Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2009, 21:44
Lyouknow
Lyouknow is offline
ik ben een meisje van 13 jaar,
en ik maak me echt zorgen,
is het normaal dat ik maar 5 t- shirtjes heb?
en 2 truitjes met lange mouwen,
en 2 vestjes
en nog wel genoeg broeken.
mama zegt dat ik genoeg heb..
maar ik heb altijd het gevoel dat ik in de zelfde kleren loop.
als ik op school ben voel ik me niet goed.
ik schaam me helemaal kapot, en als iemand iets over mijn kleren zegt, bijvoorbeeld mijn vriendin: wauw, leuk truitje, dan denk ik van. meent ze dat nou ?
ik heb ook geen geld ofzo, en van mama ga ik pas in de winter weer naar de stad,
weet iemand nog tips, zodat ik me niet hoef te schamen op school??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2009, 21:55
cenerentola
cenerentola is offline
Bijbaantje, vakantiebaantje, tweedehandswinkel, de kleding van je oudere nicht of zus overnemen, de kleding van je moeder jatten, misschien kun je bij het leger des heils terecht als je ouders te weinig geld hebben of misschien kun je dat leuke truitje van je ruilen met een truitje van je vriendin.

Een structurele oplossing is om je moeder te overtuigen dat je te weinig kleren hebt, want je hebt helaas wel een beetje gelijk. Kleding is natuurlijk niet het allerbelangrijkste, maar je bent een puber en ik snap dat het voor jou belangrijk is om er leuk uit te zien. Als er wat meer reacties in dit topic staan, kun je misschien deze pagina aan je moeder laten lezen en zal ze inzien dat ze een verschikkelijke fout begaat met haar krenterigheid.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 23:27
Lyouknow
Lyouknow is offline
Citaat:
Als er wat meer reacties in dit topic staan, kun je misschien deze pagina aan je moeder laten lezen en zal ze inzien dat ze een verschikkelijke fout begaat met haar krenterigheid.

dat ga ik zeker doen! bedankt!

Laatst gewijzigd op 13-08-2009 om 23:27. Reden: .
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 09:43
MisSunshine
MisSunshine is offline
Als je nu bij de H&M besteld krijg je 10% korting..ik zal even de code voor je opzoeken..( kortingscode 8499)
Die 5 shirtjes, is dat je zomercollectie? Of ook gelijk winter? Als je terug denkt aan vorig jaar.. Heb je dan veel weg gedaan of had je toen ook niet zo veel? Verder moet je de kleding voor jezelf kopen en niet voor de ander!
Doe vooral iets waar je je lekker in voelt! En kleding hoeft helemaal niet duur te zijn .
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 10:04
cenerentola
cenerentola is offline
O ja, misschien kun je ook je eigen kleding maken, dat is ook goedkoop
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 10:21
*oma*
*oma* is offline
Ik vind nog steeds dat ik te weinig kleding heb, maar ondertussen past het niet meer in mijn kast...
Maar goed, misschien kun je een krantenwijk nemen en dan kun je zelf extra kleding kopen (was ook al gezegd, maar vond het een goede tip).
Oud 14-08-2009, 10:27
MisSunshine
MisSunshine is offline
Citaat:
Ik vind nog steeds dat ik te weinig kleding heb, maar ondertussen past het niet meer in mijn kast...
Maar goed, misschien kun je een krantenwijk nemen en dan kun je zelf extra kleding kopen (was ook al gezegd, maar vond het een goede tip).

Herkenning..
Ik kan ook vaak zeuren dat ik te weinig heb, ook al heb ik best veel.
Vooral wanneer je wat verdient met een baantje of zo ga je steeds meer vinden dat je te weinig hebt. (A)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 11:12
Lyouknow
Lyouknow is offline
Citaat:
Die 5 shirtjes, is dat je zomercollectie? .
Nee, dat zijn mijn t- shirtjes,
en ik heb maar 3 truien !
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 12:15
Nonaj
Nonaj is offline
Je hebt inderdaad wat weinig kleren, maar ik denk dat je moeder ook bang is dat je straks een groeispurt krijgt en als je dan nu massaal kleding gaat kopen dan pas je dat straks allemaal niet meer want dan is het te klein.

