Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2009, 19:40
Verwijderd
De titel zegt het al: hoe denk jij dat de toekomst van games eruit gaat zien? Gaan we revolutionaire veranderingen tegemoet? Doorbreken we de gewoonte van gamen achter een computerscherm en wordt het immersiever met hologrammen? Wat zou je graag willen zien en wat verwacht je op z'n minst?

Schets je toekomstbeeld!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2009, 21:53
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik vrees dat het righting 2 kampen gaat:
Regenerating health, geen of weinig singleplayer en diepgang; veel actie en gfx hoerderij
Motion sensitive en casual shit

En dat DLC het nieuwe excuus is voor een half complete game to releasen.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 04:48
Verwijderd
Nou, ik denk dat er weldegelijk markt is/komt/blijft voor innovatieve games. Steeds meer mensen hebben de eindeloze fantasy MMORPGs en shooters met random thema wel gezien. Dat motion tracking-gebeuren gaat ook op den duur vervelen, want het grijpt telkens terug op dezelfde basisprincipes voor 't plot. We zitten nu in een tijd waarin de (kleinere bedrijven binnen de) gameindustrie weer meer beginnen te experimenteren. Het zal de komende jaren nog niet direct merkbaar zijn maar er wordt steeds meer over gesproken en steeds meer mee gedaan, dus ik voorzie in het komende decennium wel interessante dingen Met name op narratief gebied. Het wegnemen van verplaatsing in ruimte, bijvoorbeeld, zoals in de experimentele minigames van Daniel Benmergui. Ik denk ook dat er meer games komen waarin morele keuzes een grote(re) rol spelen, zodat de spelers niet alleen de adrenalinerush bij actie meemaken maar ook echt geroerd (kunnen) worden door wat ze meemaken. Dat zag je al een beetje bij Bioshock, ik vermoed dat dit nog wel verder wordt uitgewerkt. (Hoewel het niet nieuw is, trouwens, maar volgens mij is er op dat vlak heel lang niks gedaan. Nu komt het weer een beetje in beweging.)

In innovatie gebaseerd op hardwarematige vooruitgang geloof ik niet zo. Of nouja, natuurlijk ziet alles er nu veel mooier uit dan vroeger en nieuwe technologieën zijn ook wel leuk, maar progressie in techniek brengt in 't geval van games niet direct vernieuwing met zich mee. Ik zou zelfs durven stellen dat 't in zekere zin échte vernieuwing heeft tegengewerkt, omdat er zoveel geld werd/wordt gepompt in het bijblijven met graphics in plaats van in het onderzoeken van nieuwe gamestructuren. En dat terwijl de apparatuur er helemaal niet zoveel toe doet. Een slecht spel blijft immers een slecht spel, hologrammen of niet. En een goed spel blijft per definitie boeien, ook als het pixelig is en op een ouwe CRT gespeeld wordt.

Laatst gewijzigd op 02-10-2009 om 04:53.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 08:40
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
http://gamerthemovie.com/

That would be awesome. Het concept dan.
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 19:35
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
In innovatie gebaseerd op hardwarematige vooruitgang geloof ik niet zo. Of nouja, natuurlijk ziet alles er nu veel mooier uit dan vroeger en nieuwe technologieën zijn ook wel leuk, maar progressie in techniek brengt in 't geval van games niet direct vernieuwing met zich mee. Ik zou zelfs durven stellen dat 't in zekere zin échte vernieuwing heeft tegengewerkt, omdat er zoveel geld werd/wordt gepompt in het bijblijven met graphics in plaats van in het onderzoeken van nieuwe gamestructuren. En dat terwijl de apparatuur er helemaal niet zoveel toe doet. Een slecht spel blijft immers een slecht spel, hologrammen of niet. En een goed spel blijft per definitie boeien, ook als het pixelig is en op een ouwe CRT gespeeld wordt.
Je moet even niet vergeten dat alle goede games die je kent alleen maar mogelijk zijn geweest door constante progressie. Dat oude pixelige topspel kon alleen bestaan omdat men destijds afstand had gedaan van nóg oudere techniek. Dus om nou te zeggen dat het er helemaal niet toe doet is ook weer zo wat. Kijk, natuurlijk gaat progressie de laatste jaren steevast gepaard met hele sloten lanterfanters die techniek en budget alleen (kunnen) gebruiken voor audiovisueel machtsvertoon, maar dat is alleen maar omdat de industrie in korte tijd enorm is gegroeid. Het aantal fantasieloze kutgames is ontegenzeggelijk toegenomen, maar het aantal goede games blijft m.i toch redelijk constant.

De echte talenten van de mainstream zijn er dan ook nog steeds. Ze gebruiken hun techniek en budgetten, als vanouds, voor het verhogen van de (algehele) productiewaarden. Daardoor is er juist extreem veel ruimte voor creativiteit en innovatie, vooral ook omdat er minder grenzen zijn. De games krijgen dan gewoon een completere package met kwalitatief hoogwaardige graphics, art design, geluid, A.I, game modes, presentatie en gameplay die bij de moderne tijd passen. Wie kan daar nou op tegen zijn? En tja, experimentele/vernieuwende games als Braid, Phantom Dust of Space Giraffe (die allemaal toevallig een vergelijkbaar of hoger budget hebben dan welk spel van Benmergui dan ook en gelijk ook dertig keer beter zijn) profiteren net zo goed van de vooruitgang.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 00:47
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Op korte termijn: Nog mooiere graphics, nog meer downloadbare spellen, nog meer spellen die half af zijn, meer korte addons / "booster packs", en verder more or less hetzelfde.

Op lange termijn zullen we steeds meer spellen met virtual reality zooi, die ook betaalbaar wordt, meer diepere RPG's (in plaats van eindeloze MMO's, shooters, en halve / slechte RPG zooi), steeds meer spellen die zich weer meer gaan richten op meer inhoud, meer te doen, meer (optionele) missies, en meer verhaal. De graphics zullen op een gegeven moment vrijwel gemaximaliseerd zijn, dan zal er dus weer meer op inhoud gericht worden, waarschijnlijk.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 06:06
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
http://gamerthemovie.com/

That would be awesome. Het concept dan.
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 20:28
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
back to the 90's alleen dan met hedendaagse gamingspecs
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Onderzoek voor school, gameindustrie
hedgy
13 02-06-2012 13:24
De Kantine Kansaaiskie is een goed kroegje! #1084
Verwijderd
500 20-08-2010 07:28
Games Gamen... De verslaving van de toekomst
Verwijderd
51 03-10-2006 16:00
Games Vraag aan mede moderne games pessimisten
knijtert!
53 06-07-2006 10:45
Games Toekomst van games
Mo6
58 05-08-2004 15:49
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.