Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2009, 14:28
Verwijderd
He iedereen,
Ik zou graag wat informatie over Lachgas hebben, van de ervaringsdeskundige

Prijs:
Hoe neem je het in:
Waar haal je het:
Wat gebeurt er:
enz. Verzin er nog maar iets bij.

BVD,
soul
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2009, 15:24
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Hoe? In een ballonnetje, inademen en inhouden. Je kutn het eventueel weer in en uitademen in de ballon, totdat het 'werkt'.
Waar? Blokker. Lachgas is het middel waarmee slagroomspuiten op druk worden gebracht/gehouden. Die navul patronen kun je dus gewoon in de winkel kopen.
Om er een ballon mee te kunnen vullen heb je echter een speciaal gerät nodig, slagroomkidde geheten.

Probeer het niet zonder dit ding rechtreeks uit de gasfles/flacon, tenzij je van bevroren longen houdt

Wat? Lastig uit te leggen. Zelfs erowid kan er niet concreet een vinger op leggen.
Persoonlijk zou ik het effect als 'dissociatief' kenmerken (gelieve mij te corrigeren als dit niet het juiste woord is), aangezien ik grote overeenkomsten in aard van het effect zie met ketamine.
Karakteristiek voor mij aan lachgas is de korte duur en het typische geluidsvervorming (bizarr) effect.
Oud 31-07-2009, 15:27
Verwijderd
Oke, bedankt. Zal het eens gaan proberen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2009, 15:40
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Lijkt me niet echt iets om veelvuldig en alleen te gebruiken.
Zoals de meeste drugs is t leuker met vriendjes erbij.

En die slagroomkidde is nogal prijzig zoals je op die link ziet, een beetje dure grap als het niet de ervaring blijkt die je zoekt of verwacht.
Oud 31-07-2009, 22:34
Verwijderd
haha, toevallig hebben we op mijn werk precies dezelfde als op die foto narie. die ze daar hebben moeten kopen omdat ik de vorige min of meer gejat heb ooit eens geleend, "omdat ik op een verjaardag veel slagroom nodig had", een paar keer "vergeten terug te geven", vervolgens kreeg ik een nieuwe baas en andere collega's en heb ik hem nog steeds, haha.

Doe een gaspatroon in de kidde, en vul een ballon door de ballon rond de spuitmond van de kidde te houden. Wel zonder dat er slagroom in zit natuurlijk. Meestal past er wel één patroon in een ballon, als je grote balonnen hebt ook wel twee. Vervolgens kun je de lucht vanuit de ballon inademen.

Leuke herinneringen aan, ik vind het best grappig spul. Maar wel lastig uit te leggen wat je precies voelt. Geluiden worden erg vervormd inderdaad, je gaat ook anders lopen, en een heel licht gevoel in je hoofd, alsof je zo wegzweeft. Na hooguit een minuut is de ervaring weer voorbij. Praten gaat ook anders en vaak een heel stuk moeilijker. Je zult jezelf ook anders horen.

Mja, zeker leuk om eens te proberen. Ik wil het ook nog eens doen in combinatie met een andere drugs, lsd bijvoorbeeld, daar heb ik ook erg leuke dingen over gelezen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2009, 22:43
SacredRose
SacredRose is offline
heb je perse zo' n slagroomkidde nodig of kan je het ook ergens anders in krijgen of innemen?
gebreuken tandartsen dat ook niet af en toe?
Oud 31-07-2009, 23:03
Verwijderd
Ik zou echt geen andere manier weten om het in te nemen. Je kunt het niet rechtstreeks vanuit de kidde of vanuit een ander soort gasfles innemen, omdat het gas dan nog te koud is. Als je dat koude gas in zou ademen, bevriezen je longen. Als gas uitzet (het gaat van een klein patroon naar een grotere ballon) daalt de temperatur namelijk. Of nouja weet ik veel iets moeilijks met de gaswet ik heb dat bij natuurkunde wel gehad en heb het moeten kunnen uitleggen maar nu weet ik het niet meer

Van tandartsen heb ik geen idee
Met citaat reageren
Oud 31-07-2009, 23:11
SacredRose
SacredRose is offline
op wikipedia staat alleen dat het ook gebruikt werd in medische gevallen maar dan in combinatie met andere verdovende midellen. en verder staat er ook nikls over ander gebruik dan de slagroomkidde.
wat balen nou dat we op het werk niet zo een ding hebben.
Oud 01-08-2009, 16:45
arPos
arPos is offline
effect; het neemt de plaats van zuurstof in in je rode bloedcellen.

verstikking zou ik het noemen
Oud 02-08-2009, 19:08
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Kheb zelf ook zo'n lompe slagroomspuit van 35 euro. Is na veelvuldig gebruik helaas naar de klote gegaan. Heb nu een ''cracker''. Is een klein metalen dingetje volgens mij speciaal ontworpen voor lachgas. Is ongeveer net zo groot als het gedeelte waar je normaal je patroon in stopt alleen dus zonder de hele spuit eromheen. Je kan er meteen een ballon omheen doen en die volspuiten met gas. Scheelt ook weer een euro of 20, en is ook nog eens makkelijk mee te nemen

Oja trouwens, die patronen kun je niet bij elke blokker halen. En ze zijn bovendien veel voordeliger bij de Makro(waar je dan wel een pasje voor nodig hebt). Vraag me af wat ze achter de kassa denken elke keer als ik met een paar dozen patronen en een zak snoep aan komen zetten maargoed.

