Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2009, 22:19
Miekje*
Miekje* is offline
Help jij je ouders ergens mee thuis? Maai je het gras, knip je de heg, laat je de hond uit, kook je weleens, dweil je de gang, of ruim je alleen je eigen kamer op, of dat ook nog niet eens? Vertel!

TS begint:
Sinds mijn 14e was ik mijn eigen kleding. Ik vind het vooral handig omdat ik dan zelf een lekker wasmiddel uit kan kiezen die ik lekker vind. Ik merk wel dat ik nu beswuster omga met wat ik in de was gooi; na het douchen gebruik ik nu één handdoek in plaats van twee, etc. Ook ruim ik gewoon mijn eigen kamer op, maak hem (op zijn tijd) schoon. Ik kook regelmatig en maak een keer in de week de badkamer schoon, de andere keer doet mijn moeder het. Ik zorg voor mijn beesten zodat mijn ouders er geen enkel omkijken naar hebben, behalve dan als ik op vakentie ben. En dat was het wel zo'n beetje.

Vertel
Oud 25-07-2009, 23:03
Verwijderd
Ik moet mijn eigen kamer puinruimen, ik kook af en toe, haal af en toe brood of andere boodschappen die plotseling nodig blijken te zijn. Verder doe ik niks.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 23:33
AzN
AzN is offline
Ik heb nooit iets hoeven doen in 't huishouden en daar merk ik, nu ik op kamers woon, toch wel de nadelen van.
Oud 26-07-2009, 18:59
Fantôme
Fantôme is offline
Nu doe ik vollop het huishouden, maar woon dan ook op mezelf

Toen ik bij mijn ouders woonde ehm... ik ruimde mn eigen kamer op en maakte deze schoon. hoewel mn moeder dat soms ook nog wel eens deed. Ik ruimde de vaatwasser in/uit en kookte af en toe. Stofzuigertje, maar niet als vaste taak en vaak alleen de bovenverdieping, als mn moeder net de benedenverdieping had gedaan. Na het douchen moest iedereen sowieso met een wisser de douche drogen, zodat het niet steeds ontkalkt hoefde te worden.
en uiteraard verzorgde ik mn eigen konijntje.
eigenlijk deed ik barweinig
Oud 26-07-2009, 20:10
marrel
marrel is offline
Ik haal elke ochtend de vaatwasser leeg, samen met m'n zusje ruim ik 's avonds na het eten de tafel af en de vaatwasser weer in enzo. Soms kook ik, dan hoef ik niet op te ruimen ( ). Mijn eigen kamer houd ik bij met schoonhouden en sinds ik niet meer werk op zaterdag doe ik samen met papa de boodschappen. Soms (ok heel soms) help ik in de tuin maar das puur uit vrije wil.
Oud 28-07-2009, 07:36
Alyssia
Alyssia is offline
Momenteel ben ik alleen thuis, dus voordat mijn moeder en broertje weer terug zijn, was ik nog van plan om een stofzuiger door het huis te halen. Verder doe ik dan de vaatwasser in en uitruimen, maar niet elke dag want ik gebruik natuurlijk weinig. En ik verzorg de katten, maar dat doe ik eigenlijk sowieso al wel regelmatig.

We hebben niet echt vaste taken thuis, het is meestal gewoon dat m'n moeder vraagt of ik even dit of dat wil doen en dat doe ik dan (soms na wat gezeur). Dat werkt ook beter dan als we een schema zouden hebben, vind ik. Ik kook soms, als m'n moeder tot laat moet werken, zodat ze zo kan aanschuiven als ze thuis komt. En dat was het wel, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 12:46
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Mijn moeder heeft een baan gekregen waardoor ze nu langer werkt. Ze werkt nu minimaal 30 uur per week, wat voorheen 20 uur was. Dat merkt ze zelf natuurlijk in het huishouden, dat ze er minder tijd voor heeft, etc. Ik help haar daar wel bij, omdat ze het anders zelf ook erg druk heeft. Ik kook zo'n 3 keer per week, stofzuigen, strijken, dat soort dingen eigenlijk. Alles wat zij nou net niet afkrijgt, doe ik voor haar.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 13:38
janosch
janosch is offline
@Miekjuh: Wat maken 2 handdoeken nou uit die pleur je toch gewoon erbij?

Ik help met alles zo af en toe uit mezelf of als het gevraagd wordt. Mijn kamer ben ik zelf helemaal verantwoordelijk voor. En soms heb ik gewoon zin om te stofzuigen Ik wil het graag schoon hebben op de vloer, maar als ik het druk heb doe ik dat veel minder.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 01:29
Lychee
Lychee is offline
Citaat:
Sinds mijn 14e was ik mijn eigen kleding. Ik vind het vooral handig omdat ik dan zelf een lekker wasmiddel uit kan kiezen die ik lekker vind. Ik merk wel dat ik nu beswuster omga met wat ik in de was gooi; na het douchen gebruik ik nu één handdoek in plaats van twee, etc. Ook ruim ik gewoon mijn eigen kamer op, maak hem (op zijn tijd) schoon. Ik kook regelmatig en maak een keer in de week de badkamer schoon, de andere keer doet mijn moeder het. Ik zorg voor mijn beesten zodat mijn ouders er geen enkel omkijken naar hebben, behalve dan als ik op vakentie ben. En dat was het wel zo'n beetje.
Reageren

Regels voor berichten