Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, ik denk dat er weldegelijk markt is/komt/blijft voor innovatieve games. Steeds meer mensen hebben de eindeloze fantasy MMORPGs en shooters met random thema wel gezien. Dat motion tracking-gebeuren gaat ook op den duur vervelen, want het grijpt telkens terug op dezelfde basisprincipes voor 't plot. We zitten nu in een tijd waarin de (kleinere bedrijven binnen de) gameindustrie weer meer beginnen te experimenteren. Het zal de komende jaren nog niet direct merkbaar zijn maar er wordt steeds meer over gesproken en steeds meer mee gedaan, dus ik voorzie in het komende decennium wel interessante dingen
![]() In innovatie gebaseerd op hardwarematige vooruitgang geloof ik niet zo. Of nouja, natuurlijk ziet alles er nu veel mooier uit dan vroeger en nieuwe technologieën zijn ook wel leuk, maar progressie in techniek brengt in 't geval van games niet direct vernieuwing met zich mee. Ik zou zelfs durven stellen dat 't in zekere zin échte vernieuwing heeft tegengewerkt, omdat er zoveel geld werd/wordt gepompt in het bijblijven met graphics in plaats van in het onderzoeken van nieuwe gamestructuren. En dat terwijl de apparatuur er helemaal niet zoveel toe doet. Een slecht spel blijft immers een slecht spel, hologrammen of niet. En een goed spel blijft per definitie boeien, ook als het pixelig is en op een ouwe CRT gespeeld wordt. Laatst gewijzigd op 02-10-2009 om 04:53. |
![]() |
|
Op korte termijn: Nog mooiere graphics, nog meer downloadbare spellen, nog meer spellen die half af zijn, meer korte addons / "booster packs", en verder more or less hetzelfde.
Op lange termijn zullen we steeds meer spellen met virtual reality zooi, die ook betaalbaar wordt, meer diepere RPG's (in plaats van eindeloze MMO's, shooters, en halve / slechte RPG zooi), steeds meer spellen die zich weer meer gaan richten op meer inhoud, meer te doen, meer (optionele) missies, en meer verhaal. De graphics zullen op een gegeven moment vrijwel gemaximaliseerd zijn, dan zal er dus weer meer op inhoud gericht worden, waarschijnlijk.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Onderzoek voor school, gameindustrie hedgy | 13 | 02-06-2012 13:24 | |
De Kantine |
Kansaaiskie is een goed kroegje! #1084 Verwijderd | 500 | 20-08-2010 07:28 | |
Games |
Gamen... De verslaving van de toekomst Verwijderd | 51 | 03-10-2006 16:00 | |
Games |