Als iemand nog zo'n cracker moet kan ik er wsl wel 1 fixen.
Oud 03-08-2009, 00:36
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Prijs: 12,50 voor 50 stuks
Hoe neem je het in: gewoon uit een ballon, soms gewoon gelijk uit de slagroomspuit (pas op, hoge druk + erg koud)
Waar haal je het: macro
Wat gebeurt er: je word heeeeeel blij, effect slecht te omschrijven maar het is gewoon eeerrrg tof, heb nog nooooit negatieve reacties gehoord
enz. Verzin er nog maar iets bij.
het is tof.
Oud 03-08-2009, 13:07
Verwijderd
Citaat:
soms gewoon gelijk uit de slagroomspuit (pas op, hoge druk + erg koud)[/B]
doe dat nooit, bevroren longen lijken me niet zo goed voor je, 't zou me niets verbazen als het dodelijk is. ik doe nog liever geen lachgas dan het zo uit de spuit in te ademen...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 13:17
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
doe dat nooit
Overal waar informatie over dit onderwerp wordt gegeven wordt dit er zeer expliciet bijvermeld.
Afgezien daarvan werd dit al twee keer benadrukt in dit topic.
Misschien moet badmutsje eerst even een topic lezen voor ze erin post

Buiten slagroomkiddo´s kan je natuurlijk ook gewoon een cilinder/gasfles halen, mits je weet waar. Dan kan je ze gewoon vanuit de fles 'tappen', zoals ik het iemand op een festival heb zien doen een paar weken terug. Easy as pie.
Oud 03-08-2009, 13:56
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Citaat:
Overal waar informatie over dit onderwerp wordt gegeven wordt dit er zeer expliciet bijvermeld.
Afgezien daarvan werd dit al twee keer benadrukt in dit topic.
Misschien moet badmutsje eerst even een topic lezen voor ze erin post

Buiten slagroomkiddo´s kan je natuurlijk ook gewoon een cilinder/gasfles halen, mits je weet waar. Dan kan je ze gewoon vanuit de fles 'tappen', zoals ik het iemand op een festival heb zien doen een paar weken terug. Easy as pie.
Alleen zijn die grote gasflessen een beetje overdreven voor privegebruik, en ook nog eens zeer duur+borg dat je moet betalen
Oud 04-08-2009, 01:35
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
doe dat nooit, bevroren longen lijken me niet zo goed voor je, 't zou me niets verbazen als het dodelijk is. ik doe nog liever geen lachgas dan het zo uit de spuit in te ademen...
Weet ik. Maar die waarschuwing staat vooral ervoor wanneer je het lachgas direct uit de AMPULLEN zelf inhaleert, met bijvoorbeeld een cracker. Als je het lachgas eerst in een slagroomspuit doet is het gas al flink ge-expandeerd en wanneer je het dan daaruit doet is het niet zo heel koud meer (-20 tot -10 ofzo, maar zo koud is het in de winter ook soms).

Uiteraard is uit een ballon alsnog verstandiger, kun je ook goed zien hoeveel je neemt en eventueel vooraf nog wat extra zuurstof in de ballon blazen, is ook weer beter voor je hoofd =).
Oud 04-08-2009, 14:36
capibara
capibara is offline
Citaat:
Karakteristiek voor mij aan lachgas is de korte duur en het typische geluidsvervorming (bizarr) effect.
Dit ja, vooral de geluidsvervorming vind ik af en toe echt tof op het bizarre aan toe. De "ruimtelijkheid" van de aanwezige geluiden wordt echt vervormd, van heel hol tot een geluid als een soort flanger met veel delay. Sommige geluiden waar je normaal niet op let kunnen ineens heel direct aanwezig zijn. Spacy .
Oud 04-08-2009, 21:17
Verwijderd
op t werk helpt dit wel om dode uurtjes te vullen, alleen moet je niet teveel in een x inademen want dan is werken niet meer mogelijk
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 22:31
Young Predator
Young Predator is offline
Niet mijn ding. Een keer geprobeerd, iedereen doet imo veels te overdreven melig
Reageren

Regels voor berichten