegrotten onder grond staat me allerminst aan.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 16:43
Verwijderd
Citaat:
+
Citaat:
Zolang er maar geen kerk aan te pas komt.
+ ik wil gecremeerd worden.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 16:46
Verwijderd
Mmm, ik kan wel zeggen dat het een feestje moet worden maar hoi, het is helemaal geen feestje, het is als ik jong dood ga waarschijnlijk gewoon heel erg klote. Dus al die nieuwe mythes van 'er moet gezopen en gedanst worden;D:;', nou. Kan me geen balletjes schelen. Wat mijn ouders willen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 16:57
Alyssia
Alyssia is offline
Ik wil naast mijn opa liggen (en tegen die tijd ligt m'n oma er inmiddels ook) en verder maakt het me niet zo veel uit. Ik heb er nog niet echt over nagedacht ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 17:01
Verwijderd
ik heb natuurlijk wel graag een beetje tom waits dan
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Mmm, ik kan wel zeggen dat het een feestje moet worden maar hoi, het is helemaal geen feestje, het is als ik jong dood ga waarschijnlijk gewoon heel erg klote. Dus al die nieuwe mythes van 'er moet gezopen en gedanst worden;D:;', nou. Kan me geen balletjes schelen. Wat mijn ouders willen.
Inderdaad zeg, wat is die hype tegenwoordig met 'iedereen blij en vrolijk'. Alsof je moet vieren dat iemand dood is.

Maar ik wil op zich best een themabegrafenis, met een lekker absurd decor, een dresscode a la Alice in Wonderland en wat Einstürzende Neubauten. En dan the blue screen of death op m'n grafsteen
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 17:09
Verwijderd
Goedkope kist, geen ceremonie en cremeren. Daarna een groot feest met veel drank en weelde en verder voor iedereen een taxi zodat niemand de bob hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 21:09
Miekje*
Miekje* is offline
Ik wil een enkel houten kist, zonder binnenbekleding. In een lichte kleur hout. En mijn vrienden en ouders en vriendje mogen er met benzinestiften hun laatste wens opschrijven. En Broken van Lifehouse moet afgespeeld worden. Het moet geen feestje worden, want dat vind ik stom. Alsof je blij bent dat er iemand dood is?! En mijn familie mag niet komen, die is kut. Alleen mijn vrienden en vriendje en ouders en goede vrienden van mijn ouders waar ik het ook mee eens was dat ze komen. De dominee mag er al helemaal niet bij zijn, want ik haat mijn kerk. Vrienden moeten toespraakjes houden tegen en over mij, alsof ik er gewoon nog ben. Ik wil een zwarte roos op mijn kist als het deksel dicht is. Mijn steen moet simpel zijn, met een door mij gekozen tekst erop en niet het standaard; ter nagedachtenis aan ons lieve zusje, onze lieve vriendin, etc. bladiebla. En er moet mijn naam in het klein opstaan en Miekje in het groot. Een een afbeelding van een kattenhoofdje.
Oud 09-07-2009, 21:26
Sherlock
Sherlock is offline
ik zou graag dat voor of na de ceremonie mijn lievelingsfilm word gedraaid en dan ook mijn favoriete muziek tijdens de ceremonie en gewoon vrienden/familie die goede dingen van vroeger ophalen maar niet te uitgebreid naja hopen dat het nog lang duurt(maarja ik was vandaag ook bijna geschept door een maniac dus het kan altijd gebeuren)
Oud 09-07-2009, 22:18
Allure
Allure is offline
Het maakt me helemaal niets uit. Mijn nabestaanden mogen dat bepalen. Als ze het heel klein willen houden, prima. Het hoeft in ieder geval niet duur te zijn. Ik heb liever dat ze hun geld/geld dat ik evt. nalaat aan iets nuttigers besteden.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 22:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ben altijd een beetje bijgelovig met dit soort dingen. Wil er liever helemaal niet aan denken. Maar zag laatst wel zo'n reclame voor uitvaartzorg, en vroeg me toen af hoe mijn ouders mijn begrafenis/crematie zouden regelen als ik nu zou overlijden. Vond het maar een eng en raar idee.
Oud 09-07-2009, 22:34
Verwijderd
Ik denk dat verschillende stukjes uit mijn leven een beetje verenigd moeten worden ofzo, er zijn weinig mensen die me echt kennen in totaal dan enzo. En voor de rest naja muziek. Doe maar wat.

En nou moet ik weer heel erg aan sperzieboon denken.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 23:00
Laisve
Laisve is offline
Ik heb eigenlijk maar twee wensen. Sowieso moet Het Dorp van Sonneveld gedraaid worden en ik wil graag gecremeerd en uitgestrooid worden.

Maar ik heb nog niet echt zin in doodgaan dus dat doen we een andere keer.
Oud 09-07-2009, 23:10
Verwijderd
edit: dit was niet het wat saai zeg topic
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Ik heb eigenlijk maar twee wensen. Sowieso moet Het Dorp van Sonneveld gedraaid worden en ik wil graag gecremeerd en uitgestrooid worden.

Maar ik heb nog niet echt zin in doodgaan dus dat doen we een andere keer.
Ik ben nog niet aan doodgaan toe, da's wel het laatste wat ik doe (c) jekkers

Maar ik wil inderdaad ook gecremeerd worden.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 23:42
Verwijderd
Citaat:
En nou moet ik weer heel erg aan sperzieboon denken.
Ja triest, waaraan was hij (onzinner toch) ook alweer gestorven?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Ja triest, waaraan was hij (onzinner toch) ook alweer gestorven?
Longembolie.

edit; oh er stond al een link.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 00:03
Verwijderd
Buh, ik lees dat topic door nu.

Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 00:13
Verwijderd
Pf m'n nabestaanden kennen me goed genoeg om er iets van te maken, denk ik zo. Ik vind dat mensen moeten huilen, want ik wil gemist worden. Een paar gemeende dramatische verhalen over hoe leuk en typisch mij ik was, enzo. En goeie muziek. Wat nogal een probleem wordt want begrafenismuziek is over het algemeen echt gruwelijk (Chasing Cars ) en mijn muzieksmaak is over het algemeen ook al niet je van het, dus tja.

Donker hout voor de kist, als ik er toch zo over nadenk. En ik wilde altijd begraven worden, vind het een mooi idee, maar dat gezeik met graven kopen of huren enzo, brr. Misschien toch maar cremeren dan. As ergens op een van mijn fijne plekken dumpen. Of ze nog wat willen eten naderhand, zoeken ze zelf maar uit.

Kan me niet voorstellen dat er uberhaupt pottenkijkers zouden komen naar begrafenissen van ons oninteressante onbekende forumers, dus waarom mensen dát uberhaupt noemen...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 00:37
Vice
Vice is offline
Citaat:
Oud 10-07-2009, 01:38
Severus
Severus is offline
Citaat:
Wat nogal een probleem wordt want begrafenismuziek is over het algemeen echt gruwelijk (Chasing Cars )
Hmm, waarom vind je dat lied gruwelijk? Just curious.
Oud 10-07-2009, 07:27
Verwijderd
Begraven of gecremeerd worden moeten mijn ouders maar beslissen, maar het liefst zou ik in stukjes willen worden gesneden voor de wetenschap.

Muziek die gedraaid moet worden is the Gathering - travel en iets van Ulver ik geloof dat 3 liedjes standaard is dus mijn laatste lied moet worden Coil - The Last Amethyst Deceiver omdat dat lied prachtig is en het me aan de dood doet denken. Verder moet mijn familie maar bepalen wat ze doen verder.
Wat absoluut mee de kist in moet is mijn Hummie kussen.

edit : IK WIL PERSEE EEN OPEN KIST.