Dat is dan ook weer een voordeel voor jou, dan moet je namelijk wel nieuwe kleren hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 22:09
Alyssia
Alyssia is offline
Spreek eens af om wat vaker met je moeder te shoppen, anders En dan hoeft dat ook niet elke maand, maar eens in de zoveel tijd als de kinderbijslag er weer eens is? Dan heb je meteen een leuk dagje, het hoeft natuurlijk helemaal niet om de kleding te gaan, maar zoiets schept ook een betere band.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 23:58
SacredRose
SacredRose is offline
ik voel me best vreemd als ik dit zo lees.
want ik heb mijn kleren kast even nagekeken.
en kwam erachter dat ik meer kleren heb voor mijn werk en het slapen dan gewone kleren voor school en zo.
Oud 15-08-2009, 00:37
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Spreek eens af om wat vaker met je moeder te shoppen, anders En dan hoeft dat ook niet elke maand, maar eens in de zoveel tijd als de kinderbijslag er weer eens is? Dan heb je meteen een leuk dagje, het hoeft natuurlijk helemaal niet om de kleding te gaan, maar zoiets schept ook een betere band.
Ik wil je echt niet onzeker maken of materalistisch, maar ik ben het met je eens, je hebt te weinig kleding. Misschien kun je voorstellen om eens de stad in te gaan als het uitverkoop is. Dan kun je best een leuke garderobe bijelkaar scharrelen voor weinig geld. Ga eens tijdens de uitverkoop naar de h&m. Kost een drol, maar ze hebben een hoop leuke dingen
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 20:59
Myuki
Myuki is offline
ik vind het niet zo belachelijk weinig, als het tenminste leuke kleren zijn(!) Maar ik snap wel dat je graag wat meer wil hebben zodat je wat meer kan variëren. En voor een feestje ofzo is het natuurlijk wel fijn als je iets feestelijks aan kan trekken. Je hoeft je er sowieso niet voor te schamen hoor. Vaak hebben mensen met veel meer kleren ook bepaalde lievelings kledingstukken die ze vaker dragen dan andere dingen, die lopen ook niet elke dag in iets nieuws.
Oud 15-08-2009, 21:21
janosch
janosch is offline
Ik was op jouw leeftijd ook altijd heel bang dat ik te weinig kleren had en nu heb ik er te veel
Maar ik vind dat je kleren moet kopen als je ze echt leuk vindt en niet omdat je er elke dag anders uit moet zien.
Als je van winkelen houdt kun je op een gegeven moment echt wel overal de koopjes uithalen, gewoon goed zoeken en alles in de gaten houden.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 10:21
Rivka
Rivka is offline
Ik ben ook 13 en ik had ook te weinig kleren. Toen had ik even een shopaholictijd en nu mag ik ook een tijd niks meer kopen.
Laat je moeder anders zien dat je iets te weinig kleren hebt. Ze begrijpt het dan wel. En op de koopjes letten.
Oud 16-08-2009, 12:09
Nona
Nona is offline
Ten eerste is er niets om je voor te schamen. Zelfs als je veel meer kleren zou hebben, zou je je favoriete shirtjes hebben en sommige kleren nu eenmaal heel vaak aanhebben. Net zoals nu het geval is, maar nu omdat je weinig andere keuze hebt.
Ik vind inderdaad wel dat je weinig kleren hebt. Niet omdat je per se kasten vol moet hebben (dat vind ik echt onzin, het kan leuk zijn maar niemand heeft het echt nodig), maar als je één shirt met lange mouwen in de was hebt en je gooit een glas drinken over de ander heen heb je een probleem, want dan moet je dingen gaan dragen die te warm of te koud voor het seizoen zijn. Om die reden zou ik als ik jou was wel om meer kleren gaan bedelen.

Heb je je moeder al gevraagd waarom je niet eerder kleding kunt kopen?
Oud 16-08-2009, 12:26
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Zelfs als je veel meer kleren zou hebben, zou je je favoriete shirtjes hebben en sommige kleren nu eenmaal heel vaak aanhebben.
Dat is waar. Ik koop behoorlijk veel kleren (schoenen trouwens ook), dat ik vergeet dat ik bepaalde kledingstukken heb, de kaartjes er nog aanhangen en toch draag ik vaak hetzelfde. Terwijl ik elke dag wel iets anders zou kunnen aantrekken -bij wijze van spreken.
Desalniettemin vind ik dat elke vrouw recht heeft op genoeg kleding om lekker te kunnen variëren.
Oud 16-08-2009, 18:42
Verwijderd
Nouja ik vind sowieso dat als je in Nederland woont je recht hebt op genoeg kleding om elke dag schone kleding te kunnen dragen. En in de puberteit wil je nog wel eens veel zweten. Dus als je twee keer per week de was doet, betekent dat: minstens 4 shirtjes of bloesjes met korte mouwen; minstens 4 met lange mouwen; minstens 2 goede broeken; minstens 2 rokjes of korte broeken; minstens 2 truien of vesten. En een of twee extra van alles zou dan ook wel fijn zijn, voor het geval dat je inderdaad drinken over jezelf gooit oid.
Ik snap dat sommige mensen weinig geld hebben en dus niet veel kleren kunnen kopen voor hun kind dat in de groei is, maar bij de h&m en c&a heb je ook prima kleren of desnoods bij de wibra of op de markt.

Dus TS, als je minder hebt dan bovenstaand lijstje vind ik dat je best je moeder om meer kleren mag vragen. En als je dan graag nóg meer wil, om af te kunnen wisselen, maar je ouders hebben het geld er gewoon niet voor, dan kun je een oppasbaantje of folderwijk zoeken zodat je zelf wat kunt kopen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 12:55
Lyouknow
Lyouknow is offline
ik zal het proberen! ik laat dit forum aan mama zien
misschien helpt dat...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 13:04
Nba
Nba is offline
Damn, en ik vind al dat ik te weinig kleren heb.
En ik doe niks anders dan kleren kopen, zo confronterend!

Maar goed, bijbaantje nemen.
Zo doe ik het ook, en ik kan me zéér leuke kledij veroorloven.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 14:35
Allure
Allure is offline
Ik heb vandaag twee shirtjes gekocht, van 5 euro en van 2,50 euro (Vero Moda). Het hoeft dus helemaal niet duur te zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 18:46
Verwijderd
heb je er al met je moeder over gepraat?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 22:29
{*just me*}
{*just me*} is offline
Citaat:
Herkenning..
Ik kan ook vaak zeuren dat ik te weinig heb, ook al heb ik best veel.
Vooral wanneer je wat verdient met een baantje of zo ga je steeds meer vinden dat je te weinig hebt. (A)

idd
dat heb ik ook!!
ik heb een kast over de lengte van mijn hele muur.
en die puilt echt uit.
maar ik ben gewoon verslaafd aan kleren, tassen, en schoenen kopen
zo snel als ik geld genoeg heb vliegt het er meteen weer uit aan kleren.
ik ben iedere week wel in de stad te vinden

Laatst gewijzigd op 28-08-2009 om 18:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten