Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2009, 20:48
Missy
Missy is offline
Geen simpel associatietopic, maar met een wat breder vlak. Iemand noemt een woord en jij schrijft op wat er in je opkomt, een herinnering/gedachte/gebeurtenis etc.

Een voorbeeldje.
Om het simpel te houden: sok.

Ik draag meestal zwart of witte halve sokjes, ook in de winter. In de winter wil ik nog wel eens overgaan op dikke sokken voor in mijn laarzen. Laatst vond ik ook nog van die gekleurde sokken.

Zoiets.
Nieuw woord: chips.
Oud 18-07-2009, 21:49
Fantôme
Fantôme is offline
haha, ben je weer bezig missy

Van chips eet ik nooit weinig. het beste kan ik een beetje in een bakje doen en de rest opbergen. en dan vergeten waar het staat. Meestal eet ik ook vooral door uit verveling en als ik er over na denk vind ik het niet eens zo heel lekker.

Bos
Oud 18-07-2009, 21:51
Geel
Geel is offline
Bij bos denk ik aan boeken en films waar bossen in voor komen, meestal donkere bossen maar soms ook bossen die wat zonlicht door laten. Maar het zijn altijd gezellige bossen, enge bossen zijn eng.

Accu
Oud 18-07-2009, 23:12
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Bij accu denk ik meteen aan de accu van een auto, terwijl ik niks met auto's heb en geen auto kan rijden en zeker geen accu kan opladen. Ik kan een autoaccu trouwens wel leegmaken! (lichten aanzetten enzo). Maar waar het me ook aan doet denken, is dat mijn mobiel leeg is en ik mijn oplader niet kon vinden dus die ligt nog ergens in Nederland.

Elixer
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 23:16
Verwijderd
Dat zegt elmer als hij koffie drinkt, zijn levenselixer noemt ie dat.

poep
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 23:20
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ooh het is zo prettig dat er in Engeland een boete staat op het nietopruimen van de stront van je hond! In nederland rol je door de poep in elk park, hier kun je lekker overal picknicken. Prima!

Sleutel
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 23:35
Juliette. $:
Juliette. $: is offline
Bij sleutel denk ik aan die keer dat ik op school 3 keer in 1 week m'n sleutelbos kwijt was.
Gelukkig heb ik hem elke keer weer terug gevonden. (:

' Supermarkt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 23:48
arPos
arPos is offline
Citaat:
Bij sleutel denk ik aan die keer dat ik op school 3 keer in 1 week m'n sleutelbos kwijt was.
Gelukkig heb ik hem elke keer weer terug gevonden. (:

' Supermarkt.
De enige associatie die ik met supermarkt heb is dat er pas nog 1 vlakbij me geopend is ondanks dat er al 5 op loopafstand zaten.

"hek"
Oud 19-07-2009, 09:54
Missy
Missy is offline
Het groene hek dat hier langs de sloot staat, zodat als wij vroeger gingen spelen op het grasveld we niet dicht bij de sloot konden komen. Want we waren nogal van de bootjes en in het water vallen. Nadat mijn zusje bijna verdronken is en twee weken in het ziekenhuis heeft gelegen, nadat ze met haar hoofd vast kwam te zitten in de ondiepe modder, hebben ze het hek er geplaatst.

Brood.
Oud 19-07-2009, 10:12
Tink*
Tink* is offline
Ik vind wit brood het lekkerst, maar eet bijna alleen maar bruin brood omdat dat gezond is. Ik hou niet van tierlantijntjes zoals zaadjes en meuk op de korstjes en het brood moet lekker sappig zijn of hoe zeg je dat. In Zweden hebben ze vies zoet brood of van dat vieze zure net als in Duitsland, dat vind ik echt smerig.

Koeien
Oud 19-07-2009, 14:40
Skilly
Skilly is offline
Aan koeien denk ik aan een keer toen ik 14 was en me vader me mee nam naar de groenste gemeente van Zuid-Holland (weet even niet meer hoe het heette). Het was zo mooi en als je je omdraaide zag je de sky-line van Rotterdam. Toen stopte we zomaar voor een weiland (langs de weg), daar lag een bruin/wiite koe te grazen en zei me vader (in het antiliaans):,,Denk je dat die koe schrikt als ik nu gaat toeteren?’’. Me vader toeterde met de auto en toen keek de koe ons aan alsof die wilde zeggen:,,Hebben jullie echt niks beters te doen?’’ En ging toen verder met grazen.

Slippers
Oud 19-07-2009, 16:12
Fantôme
Fantôme is offline
bij slippers denk ik aan mooi weer en vakantie en wordt ik weer bijna helemaal ontspannen helaas heb ik mn zomervakantie al gehad (maar wie weet... een lekkere last minute )
en verder aan mn slippers die ik zojuist heb weggegooid.poepkwaliteit.

Oceaan
Oud 19-07-2009, 16:15
Geel
Geel is offline
Bij oceaan denk ik aan wow wat veel! Wat veel water enzo. Maar ook aan een gevoel van oneindigheid, dat alles perfect is en dat God bestaat .

Maar bij oceaan denk ik ook aan nachtmerries omdat ik vroeger last had van nachtmerries waarin ik iets moest doen wat totaal onmogelijk is en vreemd genoeg kan ik me niet herinneren wat ik dan moest doen en van wie maar wel dat het vaak iets met een oceaan te maken had.

Kleurpotloden
Oud 19-07-2009, 16:26
Alyssia
Alyssia is offline
Ik gebruikte vroeger alleen maar roze, groen, oranje en geel omdat ik dat de mooiste kleuren vond. Die waren dus op een gegeven moment op en toen had ik alleen de lelijke nog

Koelkast
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 20:38
Missy
Missy is offline
Hm, onze koelkast is niet zo bijzonder. Alleen aan het einde van de week staat er een stuk minder in dan in het begin van de week. En er zit een irritante plank in die er wel eens uitvalt als ik de boter wil pakken.

Limonade
Oud 19-07-2009, 23:10
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn stiefmoeder heeft vlierbloesemsiroop gemaakt en dat is echt vreselijk lekker met een schijfje limoen erin. Echt, helemaal heerlijk !!! omgomg <3

Eczeem
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 23:56
Verwijderd
Linda van school die overal allergisch voor was en over haar hele lichaam eczeem had.

pruimen
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 00:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Jantje zag eens pruimen hangen... Het roept allerlei literaire dingen bij me op!

Thee
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 00:38
Martiño
Martiño is offline
Tea, earl grey, hot!

lift
Oud 20-07-2009, 11:59
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Op vakantie met z'n 6en met een hele grote zware rugtas in de lift op de boot.

Zwaartekracht
Oud 22-07-2009, 19:30
Martiño
Martiño is offline
Newton

Internet
Oud 22-07-2009, 21:38
Dinalfos
Dinalfos is offline
Hele hordes met fanboys, nerds en tough guys. Oh wacht, het moet een gebeurtenis zijn. Nou ehm, ik ben ze vandaag toevallig alledrie tegengekomen!

Pijn.
Oud 22-07-2009, 21:45
Martiño
Martiño is offline
Mijn tandartsbezoek van vanmorgen, botuitzaaiïngen en botpuncties (gelukkig alleen maar gezien en nooit zelf meegemaakt).

Meubelboulevard
Oud 23-07-2009, 01:27
AzN
AzN is offline
Ik moet denken aan de Ikea op de meubelboulevard in Heerlen en dan vooral aan de drukte tijdens de feestdagen en de Zweedse balletjes .

Achtbaan
Oud 23-07-2009, 08:53
Neko*
Neko* is offline
Als ik met mijn papa in een achtbaan ging waar een schroef in zat (en dan bedoel ik niet zo'n ding; http://www.uwpartner.nl/shop/images/-4919.jpg ) dan moest hij daar altijd zo hard om lachen dat ik zelf ook moest lachen.

Samen.
Oud 23-07-2009, 10:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik denk meteen aan dat we met het hele gezin (ik en mijn vriendje, mama en haar verloofde) naar de efteling gingen. Mijn vriendje en stiefmoeder waren er allebei nog nooit geweest want ze waren in Engeland opgegroeid. En de efteling was leeg, nergens rijen. Lekker vertekend eerste beeld van de efteling Het was heel leuk.

kookboek
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 10:36
Missy
Missy is offline
Dan denk ik aan het kinderkookboek. Als we vroeger ons een middag verveelde, gingen we meestal iets bakken. Dat kinderkookboek werd er vaak voor gebruikt.

Aardappels.
Oud 23-07-2009, 17:29
Skilly
Skilly is offline
Dan denk ik aan de aardappelen die me oma kochtte toen ik nog op Curaçao woonde. Een hele grote zak van 50 kg waarvan altijd zeker 1/3 deel bedorven was. Wat bedorven was gooide we weg en wat over bleef gingen we wassen met een harde borstel. Want me oma hoorde dat ze in Nederland (daar kwamen de aardappelen vandaan) ze ze besproeide met mest en ze wist niet of het ging om mensen uitwerpselen of dieren uitwerpselen. Dus het was altijd goed schrobben. Ik was ook klein dus nam dat maar zo aan dus ging ik altijd samen met me neefje aardappelen wassen.

inkt
Oud 23-07-2009, 22:23
Verwijderd
Mijn vulpen, ik kan niet zonder. Ik heb nooit goed met balpennen kunnen schrijven en kocht dus nadat het niet meer verplicht was op school zelf een vulpen. Een tijdje terug kocht ik een best dure, die heel fijn was, maar nu issie stuk. Iedere keer vergeet ik het en pak ik hem uit gewoonte en zitten mijn handen helemaal vol inkt.

Blond
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 22:37
Verwijderd
Ik val meer op brunette, donker haar, rood, nouja liever iets dat niet blond is maar beide exen waren blond, toen het uitging met de 1e nam ze een nieuw kapsel: kort donker en de 2e ex (nu beste vriendin) heeft nu donker haar.

Moeder
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 22:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Daar heb ik er vier van! (biologische moeder, 2 stiefmoeders, 1 schoonmoeder)

Chocolade
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 22:47
Philosophy
Philosophy is offline
Ik kreeg een hele grote mand met alle soorten Milka chocolade toen ik was geslaagd van de beste vriendin van m'n moeder, wat tevens een soort 2e moeder voor mij is. Op elke reep zat een lief briefje en ik had echt tranen in m'n ogen toen ik alles had gelezen, zo lief vond ik het. Ten eerste omdat ze me zo erg hebben gesteund in alles en dan met zoiets liefs symbolisch aan komen zetten toen ik uiteindelijk mijn diploma in handen kreeg. <3 Dat was echt het mooiste cadeau dat ik heb gekregen.

tandenborstel
Oud 23-07-2009, 22:49
Verwijderd
(4 moeders?!)

Vind zoetigheid maar niks, alleen zoetigheid kwa fruit. Voor de rest heb ik zelden behoefte aan snoep.

@philo
ik heb nog niet gek lang geleden de moeder van mijn ex zien tandenpoetsen

Suicidaal.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 23:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Offtopic:
Citaat:
Ik kreeg een hele grote mand met alle soorten Milka chocolade toen ik was geslaagd van de beste vriendin van m'n moeder, wat tevens een soort 2e moeder voor mij is. Op elke reep zat een lief briefje en ik had echt tranen in m'n ogen toen ik alles had gelezen, zo lief vond ik het. Ten eerste omdat ze me zo erg hebben gesteund in alles en dan met zoiets liefs symbolisch aan komen zetten toen ik uiteindelijk mijn diploma in handen kreeg. <3 Dat was echt het mooiste cadeau dat ik heb gekregen.

tandenborstel
OMG door je ava denk ik steeds dat je kazet bent! En dan zie ik dit soort posts en dan zit ik toch wel even van !

Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 15:27
Miekje*
Miekje* is offline
Als ik aan suicidaal denk, denk ik terug een een suicidale ex van mij. Brr.

Laars
Oud 24-07-2009, 15:30
Martiño
Martiño is offline

Webcam
Oud 24-07-2009, 16:49
Lychee
Lychee is offline
De numa numa guy.
Eerste wat in me opkwam
En hoe ik er nooit een mocht vroeger :/

Elastiekje
Oud 24-07-2009, 19:47
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Vroeger (age 2-4) noemde ik die Helistiekjes.

Droogmolen
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 20:25
Verwijderd
(ik noemde die helaasties )

droogmolen : amalia van solmsstraat, sigaretjes roken in de tuin met huisgenoten en fikkie stoken. in het midden een grote droogmolen die verroest was en niet meer ingeklapt kon.

ijsboer
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 17:50
Verwijderd
Op onze middelbare school kwam in de pauze altijd een ijscokarretje staan, en als hij dan aan het eind van de pauze wegreed, ging ik hem altijd als een bezetene enthousiast staan uitzwaaien 'Daaaaaaaag IJsklokje! Daaaaahaaaag!' Mijn beste vriendin moest er iedere keer heel hard om lachen. God, wat een grappig kind was ik ook.

Bert en Ernie
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Bert en Ernie
Vroeger zag ik eens een filmpje van Bert zonder neus en toen moest ik daar heel hard van huilen. Die nacht kon ik ook niet meer slapen.

Achtbaan
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 22:19
AzN
AzN is offline
Dan moet ik denken aan vorige week, toen ik in China in 'n achtbaan zat. Aan de ene kant zat m'n vader te gillen als 'n speenvarken (hij zat voor 't eerst in z'n leven in 'n achtbaan) en aan de andere kant zat 'n Japans meisje de hele rit hysterisch 'OMG, OMG!' te krijsen .

Ramp
Reageren

Regels voor berichten