Laatst gewijzigd op 18-07-2009 om 23:57.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 08:23
Verwijderd
Ik zou echt niet weten welke muziek ik op mn begrafenis zou willen... Al scoort Parabola van Tool wel hoog. Verder heb ik niet zoveel eisen eigenlijk, ik ben er dan toch niet meer. Mijn organen mogen ze hebben, en als de wetenschap mn lichaam niet hoeft dan wil ik gecremeerd worden - in ieder geval niet begraven.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 09:06
Tink*
Tink* is offline
Ik wil begraven worden want ik heb een hekel aan vuur, ook al ben ik dan dood, wil ik nog het vuur niet in. Ik wil dan ook gewoon iets aan wat ik ook daadwerkelijk aan had en leuk vond en niet één of ander raar jurkje wat ik zelf ook niet zo super vond. Verder wil ik graag een diavoorstelling van foto´s van door de jaren heen en daaronder muziek die ik mooi vind en vaak luister. Iig Eva Cassidy - Fields of Gold en Jelka van Houten en Anthonie Kamerling - Heelal van Jouw Hart. Verder ben ik er nog niet over uit.
Oud 10-07-2009, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Hmm, waarom vind je dat lied gruwelijk? Just curious.
Hmm meer geloof ik dat ik vrijwel alles wat op de radio komt cliché-dramatisch vind en dus heel nep vind overkomen op een begrafenis... en dus inclusief de muziek die ik zelf mooi vind hè Ik kan gewoon nauwelijks muziek bedenken waarvan ik niet zou facepalmen. Bij de begrafenis van de opa van een ex speelde een van zijn kleinkinderen een klassiek stuk op de trompet (wat ze dus wel echt goed kon, anders is het vooral heel pijnlijk ), dat was wel heel mooi en toepasselijk...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 09:22
Rationeel
Rationeel is offline
eerst mogen de mensen van de organenverzamelclub me leegtrekken. het restantje mag dan in een goedkope kist en daarna lekker de fik erin. mijn familie mag de rest bepalen. hell, als ze besluiten me in een kist van 20.000 euro te proppen en te begraven dan doe ik er weinig aan he

kansas - dust in the wind als ik gecremeerd word
jamiroquai - deeper underground als ik begraven word
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 09:51
arPos
arPos is offline
Ik dacht aan de plaatselijke vuilverbranding, cremeren dus.
Oud 10-07-2009, 10:03
Verwijderd
ik wil tot as worden gemaakt, absoluut niet in een kerk. Sowieso kwa liedjes:
Spinvis - Dagen van Gras, Dagen van Stro
verder geen idee nog, maar niemand anders gaat wat voor mij kiezen.

Niemand mag ik pak komen, ik wil om eigen reden dat iedereen in hun luie zondagskleding komt.
Ik wil een muts op in de kist, en gewoon kleding uit mijn kast. De kist is eigenlijk alleen voor de
mensen die nog een laatste blik willen werpen... Geen idee of het kan maar ik wil zonder kist, alleen
met kleren aan gecremeerd worden.

tot nu toe zo
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 10:07
arPos
arPos is offline
Citaat:
Geen idee of het kan maar ik wil zonder kist, alleen
met kleren aan gecremeerd worden.
Of je neemt een papieren kist
Oud 10-07-2009, 10:23
Verwijderd
Ik wil wel Ulver horen, en Bob Dylan.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 10:39
Miekje*
Miekje* is offline
Oh, en ik wil niet de standaard handen-gevouwen-ligging hebben, mijn handen moeten over elkaar heen op mijn borst liggen. En ik wil mijn lievelingsjurkje aan, en mijn haar los om mijn hoofd gedrapeerd.
Oud 10-07-2009, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Of je neemt een papieren kist
Nee, ik wil nergens in zitten.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 11:58
Verwijderd
Ohja en over die hype van dat het een feest moet komen, daar wil ik wel graag in mee gaan. Ligt natuurlijk wel aan de wijze waarop ik zou sterven. Als ik kanker zou hebben gehad en veel pijn zou hebben geleden dan mag je best blij zijn dat ik eindelijk dood ben. Het is echter een ander verhaal als ik op brute wijze zou worden vermoord door één of andere psychokiller. Dan lijkt mij een serieuze cermonie gepast.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Ik ben altijd een beetje bijgelovig met dit soort dingen. Wil er liever helemaal niet aan denken. Maar zag laatst wel zo'n reclame voor uitvaartzorg, en vroeg me toen af hoe mijn ouders mijn begrafenis/crematie zouden regelen als ik nu zou overlijden. Vond het maar een eng en raar idee.
Hoezo, bijgelovig?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 15:33
Verwijderd
Citaat:
*knip*
Spinvis mag van mij ook wel.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 15:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja nee, bijgelovig is niet het goede woord. Maar ik wil liever niet over dat soort dingen praten, omdat het dan reëel lijkt. Het slaat nergens op, ik weet het .
Oud 11-07-2009, 22:17
Verwijderd
Ik wil begraven worden, dat weet ik wel. Ik vind het een mooi idee dat beestjes mij opeten en ik dan zo verder leef in de natuur (misschien een beetje raar, maar zo voel ik dat). Verder heb ik er niet zo'n idee van. Veel muziek wil ik, van klassiek tot pop en rock tot zigeunermuziek. Oh en ik zou het mooi vinden als mijn oom zou willen optreden. Hij heeft een CD gemaakt over de dood.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 22:28
Tink*
Tink* is offline
Spinvis moet sowieso bij mij.
Oud 11-07-2009, 22:32
Verwijderd
Ulver – Hallways of Always en Bob Dylan and The Band – Yazoo Street Scandal
Voor de rest mogen ze zelf weten wat ze met me doen. ;x
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 23:29
Balance
Balance is offline
Ik weet niet of ik begraven of gecremeerd wil worden, dat laat ik aan de wensen van mijn nabestaanden over.
Het liefst heb ik een klassieke dienst. Dus geen feestje ofzo, ik snap mensen die dat roepen nooit zo. Hoe kun je nou feesten als je veel verdriet hebt omdat je dierbare overleden is. Nee, van mij mogen ze huilen, dat betekent dat ze me missen. Een beetje lachen om mooie herinneringen die worden opgehaald is natuurlijk ook goed.

De dienst mag voor iedereen toegankelijk zijn. Ik hoop dat er veel mensen komen, waaruit blijkt dat ik geliefd was Ook de mensen die nooit naar me omkeken mogen komen als ze daar behoefte aan hadden. Ik heb ook wel eens gehad dat het overlijden van iemand me enorm veel deed, terwijl ik die persoon alleen van gezicht kende. Die personen hebben ook recht om te rouwen.
Ik wil veel rouwadvertenties. Ik vind het altijd bijzonder als je een halve pagina vol ziet over één persoon.

Muziek gewoon wat ik op dat moment mooi vond en waarbij mensen aan mij willen denken.
Oud 11-07-2009, 23:32
Laisve
Laisve is offline
Weetje wat voor een godsvermogen die rouwadvertenties kosten ?
Oud 11-07-2009, 23:33
PV
PV is offline
ik denk daar niet echt over na. maar een enkeltje richting orgaandonatie/medische wetenschap oid spreekt me wel aan. ben je na je dood nog nuttig maargoed ik heb vooralsnog geen behoefte om dat verder uit te zoeken/daar verder over na te denken.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 23:34
Verwijderd
Ja orgaandonor ben ik vanzelfsprekend ook.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2009, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Dus geen feestje ofzo, ik snap mensen die dat roepen nooit zo. Hoe kun je nou feesten als je veel verdriet hebt omdat je dierbare overleden is.
jaren geleden is een vriend van me overleden, hij wilde er écht een feest van maken en al zijn vrienden en familie respecteerden dat en we hebben op de gang herinneringen opgehaald, keihard rockmuziek tijdens de miswhatever gedraaid en ik heb zelfs de slappe lach gehad samen met mijn toen beste vriendin. we hebben met vrolijke stiften op de kist lieve teksten geschreven en het was een hele bevrijdende crematie.

en ik heb ook hele grauwe, grijze en kille crematies/begravenissen meegemaakt, maar geef mij dan maar gewoon de eerste, precies zoals hij had, dan houden het nog lekker luchtig met hier en daar wat tranen, maar dan zit je niet de hele dag met een kutgevoel.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2009, 10:16
Balance
Balance is offline
Citaat:
jaren geleden is een vriend van me overleden, hij wilde er écht een feest van maken en al zijn vrienden en familie respecteerden dat en we hebben op de gang herinneringen opgehaald, keihard rockmuziek tijdens de miswhatever gedraaid en ik heb zelfs de slappe lach gehad samen met mijn toen beste vriendin. we hebben met vrolijke stiften op de kist lieve teksten geschreven en het was een hele bevrijdende crematie.

en ik heb ook hele grauwe, grijze en kille crematies/begravenissen meegemaakt, maar geef mij dan maar gewoon de eerste, precies zoals hij had, dan houden het nog lekker luchtig met hier en daar wat tranen, maar dan zit je niet de hele dag met een kutgevoel.
Ja maar zo'n kutgevoel mág toch ook? Het is die ene dag waarop je iemand vaarwel zegt waar je waanzinnig om gaf. Terecht dat dat een kutgevoel geeft.

Ik heb het ook een keer meegemaakt hoor, 'zo'n feestje'.
Nou, de kindjes snapten er niks van dat er gefeest werd omdat hun papa heen was gegaan en ik vond het zelf ook allemaal maar fake. Voor mijn gevoel werd dat 'feesten' meer een verplichting omdat de overledene het zo wilde. Zit je je tranen in te houden, omdat het niet mag op de begrafenis. Dat klopt gewoon niet.
Reageren

Regels voor berichten