Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2009, 17:57
Alyssia
Alyssia is offline
Een paar dagen terug heb ik een studentenrekening aangevraagd. Allemaal goed en wel, maar vandaag stond er bij mijn spaarrekening dat dit een 'loyaalrekening' is geworden, voorheen was het een 'plusrekening'. Er staat nergens bij dat dit gebeurt zodra je een studentenrekening aanvraagt.
Daarbij is er ook nog het feit dat je volgens de voorwaarden van een loyaalrekening binnen twee weken een saldo van minimaal 5000 euro op je spaarrekening moet hebben staan. Dit heb ik niet.

Heeft iemand enig idee waarom dit gebeurt is en hoe ik hier weer vanaf kom (en welke spaarrekening ik dan het beste kan aanvragen?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2009, 19:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het gebeurt iig niet standaard bij een studentenrekening. Ik zou zo snel mogelijk even langsgaan of bellen om te vragen wat er gebeurt is en wat zij je adviseren. Ik had altijd gewoon een plusrekening naast mijn studentenrekening.
Oud 11-08-2009, 21:52
Alyssia
Alyssia is offline
Ik heb inmiddels gebeld (klantenservice was tot 21:00 open) en het klopt allemaal wel. Plusrekening is verouderd en je kreeg bovendien maar 1% rente, terwijl je bij een loyaalrekening 1,75% rente krijgt. Die 5000 euro hoeft ook niet, er wordt zeg maar een uitzondering gemaakt voor studenten. Alles is dus oké. Topic mag dicht.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 18:47
Verwijderd
Mja inderdaad, uitzondering voor studenten. Maar daar ben je zelf dus ook achter
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 19:32
Alyssia
Alyssia is offline
Ja, hoewel ik het wel raar vind dat dat eigenlijk nergens op de site wordt vermeld. Of kijk ik niet goed?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 14:54
Verwijderd
Het stond bij mij in een brief dat ik dit kreeg en toen ben ik gaan zoeken naar rente e.d. en die was toen redelijk hoog. Maargoed ik heb er verder niets mee gedaan want ik heb maar 50 euro spaargeld
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 15:56
Alyssia
Alyssia is offline
Ja, het zou kunnen liggen aan het feit dat ik mijn nieuwe adres heb opgegeven bij het aanvragen, maar ik woon daar eigenlijk nog niet dus die brief ligt dan nog in mijn brievenbus stof te happen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 15:53
MisSunshine
MisSunshine is offline
Dit had ik ook! Het was wel even verwarrend dat er opeens wat anders op de afschriften stond..
Verder heb ik geen problemen ermee gehad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten