Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2009, 19:06
Verwijderd
Beste mede-forumers,

Door omstandigheden heb ik moeten stoppen met studeren en daardoor moet ik per 31 oktober mijn kamer uit. Ik kom dus niet meer in aanmerking voor een campuscontract. Ook kom ik niet in aanmerking voor sociale huur, ik ben veel te kort ingeschreven bij woningnet en kon geen urgentie verklaring krijgen omdat ik pas 1,5 jaar ingeschreven sta in Amsterdam.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe kamer in Amsterdam. Door de omstandigheden heb ik niet erg veel te besteden, mijn max is ongeveer 325-350€ incl. Als ik op kamernet zoek kan ik voor dit bedrag praktisch niks fatsoenlijks vinden. Ik zou ook best in Diemen, Duivendrecht, Ouderkerk a/d Amstel, Amstelveen en Amsterdam ZO willen wonen, maar niet op een kamer van 5-6m². Amsterdam ZO D/E/F/G-buurt heeft zelfs mijn voorkeur. Graag binnen een straal van 10km van Uilenstede.

Als iemand iets weet dat in aanmerking zou kunnen komen, hoor ik dat HEEL graag!! Het liefst met mogelijkheid tot inschrijven e.d..

Groetjes,
z0pperd
Advertentie
Oud 13-08-2009, 19:37
Nocturnal
Nocturnal is offline
Een vriend van mij is een aantal weken geleden ook uit zijn kamer gezet, hij heeft via de woningbouwvereniging een tijdelijk woning gekregen die in een wijk staat die gesloopt wordt. Hij woont er vrij goedkoop en heeft een compleet huis voor zichzelf, volgens mij heeft twee maanden de tijd om iets anders te zoeken als de wijk gesloopt wordt en hij kan er sowieso nog een jaar wonen.

Als het je iets lijkt wil ik wel even voor je navragen hoe en waar hij het allemaal geregeld heeft.
Oud 13-08-2009, 19:40
Verwijderd
Heel graag! Sowieso waar het is en of er voor mij ook zoiets te regelen zou zijn en anders of hij misschien een kamertje kan onderverhuren!
Oud 13-08-2009, 20:01
Nocturnal
Nocturnal is offline
Nou, ik heb even voor geïnformeerd. Hij heeft de woning gekregen via asva.nl, dat is een studentenclub die woningen verloot onder de ingeschreven studenten, er zijn verder geen verplichtingen of activiteiten aan verbonden, dus je kunt je puur voor een woning inschrijven, kost een tientje ofzo. Je moet op het moment van inschrijven wel student zijn, maar een studentennummer alleen is genoeg, dus misschien krijg je dat nog voor elkaar, hij wist niet in hoeverre het gecontroleerd werd. De woningen worden verloot, dus hoe lang je al lid bent is niet belangrijk.

Onderverhuren was trouwens geen optie, zn vriendin komt bij m in wonen dus een extra huisgenote is dan geen optie. Ik hoop dat je er wat aan hebt
Oud 13-08-2009, 20:02
Luna
Luna is offline
ja check antikraakmogelijkheden of tijdelijke verhuur!
(ik zou gewoon woningbouwverenigingen opbellen en vragen of je je in kunt schrijven voor tijdelijke verhuur/antikraak, ookal weet je niet of het bestaat, als ze zeggen dat het niet bestaat zeg je gewoon dat het een vergissing was en anders heb je geluk. Ik weet dat dit bij sommige verenigingen bestaat.)
Oud 13-08-2009, 20:04
Verwijderd
Bedankt voor deze tips als iemand een goeie (anti)kraak vereniging weet of mij zelfs voor kan dragen hoor ik dat ook graag.
Advertentie

Regels voor berichten