Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2009, 01:07
Lychee
Lychee is offline
Ik heb heel vaak hoofdpijn, en op dit moment toevallig ook weer. Het is meestal dezelfde soort, achter waar mijn nek overgaat in mijn hoofd, en de pijn straalt uit naar boven en beneden. Daar zit het vooral. Dan heb ik af en toe nog zeurderige pijn aan varierende kanten van mijn hoofd erbij. En vaak ook achter mijn oren. Dan helpt het vaak als ik heel hard op die plek druk, of mijn hoofd zogezegd een beetje samenknijp .
Ik word van de hoofdpijn elke keer ontzettend misselijk. Ik denk dat het misschien wel kan komen door een slechte houding en dus spierpijn oid in mijn nek.
Iemand tips om er van af te komen? Met zo min mogelijk medicijnen slikken?
Oud 28-07-2009, 14:31
vosje16
vosje16 is offline
Idd, ik zou denken dat het van je spieren komt... Ik heb namelijk ook regelmatig hoofdpijn achteraan mijn hoofd en ik weet zeker dat het bij mij van de spanning komt.
Je zou eens moeten nagaan in welke houding je gezeten of wat je gedaan hebt voordat of net wanneer je hoofdpijn begint te krijgen. Ik heb het bijvoorbeeld als ik langdurig wat naar beneden kijk met mijn hoofd (dus bij het studeren). Ook als ik te lang achter de computer zit zonder veel te bewegen...
Dus misschien dat jij het ook hebt in bepaalde houdingen en wat je dan kan doen is meer van houding verwisselen of andere houdingen proberen aan te nemen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 07:40
dianaotten
dianaotten is offline
Ik heb de laatste tijd ook vaak hoofdpijn maar dan altijd aan de voorkant van m'n hoofd Dan neem ik wel een paracetamol..dat helpt dan wel..maar als dat is uit gewerkt..heb ik weer hoofdpijn
Wat kan ik er aan doen ? of wat is de oorzaak ?
Iemand tips ??
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 09:00
Alyssia
Alyssia is offline
@ dianaotten - drink je wel genoeg?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 09:07
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
@ dianaotten - drink je wel genoeg?
nu ik er zo over nadenk..weet ik niet..wat is genoeg ??..NOrmaal neem ik soms pas om half 3 's middags mijn eerste beker drinken .... en als het erg warm is..wat water..
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 09:15
Alyssia
Alyssia is offline
Oh dan is het vast en zeker daarvan! Drink sowieso bij het ontbijt en de lunch een glas melk (of sap of water) en drink verder toch echt wel minstens 4 glazen water (of sap ). Je zal snel merken dat je hoofdpijn dan weg gaat.

Nu is wat ik hier boven noem nog niet genoeg, want je moet eigenlijk minstens 2 liter per dag drinken, maar zelf haal ik dat ook niet en dit is ongeveer wat ik per dag haal.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 09:24
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Oh dan is het vast en zeker daarvan! Drink sowieso bij het ontbijt en de lunch een glas melk (of sap of water) en drink verder toch echt wel minstens 4 glazen water (of sap ). Je zal snel merken dat je hoofdpijn dan weg gaat.

Nu is wat ik hier boven noem nog niet genoeg, want je moet eigenlijk minstens 2 liter per dag drinken, maar zelf haal ik dat ook niet en dit is ongeveer wat ik per dag haal.
okee, dan zal ik daar morgen eens mee beginnen..
En naja..als het warm is..dan kan ik wel die 2 liter halen..ook met water e.d. wel..
Maar ik zal het eens proberen
Bedankt
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten