Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2009, 21:11
Verwijderd
Vrijdagavond heb ik 3 seroquels van 200 mg genomen en op een gegeven moment lag ik echt te trippen in bed, dingen zien, anders voelen, dat soort dingen. Iemand al eens van gehoord?

Of zou het kunnen dat het in combinatie van een hele zut andere medicijnen was? (Augmentin=antibioticum), ibuprofen, alcohol?

Ik geloof dat ik het al eens eerder gehad heb, maar daar ben ik niet meer zo zeker van omdat ik ze neem om te slapen en dan is alles wat vager.

Ik heb er iig vanavond nog eens 3 genomen en ik ga kijken wat het effect is.

Edit: seroquel is een antipsychoticum, dus ik zou het vreemd vinden als ik daar net van ging trippen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2009, 21:35
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ja maar.....
Een anti psychoticum mixen met iets wat bepaalde angsten en gevoelens kan losmaken, in combinatie met meer medicijnen..... Natuurlijk gaat dat gekke dingen doen met je lichaam.
Oud 24-08-2009, 01:05
Verwijderd
Ik heb hier helemaal geen ervaring mee, maar ik heb wel het idee dat je hier voorzichtig mee moet zijn. Volgens mij zijn de effecten die jij hier beschreef precies het tegenovergestelde van wat ze eigenlijk zouden moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 19:11
Verwijderd
Vannacht niks en ik neem nog steeds dezelfde hoeveelheid medicijnen en ik heb een glaasje port gehad, dus... vreemd.

Ik neem seroquel trouwens niet voor een psychose, maar als slaapmiddel, ik heb nog nooit last gehad van een psychose. Overigens neem ik er normaal maar 1.

Maar ik zal het nog wel eens proberen als ik wat meer gedronken heb. Ik ben hier toch wel benieuwd naar.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 12:39
Verwijderd
Antipsychotica in combinatie met alcohol kan zeer gevaarlijk zijn. Doe het dus niet.

En daarbij is het dus niet belangrijk of je ze nou gebruikt om in te slapen en ook daarvoor voorgeschreven zijn of dat je ze compleet ergens anders voor hebt gekregen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 19:17
Verwijderd
Ik krijg al jaren antipsychotica en ik heb altijd gedronken erbij. Ik heb aan de psychiater gevraagd of ik met mijn medicijnen kan drinken en ze zei ja. Ze had liever niet dat ik dronk, maar het kon geen kwaad.

Overigens is het niet meer gelukt, ook niet met wat meer te drinken en 4 seroquels te nemen. Dus het experiment houdt bij deze op. Ik hou het iig in de gaten.

En ik zei dat ik ze neem om te slapen, omdat ik niet bang hoef te zijn voor een psychose omdat ik daar geen last van heb. Het kan natuurlijk altijd gebeuren, maar de kans is klein. Dus ik hoef niet bang te zijn om te trippen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 17:45
Verwijderd
Offtopic: Meestal krijg je toch een lage dosis als je het als slaapmiddel gebruikt? Ik vind 200mg best veel.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 00:14
Verwijderd
Precies.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 00:14
Verwijderd
En dat lijkt me nog steeds ontopic.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 06:59
Wammus
Wammus is offline
Oud 30-08-2009, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Offtopic: Meestal krijg je toch een lage dosis als je het als slaapmiddel gebruikt? Ik vind 200mg best veel.
Ik kreeg eerst 400mg zelfs, maar dat hebben ze afgebouwd. Ze hebben vanalles bij me geprobeerd en uiteindelijk was het nozinan en seroquel. En de nozinan hebben ze weggelaten en de seroquel gehouden, maar het werkt dus voor geen meter. Ik heb al eerder gevraagd om het te stoppen, maar destijds waren het teveel veranderingen ineens. Maar ik krijg het echt om te slapen.
Maar bij mijn weten, schrijven ze hier altijd 200mg voor. Ik ken niemand die een lagere dosis neemt.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 13:34
Droyd
Droyd is offline
Je hebt nog nooit last gehad van een psychose, dus je neemt al jaren antipsychotica om te kunnen slapen?

Sommige slaapmedicijnen kunnen hallucinaties te weeg brengen maar volgens mij is het bijna uitgesloten dat Seroquel dit soort zaken uitlokt. Mogelijk heb je ook nog andere medicatie genomen die je nog niet vermeld hebt?
Oud 01-09-2009, 21:33
Verwijderd
Bijna een jaar nu.

Ik neem nog Cymbalta, sypralexa en abilify. Op dat moment nam ik augmentin en Ibuprofen. Met de eerste 3 is nooit iets gebeurd, ik denk dat het met de augmentin te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2009, 16:23
Droyd
Droyd is offline
Voor voor zover ik weet kunnen SSRI's reageren met andere geneesmiddelen, en toeval wil dat ik zie dat je die best niet combineert met Ibuprofen...

Ik heb zelf wel vreemde dingen meegemaakt op normale dosissen van SSRI's maar ik zou inderdaad echt wel oppassen als je gaat combineren.
Oud 02-09-2009, 19:07
Verwijderd
Dus de Seroquel gecombineerd met Ibuprofen zou het resultaat hebben gehad?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2009, 19:41
Droyd
Droyd is offline
Van wat je precies ging trippen valt moeilijk te achterhalen, maar ik wou je toch meegeven dat er blijkbaar studies zijn waaruit blijkt dat SSRI's combineren Ubiprofen gevaarlijk is.
Oud 04-09-2009, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Ik kreeg eerst 400mg zelfs, maar dat hebben ze afgebouwd. Ze hebben vanalles bij me geprobeerd en uiteindelijk was het nozinan en seroquel. En de nozinan hebben ze weggelaten en de seroquel gehouden, maar het werkt dus voor geen meter. Ik heb al eerder gevraagd om het te stoppen, maar destijds waren het teveel veranderingen ineens. Maar ik krijg het echt om te slapen.
Maar bij mijn weten, schrijven ze hier altijd 200mg voor. Ik ken niemand die een lagere dosis neemt.
Ik vind het heel apart. Ik weet dat antipsychotica vaker worden voorgeschreven als slaapmiddel, maar alleen in lage dosis. En dan heb ik het over 25/50mg. Ik vind het echt raar dat je zo'n hoge dosis antipsychotica krijgt in plaats van 'echte' slaapmedicatie..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten