Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2009, 13:40
ecrivaine
ecrivaine is offline
Over een paar dagen ga ik op reis naar Thailand, Laos en het noorden van Vietnam. Laos is een risicogebied voor malaria, dus ik heb braaf de pillen gehaald en een tube Deet. Is het daarnaast nog nodig om een klamboe aan te schaffen en mee te nemen? Ik schrok nogal van de prijzen van 'goede' geïmpregneerde klamboes (50 euro), zeker omdat ik maar ruim een week in Laos zal verblijven.
Heeft een goedkoop modelletje van de Xenos nog zin? Ik bedacht me dat die in ieder geval wel harige spinnen buiten het bed houden; ook geen overbodige luxe
Oud 24-07-2009, 13:43
barkrukkie
barkrukkie is offline
ik heb zelf geen ervaringen met klamboe / tropen gebieden, maar niet gestoken kunnen worden is de beste preventie tegen malaria
de pillen helpen wel , maar 't is geen 100% garantie.

Dus ik zou zeker wel een klamboe aanschaffen
Oud 24-07-2009, 14:38
Verwijderd
Vrienden van me zijn ook naar Thailand geweest, o.a. naar Laos. Zij moesten preventief ingeënt worden tegen malaria. Waarom hoef jij dat niet?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 14:39
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Vrienden van me zijn ook naar Thailand geweest, o.a. naar Laos. Zij moesten preventief ingeënt worden tegen malaria. Waarom hoef jij dat niet?
Dat lijkt me sterk: er is geen vaccin tegen malaria
Misschien hebben ze inentingen gekregen voor andere ziektes (hepatitis B, buiktyfus) en kregen ze antimalariapillen? Die laatste heb ik wel.
Oud 24-07-2009, 15:26
sgaapje
sgaapje is offline
Ik heb toen ik ging reizen een geïmpregneerde klamboe gevonden van 25 euro, bij mijn vaccinatiecentrum. Dus zo'n klamboe hoeft zeker geen 50 euro te kosten!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 15:32
Balance
Balance is offline
Ik werkte voorheen in een kampeerwinkel en daar waren ze volgens mij rond de 20-30 euro.
Oud 24-07-2009, 16:22
marrel
marrel is offline
misschien dat ze ze in thailand zelf ook goedkoper hebben? Alsin als je hier niet echt wat kan vinden neem een xenos geval mee en vervang hem eventueel ter plaatse door iets professionelers
Oud 24-07-2009, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me sterk: er is geen vaccin tegen malaria
Misschien hebben ze inentingen gekregen voor andere ziektes (hepatitis B, buiktyfus) en kregen ze antimalariapillen? Die laatste heb ik wel.
Hm, ik heb ze wel echt horen praten over malaria. Misschien hebben ze 't wel verkeerd begrepen.

Maar goed, als er geen inenting bestaat dan was mijn post een beetje nutteloos.

Wat de klamboe betreft, onlangs werd hier de Travel NET 'Spider' geïmpregneerd gepost voor 25,- dus misschien kun je die halen. Maar in Thailand zullen ze ook wel dergelijke dingen hebben, ik zou 'm daar kopen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 21:49
Myuki
Myuki is offline
Ik ben een tijd in een malariagebied geweest met zo'n xenos gevalletje, zo lang de muggen er niet doorheen komen ben je in principe veilig.
Oud 25-07-2009, 11:45
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik ben een tijd in een malariagebied geweest met zo'n xenos gevalletje, zo lang de muggen er niet doorheen komen ben je in principe veilig.
in nederland bijvoorbeeld maakt het niet zo veel uit, maar als je écht malariagebied in gaat dan is een geïmpregneerde klamboe een must. die krengen gaan anders gewoon rustig op je klamboetje zitten wachten tot jij er tegenaan ligt
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 22:43
MW
MW is offline
Ik zou geen risico nemen en gewoon een geïmpregneerde klamboe halen.
Maaaaar volgens mij is het ook mogelijk om zelf een klamboe te impregneren, namelijk met Permethrine.
Dit was tot een aantal jaren geleden nog te krijgen in de Airport Travel Clinic (in vertrekhal 2). Ik weet niet of dat nog steeds het geval is, aangezien alle regeltjes m.b.t. het meenemen van vloeistoffen nogal veranderd zijn.

Laatst gewijzigd op 25-07-2009 om 22:52.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Ik zou geen risico nemen en gewoon een geïmpregneerde klamboe halen.
Maaaaar volgens mij is het ook mogelijk om zelf een klamboe te impregneren, namelijk met Permethrine.
Dit was tot een aantal jaren geleden nog te krijgen in de Airport Travel Clinic (in vertrekhal 2). Ik weet niet of dat nog steeds het geval is, aangezien alle regeltjes m.b.t. het meenemen van vloeistoffen nogal veranderd zijn.
Ik was in verband met dit topic een beetje aan het kijken op sites die klamboes verkopen en daar stond vaak dat losse verkoop van permethrine verboden is in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 19:22
Breg
Breg is offline
Ik zou er toch een aanschaffen, al is het maar om andere insecten uit je bed te houden. Ik was vorige maand in het Amazone gebied, en werd er niet echt blij van toen ik 's avonds mijn bed in wilde kruipen en daar een zooi kakkerlakken in te vinden...

Aan de andere kant, als je dat geen probleem vindt; ik ben 5 dagen in het regenwoud geweest en simpelweg lange dunne kleding en veel Deet hebben er voor gezorgd dat ik geen enkele keer geprikt ben. Al met al denk ik dat een klamboe geen noodzaak is, maar het kan wel handig zijn.
Oud 28-07-2009, 19:47
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik zou er toch een aanschaffen, al is het maar om andere insecten uit je bed te houden. Ik was vorige maand in het Amazone gebied, en werd er niet echt blij van toen ik 's avonds mijn bed in wilde kruipen en daar een zooi kakkerlakken in te vinden...

Aan de andere kant, als je dat geen probleem vindt; ik ben 5 dagen in het regenwoud geweest en simpelweg lange dunne kleding en veel Deet hebben er voor gezorgd dat ik geen enkele keer geprikt ben. Al met al denk ik dat een klamboe geen noodzaak is, maar het kan wel handig zijn.
kakkerlakken hebben kak aan een klamboe, die lopen er zo onderdoor en houd je er echt niet mee tegen hoor

gekko's trouwens ook niet!

in het regenwoud in het amazonegebied en geen klamboe? dat is volgens mij echt hét malariagebied. als je ook geen pillen bij je had ben je echt dom geweest hoor. maar wel ontzettend lucky
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 19:57
Lychee
Lychee is offline
Ik ben een echte muggenmagneet, maar ben op mijn vakantie in Kenia gelukkig niet gestoken . Heb pilletjes en muggenmelk etc. meegekregen en gebruikt, maar we hadden geen klamboes in het hotel zelf voor zover ik me kan herinneren.
Toen we later op safari waren hadden we wel klamboes in de lodge .
Maar goed het was dan ook geen muggenseizoen toen we er waren, volgens de mensen daar waren er op dat moment bijna geen muggen. (heb er idd ook niet veel gezien)
Oud 29-07-2009, 12:01
Verwijderd
Ik heb laatst een vak over ziektes in de tropen gevolgd en maatregelen die je kunt nemen, en een klamboe is een van de makkelijkste en meest efficiente maatregelen die je kunt nemen. Ik zeg: sowieso doen. Het risico op Malaria in Zuid-Oost Azie mag dan niet zo groot zijn als bijvoorbeeld in Afrika, van 42 graden koorts word je echt niet vrolijk.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten